Nintendo vill släppa 20 till 30 indiespel i veckan till Switch

Robot
Nintendo vill släppa 20 till 30 indiespel i veckan till Switch
Releasehästryttare

20-30 spel i veckan, jaha du då blir det många lågvatten spel.

Medlem

"In the future, we are looking to release around 20 to 30 indie games on Nintendo Switch per week, and we definitely expect to see some great games among them.”

De förväntar sig mycket skräp också eller? Väldigt konstig sätt att uttrycka sig på Nintendo har gått långt ifrån sina tider när det skulle vara Nintendos seal of approval på allt haha

Medlem

@Devan: Shit, dig vill man ju bjuda med på fest. Snacka om glaset halv tomt-inställning.

Medlem

Tur man aldrig köpte en Switch. Det var detta jag varnade för. Kvantitet före kvalitet. Bra jobbat nintendo!

Skrivet av Vamp:

@Devan: Shit, dig vill man ju bjuda med på fest. Snacka om glaset halv tomt-inställning.

Istället för att bemöta argumentet sakligt, så pratar du om helt andra saker. Han har ju rätt. Eller du tror på fullaste allvar att alla dussintal indie-spel som kommer spottas ut på löpande band är kvalitet?

Medlem

Deras eshop är redan fullstänndigt nedsölad med portade mobilspel och annat trams så detta är verkligen inget man vill höra. På varje bra spel så går det säkert 20-30 som bara försöker tjäna lite snabba pengar genom att vara tidiga i eshop.

Se t.ex. alla himla neo-geo-portar, det verkar släppas mellan tre och fem varje månad.

https://www.nintendo.com/games/game-guide?pv=true#filter/swit...-

Wii U fick för lite spel, men höjdpunkterna var ändå i samma klass som höjdpunkterna på Switch har varit hittills. För Switchs del så verkar det istället bli för många spel som man inte bryr sig om (och som tidigare Wii U-ägare så är portade spel t.ex. Mario Kart eller Donkey Kong heller inte så intressanta) så man orkar sällan kolla i eshop alls.

Med det inte sagt att konsollen i sig är dålig, håller man sig till firstparty-spelen så som Zelda och Mario så finns det grymma grejer (och t.ex. Mario + Rabbids Kingdom Battle är fantastiskt som tredjepartsspel).

/ LordDaimos

Medlem

Det bör inte vara ett problem om dom gör om e-shoppen så att storspelen inte blir begravda av mängden indie-spel. Samt implemterar ett vettigt betygssystem.

Medlem
Skrivet av devilrat:

Tur man aldrig köpte en Switch. Det var detta jag varnade för. Kvantitet före kvalitet. Bra jobbat nintendo!

Att sitta och kvalitetskontrollera spel är inte hållbart i längden om man vill ha några spel att sälja. Tror det eller ej, men det finns folk som ordagrant äter skit, och samma gäller spelkonsumtion. Vissa gillar helt enkelt "dåliga" spel.

Om ett dåligt spel säljer bättre och får bättre publicitet än ett bra spel så är det ju utvecklaren till det bra spelet som varit dålig med marknadsföringen. Man behöver inte spendera sina livsbesparingar på att marknadsföra sitt spel, utan idag så räcker det med att lägga upp ett gameplay-klipp i sociala medier och på forum för att få ett momentum i försäljningen. Det är genom dessa kanaler som jag har upptäckt de flesta bra indiespelen, och inte i någon shop.

Så i det här fallet så säger jag kvantitet före kvalitet, och det säger jag inte ofta. För när det kommer till spel så är åsikterna om vad som är bra för delade och för många. Ska vi ha en shop där bara spel som får minst 9 av 10 i betyg får säljas, eller vart ska vi dra gränsen? Jag har tyckt om ett flertal spel som inte har fått särskilt bra omdömen, och jag har även avskytt spel som blivit hyllade. Så att prioritera kvalitet är i stort sett omöjligt i en så pass subjektiv bransch som spelbranschen.

