Mafia III hade ett så chockerande intro att det "brändes bort från servrarna"

Robot
Mafia III hade ett så chockerande intro att det "brändes bort från servrarna"

Förklarade varför Lincoln drogs till Vietnamkriget.

#2k-games, #hangar-13, #mafia-iii


Inaktiv

Nej men gud så chockerande. Det är ute med oss. Tur att det togs bort.

Pansarknekt

Dock så kanske sekvensen dom tog bort har en bäring på varför han joina upp. Jag minns inte om de ersatt den punkten med nåt annat.

Det är en ganska klassisk grej eg, man gör nåt dåligt, snor glass från glassbilen och måste ta värvning för att fly sitt förflutna. Dock så tar han upp sitt våldsamma non existant förflutna med råge när han kommer hem iofs.

För mig var det största problemet med detta spelet grafiken, kass framerate och jäkla massa popup. Och ja, storyn är svag, det jag sett (har inte spelat igenom mer än ca hälften).


signatur

Ooooh the drama!

FM-guru
F.d. Sisyr

Synd att inte den X antal timmar långa sekvensen som utgör "Mafia 3" togs bort bara.

Skribent

De borde ha insett hur chockerande dåligt hela spelet var och raderat det. Maken till repetitiv smörja...

Medlem

Det stora problemet med Mafia 3 är att det inte är ett Mafia spel. Det är något hämnd-spel som råkar vara mot en mafioso. Där är aldrig några affärer som ska göras, nån utpressning, etc, etc. Tidsperioden är (för mig) helt ointressant också. Tvingade mig genom spelet och nu är det äntligen lagt på hyllan, permanent. medans Mafia och Mafia 2 har jag spelat om 3ggr stycket.

WTB Mafia 4, som handlar om maffian.


signatur

I drank what?

Medlem

Personligen ÄLSKADE jag Mafia 3. Jag körde det förvisso när det patchats. Mafia 3 är det enda spelet förutom Wtcher 3 som jag i modern tid spelat igenom två gånger. Jag fattar liksom inte vad folk tycker är så dåligt. Jag älskade originalen och initialt tyckte jag 3an var sämre men ju mer jag spelade desto mer ville jag ha.. Många klagar över att det blir repetivt. Det kan jag hålla med om men jag tycker spelkänslan väger upp det och bilkörningen tycker jag är helt stört skön. Well, jag lär inte få något medhåll men var ändå tvungen att skriva vad jag tycker. Hur kan man inte gilla ett spel med Hendrix i menyn liksom...

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Personligen ÄLSKADE jag Mafia 3. Jag körde det förvisso när det patchats. Mafia 3 är det enda spelet förutom Wtcher 3 som jag i modern tid spelat igenom två gånger. Jag fattar liksom inte vad folk tycker är så dåligt. Jag älskade originalen och initialt tyckte jag 3an var sämre men ju mer jag spelade desto mer ville jag ha.. Många klagar över att det blir repetivt. Det kan jag hålla med om men jag tycker spelkänslan väger upp det och bilkörningen tycker jag är helt stört skön. Well, jag lär inte få något medhåll men var ändå tvungen att skriva vad jag tycker. Hur kan man inte gilla ett spel med Hendrix i menyn liksom...

Jag håller med dig jag. Jag älskade också mafia 3 Tog till och med 100% på orginaldelen...

Medlem

Det räcker att ha klarat första "bossen" sen har man gjort hela spelet, resten är exakt likadant... Skräpspel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Som sagt, så låter det inte precis chockerande alls. Fast kanske utelämnar han vissa detaljer om hur det hela sker och så får man ju tänka på att i amerikanska ögon så är väl allt som har med dödsskjutningar mellan "afroamerikaner och poliser" att göra, extra känsligt.

Ang. spelet, så är det det enda Mafia jag ej spelat, då de omdömen jag först läste var väldigt negativa.

Geeks Gaming

+Gun play
+Variation på vapen och bilar
+Story
+Världen
+Musiken

-konstanta kraschar även med alla patchar
-extremt repetitiv

Tyvärr gör dom minus att jag skull aldrig rekomenderar detta spel till någon.

