Howard om Skyrim: "Om ni vill att vi ska sluta släppa det, köp det inte"

Robot
Howard om Skyrim: "Om ni vill att vi ska sluta släppa det, köp det inte"

Miljontals spelar fortfarande Skyrim varje månad.

#skyrim, #the-elder-scrolls, #todd-howard


Medlem

Han har ju faktiskt en riktigt relevant poäng där


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Köpte collectors editon till xbox 360, har bara spelat 15 minuter. 900 kr i sjön

Medlem

Har inget emot att utvecklare släpper samma spel om o om igen. Däremot är det inte ok mot konsumenter som redan har stöttat utvecklaren genom att ta fullt jävla betalt för en remaster och inte inkludera materialet som dlc för de som redan köpt spelet 1-2ggr. #Fk Bethesda resale

Medlem

Har faktiskt börjat köra Skyrim SE igen sedan några veckor nu när SKSE64 har släppts och satt fart på modreleaserna.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Pholiage:

Har inget emot att utvecklare släpper samma spel om o om igen. Däremot är det inte ok mot konsumenter som redan har stöttat utvecklaren genom att ta fullt jävla betalt för en remaster och inte inkludera materialet som dlc för de som redan köpt spelet 1-2ggr. #Fk Bethesda resale

Har för mig att man fick uppgradera gratis om man ägde basspelet och DLC?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gustav Höglund:

Har för mig att man fick uppgradera gratis om man ägde basspelet och DLC?

Korrekt. Ägde du basspelet exempelvis på steam så fick du remastern helt gratis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Köpte så sent som förra veckan Skyrim till VR. Har nog aldrig riktigt upplevt Skyrim tills nu. Helt underbart i VR


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Köpte originalet (695 Timmars speltid), fick Special Edition gratis (161 timmar) och köpte Switchversionen (29 timmar). 885 timmar Skyrim under bältet. Bra valuta för pengarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@Ahris: jag med, har moddat det som bara tusan och har riktigt roligt med det nu😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Bra sakt


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Köpte så sent som förra veckan Skyrim till VR. Har nog aldrig riktigt upplevt Skyrim tills nu. Helt underbart i VR

Ja det blir bra, men jag hade gärna sett lite ändringar. Jag vill se mina händer när jag håller vapnen och närstrid känns lite dåligt. Annars är det fantastiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelar fortfarande varje vecka och har inte ens börjat moddda än haha

Medlem

Av ren princip kommer jag inte köpa det igen... Köpte inte ens alla DLC då jag köpte det direkt när det kom och bara DLC-packen har aldrig direkt nån super rea trots åldern.. men det är ju logiskt folk köper det ju fortfarande..

Avstängd
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Spelar fortfarande varje vecka och har inte ens börjat moddda än haha

Fortfarande, som i 7 år senare? I så fall är det sjukt.

Medlem

Jag har spelat alla The Elder Scrolls spelen och älskar dem alla.
Skyrim köpte jag då det släpptes, Skyrim Collectors Edition i fysisk utgåva för 1599:- och jag ångrar inte köpet det minsta, speciellt då jag har ca 515 timmar spelade.
Sedan fick jag Skyrim Special Edition gratis då det släpptes och har ca 246 timmar spelade där.
För mig som moddar Skyrim (och de andra Bethesda spelen rätt friskt) så kommer jag bara skaffa dessa spel till PC'n.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Köpte så sent som förra veckan Skyrim till VR. Har nog aldrig riktigt upplevt Skyrim tills nu. Helt underbart i VR

Ja det kräver att man installerar lite modar bara.

Skrivet av DrAg00nEn:

Köpte så sent som förra veckan Skyrim till VR. Har nog aldrig riktigt upplevt Skyrim tills nu. Helt underbart i VR

Samma sak här.. köpte det till ps4VR. Hur kul som helst i VR. Trots att jag spelat igenom spelet och alla dls tidigare


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av matnojje:

Ja det kräver att man installerar lite modar bara.

Rekomendationer?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har aldrig spelat Skyrim & The Witcher. Är jag en dålig människa?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har aldrig spelat Skyrim & The Witcher. Är jag en dålig människa?

Inte jag heller och jag anser att jag föddes perfekt och stannade så. Kan tyvärr inte gilla mitt egna inlägg dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Är det värt att köpa till ps4?
Bra pris på ps store just nu.

Medlem

Ja, det är väl rimligt, däremot kan man ju inte säga så till den enskilde personen som klagar. För denne enskilde person kanske liksom inte köper spelet gång på gång.

Har glömt bort vad SKSE64 är för nåt? Spelade SE moddat för nåt år sen och mindes att det var nåt snack om att nåt inte var lika bra på SE som på gamla, vad gäller moddning, men jag har glömt varför det var så/hur det kunde bli bättre.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har glömt bort var SKSE64 är för nåt?

Om jag förstått det hela rätt så ska SKSE64 uttydas som "SKyrim Script Extension (64 bit version)".
Och om jag minns rätt så är det ett tillägg som ger Skyrim-moddar lätt tillgång till en massa mer funktionalitet som annars kan vara knepigt att få till. Så därför är det en hel del Skyrim-moddar som kräver att man har detta installerat. För varje Skyrim-version finns det i regel en tillhörande SKSE- eller SKSE64-version.

Medlem

Tack, jag ska nog få rätt på det. Inte direkt nybörjare tack så hemskt mycket!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av matnojje:

omständligt

Vet inte om jag sett nån säga/skriva det rätt förut <3 Tack.

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Om jag förstått det hela rätt så ska SKSE64 uttydas som "SKyrim Script Extension (64 bit version)".
Och om jag minns rätt så är det ett tillägg som ger Skyrim-moddar lätt tillgång till en massa mer funktionalitet som annars kan vara knepigt att få till. Så därför är det en hel del Skyrim-moddar som kräver att man har detta installerat. För varje Skyrim-version finns det i regel en tillhörande SKSE- eller SKSE64-version.

Ja jag har för mig att det var många moddar som moddarna inte orkade göra om för SE, för att nån funktionalitet fattades, antar att det då var SKSE64 de menade.

Medlem

Har köpt det till PS3, PC, PSVR och PS4.. Känner att jag är en del av problemet.

12
Skriv svar