Monster Hunter: Worlds pc-grafik "likvärdig" med PS4, Xbox One

Robot
Monster Hunter: Worlds pc-grafik "likvärdig" med PS4, Xbox One

Capcom överväger däremot en pc-patch i efterhand.

#capcom, #monster-hunter-world, #pc, #steam


Medlem

Nja, knappast likvärdig då man kan köra i 4k och 60fps


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

@ivanhoe68:
Yeah... Troligen behöver du en riktig best för att lyckas med det.
Räkna med en dålig port.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Så länge det går att spela i 60+ FPS så är jag nöjd, för grafiken är redan tillräckligt bra som den är.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så länge det går att spela i 60+ FPS så är jag nöjd, för grafiken är redan tillräckligt bra som den är.

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-bit required)
Processor: Intel® Core™ i5-4460, 3.20GHz or AMD FX™-6300
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 760 or AMD Radeon™ R7 260x (VRAM 2GB)
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectSound (DirectX® 9.0c)
Additional Notes: 1080p/30fps when graphics settings are set to "Low"

RECOMMENDED:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-bit required)
Processor: Intel® Core™ i7 3770 3.4GHz or Intel® Core™ i3 8350 4GHz or AMD Ryzen™ 5 1500X
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 (VRAM 3GB) or AMD Radeon™ RX 570X (VRAM 4GB)
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectSound (DirectX® 9.0c or better)
Additional Notes: 1080p/30fps when graphics settings are set to "High"

....30fps...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dom måste skämta om dom tror att en sen, Japansk PC port av ett konsolspel är värt 60EUR.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-bit required)
Processor: Intel® Core™ i5-4460, 3.20GHz or AMD FX™-6300
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 760 or AMD Radeon™ R7 260x (VRAM 2GB)
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectSound (DirectX® 9.0c)
Additional Notes: 1080p/30fps when graphics settings are set to "Low"

RECOMMENDED:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: WINDOWS® 7, 8, 8.1, 10 (64-bit required)
Processor: Intel® Core™ i7 3770 3.4GHz or Intel® Core™ i3 8350 4GHz or AMD Ryzen™ 5 1500X
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 (VRAM 3GB) or AMD Radeon™ RX 570X (VRAM 4GB)
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectSound (DirectX® 9.0c or better)
Additional Notes: 1080p/30fps when graphics settings are set to "High"

....30fps...

Vet inte varför 30FPS är satt som recommended. Möjligtvis för att få ner systemkraven.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

https://cdn.capcom-unity.com/capcom-unity.com/user/dubindoh/m...

Vet inte varför 30FPS är satt som recommended. Möjligtvis för att få ner systemkraven.

Good den skärmen behövde jag definitivt se! Tackar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Dom måste skämta om dom tror att en sen, Japansk PC port av ett konsolspel är värt 60EUR.

ja nä fy fan det räcker med att jag köpte det till PS4.............. och nu ska jag med stor glädje kasta åt dom 60 euro till för det är spelet värt dubbelt upp. Att kunna sitta högupplöst och med alla PC finesser äntligen på ett MH spel,, åå så underbart!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

@ivanhoe68:
Yeah... Troligen behöver du en riktig best för att lyckas med det.
Räkna med en dålig port.

Varför exakt, borde vi räkna med en dålig port? Vet du något som vi andra inte vet?

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Varför exakt, borde vi räkna med en dålig port? Vet du något som vi andra inte vet?

Ingen spelar på PC, dom bryr sig inte så mycket om hur det blir för dom har redan tjänat massvis. Fan att spela på PC är lite 90/2000 tal.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ingen spelar på PC, dom bryr sig inte så mycket om hur det blir för dom har redan tjänat massvis. Fan att spela på PC är lite 90/2000 tal.

trams.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk
Skrivet av breahl:

Ingen spelar på PC, dom bryr sig inte så mycket om hur det blir för dom har redan tjänat massvis. Fan att spela på PC är lite 90/2000 tal.

Bara pöbeln som spelar på konsol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är rätt nöjd om jag bara kan starta upp spelet utan error meddelanden och crashar...

Medlem

Behöver inte vara snyggare, bara det flyter på bra. Om dom inte släpper frames utan låser det till typ 60, så blir det inget köp, men annars ser det nog ut som att det blir det

Medlem

@breahl: reta inte upp datafolket för då kommer nån snart skriva att man visst kan sitta i soffan och spela samt koppla datan till tv:n.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

@Ellakk: "datan"

Datamaskinen om jag får be!

NuZ
Testpilot

@Dudinkalv: naiva personer som du tar ej lärdom av tidigare japanska pc portar och du förbokar säkert spel fortfarande? Är ju mer regel än undantag att japanska pc portar är horibla


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Dudinkalv: naiva personer som du tar ej lärdom av tidigare japanska pc portar och du förbokar säkert spel fortfarande? Är ju mer regel än undantag att japanska pc portar är horibla

Spelar ingen roll om det är en port eller inte, majoriteten av spelen på PC rullar på katastrof. Deus Ex Mankind Divided, Quantum Break, Arkham Knight, Mortal Kombat X är riktigt risiga på PC.