Medlem

Jag rankar nog det här som mitt sämsta inköp bland alla spel jag har köpt i mitt liv...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag rankar nog det här som mitt sämsta inköp bland alla spel jag har köpt i mitt liv...

Då kom du VÄLDIGT lindrigt undan.
Aliens: Colonial Marines, jag tittar på dig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Personligen ÄLSKADE jag Mafia 3. Jag körde det förvisso när det patchats. Mafia 3 är det enda spelet förutom Wtcher 3 som jag i modern tid spelat igenom två gånger. Jag fattar liksom inte vad folk tycker är så dåligt. Jag älskade originalen och initialt tyckte jag 3an var sämre men ju mer jag spelade desto mer ville jag ha.. Många klagar över att det blir repetivt. Det kan jag hålla med om men jag tycker spelkänslan väger upp det och bilkörningen tycker jag är helt stört skön. Well, jag lär inte få något medhåll men var ändå tvungen att skriva vad jag tycker. Hur kan man inte gilla ett spel med Hendrix i menyn liksom...

Kul att du gillade det. Jag ville gilla det. Körde du PC versionen? Det finns många saker som jag gillade med Mafia3 som andra spel inte lyckats med, som tex. Gunplay, och hur man styrde Lincoln, sättet dom kombinerade alla lena animationer. Men tyvärr så var "världen" en o-optimerad smörja, med en PC version som hade ett FPS-lock på 30, och en AI som buggade loss. Sen så var hela spelet blurrigt då upplösningen var uppskalad. När man ändå sedan försökte spela spelet det så gjorde du nästan likadant hela tiden. Detta var till slut faktiskt gamebreaking, och det slutade med att man la spelet på hyllan.

Avstängd
Skrivet av Jozo:

Jag rankar nog det här som mitt sämsta inköp bland alla spel jag har köpt i mitt liv...

Då har du inte köpt många spel i dina dar.

Avstängd
Skrivet av nils45:

Men tyvärr så var "världen" en o-optimerad smörja, med en PC version som hade ett FPS-lock på 30, och en AI som buggade loss.

En FPS-cap som patch 1.01 tog bort ett par dagar efter release.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

En FPS-cap som patch 1.01 tog bort ett par dagar efter release.

Precis. Värdelöst att det inte var med från början.

Medlem

Vi lever i en hård tid där slaktande av stora klassiska titlar och spelserier är till vardags.......
Mafia III var rent skräp i nästan alla bemärkelser. Arkadiska smörja. Alltså ta mig inte fel, hade de hetat "Saints Row 18" hade de fått en 40-60 / 100 på metacritic etc o varit ett ok spel att plocka på en billig rea.. men för att vara Mafia.... Är det under all kritik.
Hade GTA kommit med en så chockerande vändning hade det varit på allas läppar.
Jag anser att marknadsföringen och beskrivningen av features verkligen var överdriven och inte rättvis. Skulle inte rekommendera det till någon.

Vad ska förstöras här näst xD...... Redan våldtagit Fallout imo, Cod, Battlefield, Mass Effect (Wtf de gav ut ett spel, som de misslyckades lite på men som blev helt ok, istället för att sätta sitt bästa folk på en grym uppföljare gav de upp helt istället........) Mafia, och ta mig fan varje jävla klassiker man lärt sig älska senaste 20 åren.

Medlem

De gjorde ett medelmåttigt spel med en ny studio som inte lyckades leverera vad Mafia-spelarna ville ha från en uppföljare. Tror inte att deras "chockerande innehåll" skulle ha gjort någon som helst skillnad. Varför pratar de om det här just nu förresten? Något nytt DLC på gång?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tyckte serien gick utför redan vid tvåan
Spelet var väldigt tomt i mitt tycke.
Första var dock ett mästerverk, och hade den enda eran jag var intresserad av.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Då kom du VÄLDIGT lindrigt undan.
Aliens: Colonial Marines, jag tittar på dig.

Haha, jag var skeptiskt mot det spelet så jag höll mig kall. Tack och lov för det

Skrivet av PrinceToadstool:

Då har du inte köpt många spel i dina dar.

Jodå, det har jag allt. Det här var en besvikelse på alla plan efter att ha spelat de första två spelen i serien. Ingenting med spelet var roligt enligt mig.

1
Skriv svar