Switch blir årets mest sålda konsol, Red Dead 2 det bästsäljande spelet

Robot
Switch blir årets mest sålda konsol, Red Dead 2 det bästsäljande spelet

Detta enligt analytiker om USA-marknaden.

#red-dead-redemption-2, #switch


Medlem

Klart en konsol som folk inte har säljer mer än en konsol alla redan har. Varför ska man köpa flera? Släpp ny konsol generation från sony så ska ni se att försäljningen tar fart

Medlem
Skrivet av takaii:

Klart en konsol som folk inte har säljer mer än en konsol alla redan har. Varför ska man köpa flera? Släpp ny konsol generation från sony så ska ni se att försäljningen tar fart

För det första så är det väldigt naivt att påstå att alla redan äger en PS4, och för det andra så uppgraderar många till Pro och One X, vilket har gett en försäljningsboost för både Sony och Microsoft. Och nu när PS4:an dessutom har blivit hackad så är det många som köper nya maskiner då hacket i dagsläget kräver att du har firmware 5.05 eller äldre.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

För det första så är det väldigt naivt att påstå att alla redan äger en PS4, och för det andra så uppgraderar många till Pro och One X, vilket har gett en försäljningsboost för både Sony och Microsoft. Och nu när PS4:an dessutom har blivit hackad så är det många som köper nya maskiner då hacket i dagsläget kräver att du har firmware 5.05 eller äldre.

Knappast Naivt. När man skriver med uppenbar överdrift för att poängtera en sak då kanske man inte ska ta det bokstavligt Försöker påstå att de flesta som viljat ha en ps4a har det idag. Konsolen har haft en rejäl tid ute på marknaden och de flesta som tyckt det varit värt att skaffa konsolerna oftast gjort det. PS4 pro och XBox One X är riktad mot 4k tv användare vilket fortfarande är en väldigt liten del av alla spelare på marknaden världen över. De flesta sitter fortfarande med hd tv hemma även om många vill ha 4k. Såklart att det säljer ps4 och xbox one konsoler fortfarande men marknaden är väldigt mättad. Inte konstigt att rykten om ps5 har börjat komma t ex vilket också skapar osäkerhet i nyköp om det är en ny konsol bakom hörnet. Inte konstigt att switch just nu är bästsäljande konsolen i år

Medlem
Skrivet av takaii:

Såklart att det säljer ps4 och xbox one konsoler fortfarande men marknaden är väldigt mättad. Inte konstigt att rykten om ps5 har börjat komma t ex vilket också skapar osäkerhet i nyköp om det är en ny konsol bakom hörnet. Inte konstigt att switch just nu är bästsäljande konsolen i år

PS4 sålde mer än Switch förra räkenskapsåret och har hittills även sålt mer detta år. Det är en analytiker som tror att Switch vid årets slut kommer att ha sålt mer än PS4 i USA.

Medlem

Playstation 2 var bästseller i flera år även efter xb360 och ps3 släppts


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"...har Switch inte alls haft samma vind i seglen i år..."

Eller "har Switch inte alls haft samma vind i seglen >>>i väst<<< i år"

Faktum är att den har 50% (denna veckan rent av 60%) av den totala konsolförsäljningen varje vecka i japan med cirka 45-50.000 exemplar. Att jämföra med PS4 (Pro och Slim) som säljer som bäst 20.000.

Hittar tyvärr inga siffror på hur långt det är kvar innan Switch har gått förbi PS4 i landet, men det är inte långt kvar så här 1½ år efter release.

Xbox One säljer cirka 100-400 exemplar beroende på vecka.

Oavsett. Den här hösten kommer att på många sätt heta Nintendo för mig. Den årliga färskvaran bryr jag mig å andra sidan extremt lite om. Ska bli intressant med RDR2 dock som är bokat och betalt.

Medlem

@Ankh: Gällde det rika regioner? Eller sålde den bra i fattigare regioner?
Kan inte tänka mig att ps2 skulle sälja bättre än xbox 360 och ps3 i Sverige år 2007/8

1
Skriv svar