Howard om Skyrim: "Om ni vill att vi ska sluta släppa det, köp det inte"

Medlem

@uberpwnage2.0: Det krävde att man ägde samtliga dlc sedan innan och var under begränsad tid. Jag själv saknade Hearthfire som var mer eller mindre kosmetiskt dlc fick var utan upgrade. Ingen rabatt eller nånting. Hade inte gjort kanske så mycket om de hade släppt minnesförbättringen och optimeringarna. Jäkligt fult att ta betalt för en spelfix.

Medlem

Jag fick med det till min 360 sedan ville jag ha allt dlc så då var det billigare att köpa en GOTY edition från England efter det så kom remaken till xbone som man behövde ha och slutligen en till på Steam rea något år för man vill pröva moddar.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vet inte om jag sett nån säga/skriva det rätt förut <3 Tack.

Omständig och omständlig är två olika ord!
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=442&arti...


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Ankh:

Rekomendationer?

Skyrim VR är i princip Skyrim Special Edition, vilket innebär att en stor del av moddarna för SSE även fungerar i VR men inte alla. Bästa stället för att hitta dessa mods är på Nexus, som även har en kategori för VR-exklusiva moddar:
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/
De har en lista över de populäraste/bästa moddarna som är till stor hjälp. När det gäller VR ska man dock vara lite uppmärksam på om det funkar för VR eller ej och läsa beskrivningarna.

Skyrim VR kräver en särskild version av SKSE (Som behövs för några av de snajsigare moddarna):
http://skse.silverlock.org/

Angående rekommendationer så har du redan fått några bra sådana men rent generellt föreslår jag:
Grundläggande patchar och tillägg som USSEP, SKSE, LOOT och ev. 'fix-moddar' du hittar i VR-kategorin på Nexus. (Sortera efter 'Endorsements' så ser du vad andra rekommenderar mest).

Sedan är det tacksamt att uppgradera spelets texturer utan att påverka prestandan, det finns flera ganska kompletta overhauls för detta. Jag använder MASSOR av texturmods men har Noble Skyrim som grund.

Det tredje jag tycker är viktigt är någon av de väder- och ljusättningsmods som finns, dessa gör en enorm skillnad för inlevelsen, jag använder ELFX och Vivid Weathers men det finns flera alternativ. Dessa kan i vissa fall påverka prestandan något men det är värt det.
Om man vågar offra ytterligare prestanda kan man även använda en ENB/Reshade, det finns dock några 'snällare' som är optimerade för VR.

Allt annat är en smaksak egentligen, när man börjat rota på Nexus hittar man i regel massor av mods som man känner att man behöver men detta är väldigt individuellt. En av de tidigare länkarna du fick rekommenderar Nexus Mod Manager för att installera moddarna och det gör jag också.

Medlem

@Sipmo: Omständig finns inte i ordlistan. Det lät övermodigt av mannen som uttalade sig i artikeln.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vet inte om jag sett nån säga/skriva det rätt förut <3 Tack.

Inbyggd rättstavning.

Medlem

Skyrim VR känns väl lite som ett osäkert kort:

Medlem

@skogsvilden: jag tycker att det är awesome drakarna känns verkligen enorma och bron till Collage of winterhold känns väldigt ostabil.

Medlem

@skogsvilden: Det osäkra är priset. Jag skulle inte köpa det till fullpris men hade det varit ett DLC bara för typ 15-20 eur så hade det det nog varit värt det.

Avstängd

@najtrows: själv tog jag det från PSN på rea. 20€ blev priset. Skulle jag vetat tidigare vad jag vet nu skulle jag ha köpt det på release för fullt pris.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar