Knappast en skräll – E3-Anthem kördes med rejäl kraft under huven

Robot
Knappast en skräll – E3-Anthem kördes med rejäl kraft under huven

Två GTX 1080 Ti-GPU:er gav 4K och 60 fps. Bioware antyder att färdiga spelet kräver mindre.

#anthem, #bioware, #electronic-arts


Medlem

Jag skulle vilja vara intresserad av "andra typer av spel" som tex Anthem (än vad jag normalt spelar). Men när jag tittar bakåt så de enda spel jag spelar är Battlefield 1 och Battlefront 2. Ska försöka spela klart Doom som jag gillar.
Jag hoppas att jag blir intresserad av RDR2 (det kommer väl i höst) och Cyberpunk. Måste liksom hitta tillbaks till lite bra single player.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Anthem är nog ett av de jag ser som mest fram emot. Jag har inte några extrema förhoppningar på spelet egentligen då jag inte riktigt vågar ha det, men jag ser definitivt fram emot det. Blir många spel nu...

Medlem

Så länge det går att spela i SP utan att behöva försaka större delen av spelet (bossfighter och dylikt) så är det intressant. Tex Division gick bra att spela det mesta solo, vilket är skönt för oss som inte känner någon att spela med


signatur

I drank what?

Medlem

hoppas det kommer funka ok på mitt gtx 1050 bara

Medlem

Vad som hände med Bioware?
EA´s giriga fingrar hände!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hoppas det kommer funka ok på mitt gtx 1050 bara

1080p Low quality, något annat är nog inte realistiskt.
Om du nu var allvarlig och inte trolla.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Säker med specialsydda drivrutiner för SLI för denna presentation.
När spelet väl kommer och nya nVidia drivrutiner så fungerar väl inte ens SLI, eller väldigt dåligt, i vanlig nVidia-anda.

En av de stora anledningarna till att jag gick ifrån SLI från början, man tröttnade rätt mycket på att det aldrig fanns SLI stöd för nya titlar, eller otroligt kasst optimerat.

Vem är intresserad av SLI stöd 3-6 månader efter att spelet är släppt?
Sitta på GPU:er för 15-20k när man bara kan använda ett av dem, nej tack.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Säker med specialsydda drivrutiner för SLI för denna presentation.
När spelet väl kommer och nya nVidia drivrutiner så fungerar väl inte ens SLI, eller väldigt dåligt, i vanlig nVidia-anda.

En av de stora anledningarna till att jag gick ifrån SLI från början, man tröttnade rätt mycket på att det aldrig fanns SLI stöd för nya titlar, eller otroligt kasst optimerat.

Vem är intresserad av SLI stöd 3-6 månader efter att spelet är släppt?
Sitta på GPU:er för 15-20k när man bara kan använda ett av dem, nej tack.

Jag köpte mina spel till PC månader efter release just av den här orsaken. Gör inte så mycket egentligen då man behöver inte köpa alla spel vid release. Lika bra att vänta några månader, betala knappt hälften för spelet och så slipper du majoriteten av buggarna.
Har själv börjat gå ifrån SLI, är inte värt pengarna att köra på två midrangekort när man kan köra ett toppkort och två toppkort kostar idag kring 8000kr styck som snabbt tappar i värde.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag köpte mina spel till PC månader efter release just av den här orsaken. Gör inte så mycket egentligen då man behöver inte köpa alla spel vid release. Lika bra att vänta några månader, betala knappt hälften för spelet och så slipper du majoriteten av buggarna.
Har själv börjat gå ifrån SLI, är inte värt pengarna att köra på två midrangekort när man kan köra ett toppkort och två toppkort kostar idag kring 8000kr styck som snabbt tappar i värde.

Vissa spel vill man inte vänta med
Och jag köper alltid Ti modellen och uppgraderar till nästa generations Ti när det kommer, onödigt jag vet, men det är mitt intresse, så har gärna det "bästa" kortet om möjligt.

Även när jag körde SLI så var det High-end kort som gällde, därför var det extra ovärt det, eftersom SLI aldrig fungerade på nya spel.

Medlem

Ni lade åtminstone till "(som visserligen gjordes av ett annat team)" denna gången, trots att det kanske borde stå "en annan studio"

OnTopic: låter som att ett 1080TI fortfarande är tillräckligt, med andra ord, när man kör 1440p.

Grymt hypad inför Anthem!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jaha Bioware lyckas sänka förväntningarna ännu lägre. Jag längtar tillbaka till gamla Bioware och inte till denna generiska Destiny-wannabe.

Medlem

Fisk, tyvärr.


signatur

Meep!

Medlem

Känns som det är dags att man säger low/req till de 3 upplösningar som är vanligast för framtida spel, skiljer en ju en del mellan 1080/1440/4K


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

@dTexN: många har ju iaf börjat nämna vilken framerate och upplösning man kan räkna med, typ "gtx 1060, medium, 1080p, 30fps". Det uppskattar jag. Värdelöst när de bara nämner en GPU utan mer info.

Medlem

Tror detta kommer sälja riktigt, riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Tror detta kommer sälja riktigt, riktigt bra.

Själv hade jag velat ha en försäljningsflopp, men efter att ha läst vissa inlägg inser jag att det är en önskedröm.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Vad som hände med Bioware?
EA´s giriga fingrar hände!

Bioware är ju bara ett varumärke numera, alla grundarna har slutat för länge sen.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Bioware är ju bara ett varumärke numera, alla grundarna har slutat för länge sen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kraftig pc finnes, Anthem att spela sökes.

Så jäkla taggad på detta! Blir en lång sommar nu utan en enda vettig titel att spela, hösten har åtminstone några första hjälpen spel som kan lindra smärtan tills detta släpps.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det färdiga spelet kräver mindre....och kommer se fulare ut.

Medlem

Kravet ökar rejält med 4k. Kan nog spela på en 1080p-skärm med ett gtx 1070 utan några större grafiska sänkningar. Räknar kallt med att kunna köra minst över 60Hz (på iaf high) på min 1440p-skärm och gtx 1080.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det färdiga spelet kräver mindre....och kommer se fulare ut.

Precis som alla spel på mässor fejkar dom skiten ur spel sen downscalar dom grafiken

Medlem

Surströmming


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar