Streamer med 3,6 miljoner följare spelar med fuskare i PUBG

Robot
Streamer med 3,6 miljoner följare spelar med fuskare i PUBG

"Jag kommer att bannas", utbrast Shroud. Han fick rätt.

#fusk, #playerunknowns-battlegrounds, #pubg, #twitch


Medlem

Ja, han gjorde det hela medveten om att han skulle bli bannad, så det är väl inte mycket annat att diskutera.

Teaming i Solo är ju förbjudet. Spelar ingen roll om det är med en hacker eller inte. Bra att reglerna gäller för alla, inte bara oss dödliga.

Avstängd

Har tittat på han några kvällar. De har bara uppstått något tillfälle där hans spelande inte såg ut som han spelade själv. De som borde tittas mer på är om han använder subscriber bot. Kan omöjligt vara så många som köper.

Avstängd
Medlem
Skrivet av blackhood:

Har tittat på han några kvällar. De har bara uppstått något tillfälle där hans spelande inte såg ut som han spelade själv. De som borde tittas mer på är om han använder subscriber bot. Kan omöjligt vara så många som köper.

Medlem

Man har ju kollat på klipp på honom där han själv känns udda... Han stod på nått tak och plocka en spelare. Sen gör en hel vändning och skjuter en annan spelare som går flera meter bort bakom (inte en chans att han har kunnat hört denna spelare)... Så njaaa, jag är inte mycket för Shroud, då jag tycker något är off i hans spelande...

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Man har ju kollat på klipp på honom där han själv känns udda... Han stod på nått tak och plocka en spelare. Sen gör en hel vändning och skjuter en annan spelare som går flera meter bort bakom (inte en chans att han har kunnat hört denna spelare)... Så njaaa, jag är inte mycket för Shroud, då jag tycker något är off i hans spelande...

Håller med om att det kan se skumt ut, men just så snuskig är han. Såna grejer kan han göra live med folk som står bakom och tittar på. Jag tror mer på att han är snuskigt bra mer än att han har ett unikt cheat som ingen lyckats upptäcka, även om det ibland ser overkligt ut även för en van spelare. Mycket intuition och hand-öga-koordination... och äckliga reflexer.

Nu blev han ju däremot tillfälligt bannad för att han hängde med en riktig cheater, vilken borde bli bannad bra mycket snabbare än han blev bannad för sitt.
Inget emot att det blev en tillfällig bann för vad han gjorde, men lite surt att riktiga cheaters springer omkring hur många matcher som helst.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Man har ju kollat på klipp på honom där han själv känns udda... Han stod på nått tak och plocka en spelare. Sen gör en hel vändning och skjuter en annan spelare som går flera meter bort bakom (inte en chans att han har kunnat hört denna spelare)... Så njaaa, jag är inte mycket för Shroud, då jag tycker något är off i hans spelande...

Väldigt skicklig spelare, en av de bästa, om inte den bästa.

När det gäller den här incidenten så tror jag det är självmant, att han vill ta en break från PUBG. Dessa streamers får betalt utav donationer och sponsorer så dom är tvungna att spela PUBG varje dag, vilket kan vara drygt i längden. Som han själv sa, han visste vad han höll på med.

Medlem

What? Tror folk verkligen att Shroud fuskar? Som livestreamat 8+ timmar varje dag i något år nu.

Medlem

Eh, Shroud fuskar inte och han visste om att han skulle bli bannad.

Avstängd
Medlem

"Han sprang runt hela 2 matcher utan att bli bannad".

Någon har inte testat Counterstrike global offensiv ser jag

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

What? Tror folk verkligen att Shroud fuskar? Som livestreamat 8+ timmar varje dag i något år nu.

Folk har ju spelat liveturneringar massa gånger med fusk. Men nae, tror inte shroud fuskar. Det är naivt att tro att bara för att ngn livestreamar i 8h+ per dag så är man automatiskt legit...

Som sagt, folk fuskar på liveturneringar nuförtiden...

Medlem

Kollar en del på honom tycker han är underhållande. Han har kört en del Rainbow Six på senaste tror att han har tröttnat lite på PUBG och vill panga annat så min gissning är att han gjorde det här med vilje.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Han har dessutom 2 konton så no biggie om de skulle vara så. men de fusket me flygande bilen har funnits i över 1 år så dom kanske borde göra något istället.

Medlem

Tråkigt att det inte var perma ban


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Men som han själv sa, det är bara mitt konto, så om jag vill så kan jag bara starta ett nytt.

Medlem

Bara en ursäkt att slippa spela pubg på ett tag, lär ju vara enormt trött på det kan jag tänka mig.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tråkigt att det inte var perma ban

lulz fuskarna ska inte vara där i första början. Hanteringen av fuskandet som är problemet snarare än att shroud efter typ 3 ggr matchmakeas med dom har lite kul. Shroud om något hjälper spelet när han streamer det. Håller inte alls med dig där.

Medlem

"Best game of PUBG I've ever played" säger det mesta om varför vissa fuskar. Spelet är inte särskilt underhållande i sitt vanliga utförande.

Medlem
Skrivet av epson55:

lulz fuskarna ska inte vara där i första början. Hanteringen av fuskandet som är problemet snarare än att shroud efter typ 3 ggr matchmakeas med dom har lite kul. Shroud om något hjälper spelet när han streamer det. Håller inte alls med dig där.

Var som en reklamfilm för fusk.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Väl det är väl bra att fuskare lyfts upp så det är uppenbart vad för slags fusk dem använder sig av. Då kan man göra något åt det

Medlem

Känns som det mest är publicitetstrick att banna hans konto, han skapade bara ett nytt konto. Två dagar efter dvs idag så sitter han och spelar spelet på twitchPRIME eventet för pubg.
Är det slump att de typ dagen efter nyheten om shroud, som typ snappades upp av de flesta gaming medier, så gör de ett uttalande om hur de ska bli bättre på att bli av med fuskare osv.

De har tappat massa spelare, det här är strategi rakt ut inget annat.
Roligaste i det hela är nog att oerhört många bara läser rubriken på diverse siter o tar för givet att det var shroud som fuskade.

Medlem

@jopg: Klart att ett spel tappar spelare över ett år efter att det gick ut i early access...

Har du kollat hur spelarantal ser ut i typ call of duty efter ett år?

1
Skriv svar