Medlem

@devilrat: Nej, klart som fan att alla spel inte kommer vara kvalitetstitlar, men Nintendo har alltid kritiserats för att ha för lite spel på sina konsoler. Nu visar de tydligt att de byter strategi vilket jag välkomnar.

Menar du på fullaste allvar att PSN, XB LIVE och STEAM bara innehåller kvalitetstitlar? Menar du på fullaste allvar att det är någon som ska sitta och avgöra vilket spel jag kommer gilla? Klart som fan att det här är positivt. Ibland behöver man vaska bort en del grus för att hitta guldkornen.

Medlem

Vill Nintendo göra en "Steam" och fylla sin butik med en massa avföring som slinker igenom kvalitetskontrollen?..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hoppas dom bygger om e-shop också. Är redan idag svårt att browsa för att hitta något, om man inte vet vad man letar efter.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vill Nintendo göra en "Steam" och fylla sin butik med en massa avföring som slinker igenom kvalitetskontrollen?..

Detta spel finns ju på Playstation store och Sony gör till och med reklam för det på deras officiella youtube-kanal. Inte bara steam som fyllt på med skit.

https://www.youtube.com/watch?v=uM523jjrvf4

Medlem

Om man inte vill ha dem är det bara att fokusera på de fysiska spelen.

Medlem

De kan ju börja med att styra upp deras e-shop som är en enda jävla röra.

Medlem
Skrivet av Spectral:

De kan ju börja med att styra upp deras e-shop som är en enda jävla röra.

De har redan sålt konsolerna och skiter i online-butiken. Deras egna spel släpper de fysiskt. Så det blir två olika butiker.

Gen
Medlem

Vad onödigt...

Vore trevligare med bra AAA-spel istället för dammiga indiespel som funnits ute på andra plattformar i åratal.

Medlem

NES all over again?
Först i början så satte dom "Seal of approval" på alla spel för att dom testade allt, men senare så slutade dom bry sig och det började komma in shovelware i princip.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nintendo Switch känns verkligen på det sluttande planet när man läser detta
Man förväntade sig att det skulle komma massvis med triple a titlar portade från övriga plattformar men det är väldigt svalt utbud på den fronten, bara massa repriser från Wii U och retro-titlar samt ett fåtal nya titlar.

Dom kunde lika bra gjort en mobiltelefon med massa gratis skräpspel till.. Ångrar att jag skaffade Switch som det ser ut idag, kunde ha stannat på Wii U. Jag är verkligen fel målgrupp för Switch.

Hoppas Nintendo släpper en Pro version av Switch inom kort, gärna bakotkompatibel med Wii remote kontrollerna.

Medlem

Släpper de en plattform som har sämre prestanda än en modern mobiltelefon så är det klart att trippel-A-utvecklarna tvekar.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Det måste ju tyvärr bli såhär. Satt med några kompisar och kollade på deras estore i höstas/vintras, redan då var det ganska mycket randomskit där. Med det sagt så lär det komma ut spel som nog funkar bra på Switch som inte har släppts på andra plattformar innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@kaealy: Smaken är som baken, lobt är ett asbra spel jag har över 1000 timmar i det.

Medlem

@devilrat: bara för de har hög kvantitet betyder det inte att det inte finns kvalitetsspel. Absolut mycket skräp som pumpas ut som man tycker nintendo aldrig skulle släppa igenom. Men räcker köpa de spel man hör bra om och skita i resten. Bara för det finns mycket spel betyder det inte att man måste köpa de Dåliga

Medlem

@Spectral: kan du uttrycka vad du tycker är en röra? Hur ska de göra?

Medlem

Huvudsaken, som jag ser det, är fortfarande kvalité framför kvantitet. Med den mängden av spel varje vecka kommer det ställas hårda krav på Nintendo att se till att de bra spelen får en chans att lysa och inte drunkna av mängden spel. För ärligt, det kommer att släppas väldigt mycket "skit".

1
Skriv svar