Far Cry 5 drar till mars i nästa DLC

Robot
Far Cry 5 drar till mars i nästa DLC

Från rednecks till röd planet.

#far-cry-5, #lost-on-mars


Medlem

No. Just no.

Detta är det första Far Cry spel jag inte spelar, storyn verkar apdålig. Jag köper brottslingar tar över i mindre, korrupta områden. Storyn här, i landet som älskar övervakning och vapen, så tar en kult över en stad? Yeah, sure.

Jag säger inte Far Cry spelen är realistiska, men för helvete, detta är inte ens troligt.

DLC'n vill jag inte ens prata om.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Yeah, sure.

Det är ett TV-spel. Ta inte allting som görs i fiktion som direkt baserat på verkligheten. Spel som Skyrim måste ju få dig att bli helt blå i skallen haha!

Far Cry 5 är riktigt underhållande förövrigt!

Ser fram emot denna DLC! Dom lyckades göra en väldigt trevlig upplevelse i Blood dragon så detta kan bli helskoj!

Medlem

@Mirage: Du har inte sett Wild Wild Country på Netflix va? Far Cry 5 är inte så långt ifrån verkligheten ändå.

Medlem

@Thane: Såg precis den serien.
Med tanke på hur mycket dom lyckades åstadkomma så är detta spel en av dom mindre orealistiska spelen på marknaden. 😄
(grundspelet då såklart)

Medlem
Skrivet av Mirage:

No. Just no.

Detta är det första Far Cry spel jag inte spelar, storyn verkar apdålig. Jag köper brottslingar tar över i mindre, korrupta områden. Storyn här, i landet som älskar övervakning och vapen, så tar en kult över en stad? Yeah, sure.

Jag säger inte Far Cry spelen är realistiska, men för helvete, detta är inte ens troligt.

DLC'n vill jag inte ens prata om.

Om du bara viste hur lite koll amerika har i visa småstäder i amerika

När vi pratar om hålor i sverige ja, du om du bara visste, har en vän som flyttat ifrån staterna och deta är fan skrämmande det man får höra om visa hålor.

Dock får man ju ta det lite som fiktion men helt omöjligt är det inte sen hur länge en kult klarar hålla sig oavbruten där det är en annan femma haha!

Medlem
Skrivet av Mirage:

No. Just no.

Detta är det första Far Cry spel jag inte spelar, storyn verkar apdålig. Jag köper brottslingar tar över i mindre, korrupta områden. Storyn här, i landet som älskar övervakning och vapen, så tar en kult över en stad? Yeah, sure.

Jag säger inte Far Cry spelen är realistiska, men för helvete, detta är inte ens troligt.

DLC'n vill jag inte ens prata om.

Sök och läs på om "The Bundy standoff" så inser du att även om FC5 är överdrivet så är det inte så långt bort som man vill tro. Det finns gott om outbildade, religiöst övertygade och tungt beväpnade grupperingar i USA, grupperingar som dessutom inte gillar federationen eller den federala regeringen.

FC5 verkar definitivt ha samma mått av "realism" som sina föregångare, nästan mer så. Om man inte räknar in det kommande DLCt dock!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Men det är saker som The Bundy standoff som stödjer det jag säger. En lång fejd mot just staten där många är inblandade. FC5 hade försvunnit med ett telefonsamtal från huvudpersonen till någon central enhet. "Tjena. Vet du vad, vi skulle arrestera nån tjomme, och han sköt ner ett helt gäng poliser. De är tungt beväpnade. SWAT/Nationalgardet hade varit bra. Ok, schyrre. Ses snart."

Ridå.

Det är det jag menar, USA är inget höjdarställe för en sådpass överdriven story som FC har, det är för lätt för staten att upptäcka och stänga ner.

Edit:

Skrivet av Zensu:

Det är ett TV-spel. Ta inte allting som görs i fiktion som direkt baserat på verkligheten.

Det är lite svårt när de direkt nämner ett av världens stormakter, att inte ta det direkt baserat på verkligheten

Svar till er andra: Som jag skrev, tidigare FC spel har iaf ett uns av chans att hända. FC 5 är för överdrivet, iaf för mig. Jag säger inte spelet är dåligt gjort, snackar bara storyn. Sen att de har dålig koll på småhålor, inte om ett gäng poliser (speciellt federal marshals) skjuts ner och någon larmar. Då hade ni fått se på fan.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage:
Nationalgardet, som till stor utsträckning består av just folk som stödjer Bundy

Självklart tror jag inte FC5 skulle kunna ske på något sätt men att påstå det inte finns ett uns av trovärdighet i det håller jag inte med om. Stora delar av sydstaterna vill på fullt allvar lämna federationen och anser att rättigheten att bära vapen existerar endast för att medborgare skall kunna värna sig emot en översittarregering. Och dessa är ofta djupt religiösa. USA är en väldigt splittrat nation och jag tror inte den håller samman min livstid ut.

Känns verkligen som FC5 har existensberättigande.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Jag tror vi båda har bra poänger och vi kan enas om det, och så lägger vi ner där


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage:
Låter som en bra kompromiss, dessutom vill jag inte gå emot the emperors finest


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: The Emperor protects.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar