Nämen! Klassiska realtidsstrategin Commandos återuppstår

Robot
Nämen! Klassiska realtidsstrategin Commandos återuppstår

Kalypso har lagt vantarna på varumärket.

#commandos, #kalypso-media


Medlem

Commandos är inte ett enkelt spel, det är en anledning till att det är ett så bra spel, snälla fördumma inte denna spelserie som så många andra IP´n.

Medlem

Jaaaaa som vi väntat!! Grym serie!

Avstängd

Under tiden som man väntar på nya Commandos så kan man spela Desperados: Wanted Dead or Alive : Remodernized som släpptes nyligen. Det har samma gameplay och utspelar sig i vilda västern.

Medlem

Kan även rekommendera Men of War, har mycket av det jag gillade med Commandos men samtidigt även en hel del som jag saknade. Men of War är Commandos med RTS inslag, väldigt bra spel helt enkelt =).

Medlem

Kul om det kommer nytt Commandos!

Ett till spel i väntan på det... Shadow Tactics: Blades of the Shogun. Rekommenderas varmt ifall ni gillar den här typen av stealth-spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kan även rekommendera Men of War, har mycket av det jag gillade med Commandos men samtidigt även en hel del som jag saknade. Men of War är Commandos med RTS inslag, väldigt bra spel helt enkelt =).

https://www.youtube.com/watch?v=Oqcw-SOxV-c

Har du testat föregångarna Soldiers: Heroes of WW2 och Faces of War? Jag föredrar själv dem


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vad skoj nyhet. Har drömt det senaste året om ett nytt Commandos spel då jag har så goda minnen från de första spelen i serien.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun är ett bra stealth spel men jag saknar WW2 settingen från Commandos.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag trodde först det var en remake av Commando till C64.

Medlem

Desperados var ganska skoj oxå

Medlem

https://youtu.be/J1jbzQDMi3E

Älskade commandos när jag var yngre 😄
Kommer ihåg att jag även lirade ett demo av detta robin hood spel som fan! Kan rekommendera om man vill ha ett bra commandos fast i medeltiden

Medlem

Äger båda Desperados (är rätt så säker på att det gjordes en uppföljare) och Robin Hood men har inte spelat dem än. Shadow Tactics: Blades of the Shogun tror jag däremot inte att jag äger men som Commandos fan känner jag till det och har för mig att jag kört en demo som jag vill minnas att jag gillade skarpt.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kul om det kommer nytt Commandos!

Ett till spel i väntan på det... Shadow Tactics: Blades of the Shogun. Rekommenderas varmt ifall ni gillar den här typen av stealth-spel.

https://www.youtube.com/watch?v=nQOv4xb_T7w

tack för tipset, ska inhandlas!

för övrigt vill jag som vissa andra här slå ett slag för Desperados: Wanted Dead or Alive, det är magiskt


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Det är ett stort skämt att det inte kommit ett riktigt commandos under alla dessa år. Jag hade gärna gjort/jobbat med det där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@PcGamer:

Men of War är fantastiskt på sitt sätt, micro och avancerad fysisk etc, men det är inget commandos tbh, och stealth är ju biten som är sämst med men of war.

Commandos fick man planera och exekvera exteremt genomtänkt, det är mer kirurgisk operation än krig, och väldigt icke förlåtande.

Medlem

Commandos 2 var nog min favorit, hade mycket skoj i co-op. Svinbra atmosfärisk musik och riktigt svåra uppdrag.

Undrar vad dom har i görningen, ifall det blir ett nytt spel med samma stil eller 3rd person stealth shooter typ som hidden and dangerous 2 etc etc. För att inte tala om hidden and dangerous, vart fan är nästa spel :'(

1
Skriv svar