Nioh, Final Fantasy XV, Dark Soul 3, Nier Automata funkar hur bra som helst för mig.

Tycker det är du som är naiv som tror saker utan att ta hänsyn till annan fakta.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Spelar ingen roll om det är en port eller inte, majoriteten av spelen på PC rullar på katastrof. Deus Ex Mankind Divided, Quantum Break, Arkham Knight, Mortal Kombat X är riktigt risiga på PC.

Nioh, Final Fantasy XV, Dark Soul 3, Nier Automata funkar hur bra som helst för mig.

Tycker det är du som är naiv som tror saker utan att ta hänsyn till annan fakta.

Nioh har ju inte olåst framerate, Final Fantasy 7 på PC är katastrof, Secret of mana ska vi inte ens tala om, Dark souls 1 och 2 är katastrof på PC. Så ja finns mycket fler PC portar som är risiga än som funkar bra precis som du säger. Där av fakta att japanska PC-portar är horribla oftast. De kan helt enkelt inte. Så jag vet inte varför du säger imot mig när vi säger samma sak?!

Kan sätta mitt FZ konto på att MH kommer ha låst framerate, patchen för bättre grafik kommer dröja länge (Va *@"% lixom! En patch?! Varför inte från början?), några till inga patcher för prestandan om det inte är helt oacceptabelt så oinformerade (Inte läser spelnyheter osv) inte ens köper spelet och de där "magiska" steam betygen är för negativa.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Har spelet på Xbox redan och det var inget för mig. Snyggt och så men som ganska hardcore spelare av Dark souls och Bloodbourne på PS4 och viljan att ha tighta kontroller kändes MH mycket stelt och inte riktigt lika "tight" i striderna. Var mera lära sig kombo attackerna med sitt vapen, slå, backa undan, slå, backa undan typ alla fighter.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Nioh har ju inte olåst framerate, Final Fantasy 7 på PC är katastrof, Secret of mana ska vi inte ens tala om, Dark souls 1 och 2 är katastrof på PC. Så ja finns mycket fler PC portar som är risiga än som funkar bra precis som du säger. Där av fakta att japanska PC-portar är horribla oftast. De kan helt enkelt inte. Så jag vet inte varför du säger imot mig när vi säger samma sak?!

Kan sätta mitt FZ konto på att MH kommer ha låst framerate, patchen för bättre grafik kommer dröja länge (Va *@"% lixom! En patch?! Varför inte från början?), några till inga patcher för prestandan om det inte är helt oacceptabelt så oinformerade (Inte läser spelnyheter osv) inte ens köper spelet och de där "magiska" steam betygen är för negativa.

Skulle vilja påstå att Dark Souls 2 är långt ifrån katastrof på PC. Det är det bäst optimerade i hela spelserien.

NuZ
Testpilot

@busnisse: SOTFS kanske? När 2an kom var det ingen höjdare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@D01tY: 1. Vem kallar du naiv? Dra åt helvete 😊
2. Kolla capcoms tidigare portar din jävla rövhatt. De blir I regel bra.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

@D01tY: 1. Vem kallar du naiv? Dra åt helvete 😊
2. Kolla capcoms tidigare portar din jävla rövhatt. De blir I regel bra.

Haha Ja DMC och Resident Evil Remake är ju skit bra i 30/60fps på min 144hz skärm


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

jag har gett upp pc ..trött som fan på att bråka med grafikinställningarna .. vill bara sätta i skivan och starta spelet ..sen för den oväsen som inte konsollen gör

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jag har gett upp pc ..trött som fan på att bråka med grafikinställningarna .. vill bara sätta i skivan och starta spelet ..sen för den oväsen som inte konsollen gör

PS4 låter som en lövblås bredvid min knäpptysta PC men visst, köper man HP Ultra Gamer 1337 Edition från Elgiganten så kanske inte kvaliteten är så hög.

Medlem
Skrivet av D01tY:

Haha Ja DMC och Resident Evil Remake är ju skit bra i 30/60fps på min 144hz skärm

Så länge spelen håller stabila 60 är jag nöjd iaf!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Så länge spelen håller stabila 60 är jag nöjd iaf!

Då har vi helt skilda krav på vad ett bra portat/gjort PC spel är nu när de flesta skärmar för gaming är 120hz uppåt

Skrivet av humancentipede:

jag har gett upp pc ..trött som fan på att bråka med grafikinställningarna .. vill bara sätta i skivan och starta spelet ..sen för den oväsen som inte konsollen gör

Håller faktiskt om jag ska vara ärlig med dig. Känns som industrin nästan skiter i PC även om det växer i användarantal. Det är smidigare med konsol. Dock jag som spelar i 144hz får lätt huvudvärk första 30min när jag sätter mig med Switchen, PS4 eller Xboxet och vill gamea lite när det är 30fps, 60 funkar ok. Sen det klassiska att i tävlingsinriktade spel på konsol så är det nästan ingen till obefintligt med fuskare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar