Quiz - Spelkonsoler!

Robot
Quiz - Spelkonsoler!

Quake-Calle är på semester, fram med handkontrollerna!


Inaktiv

”5/10 Korrekta svar!
Du har fipplat med en och annan konsol i dina dagar, men du föredrar att spela på PC.”

Stämmer bra

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.

Det gick mycket bättre än jag hade förväntat mig. Har ägt en PS2a och sitter kvar på min PS3a som mediaburk nu, annars är det PC från top till tå.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

"7/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat."

Det var humor det

"Till mitt försvar" så älskade jag konsoler förr i tiden och spenderade mycket tid med min SEGA Mega Drive II. Sedan kom datorerna som tog över för min del. Hade en X-Box 360 ett par månader som jag knappt rörde och sedan sålde igen...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

8/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.

När det började med nymodigheter som xboxchefer och sånt, då hänger jag inte med!

Konsolsommar när Data-Calle är borta alltså?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

10/10. Fast lite osäker på Xboxchefen var jag, inget jag brukar fästa stor vikt vid.

Jaguaren sålde ju bra... Om man jämför med Amiga CD32. Fast jag älskar dom bägge två.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

MEG
Medlem

7/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.

Inte så pjåkigt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.
Har alltid föredragit konsoler och handkontroller framför dator

Medlem

Förvånad med 8 av 10, så nöjd då jag inte är en "konsolmänniska", får skylla på ålder för så pass resultat, eller var det en enkel quiz?

Ändå passerat det mesta i hemmet i konsolväg under åren då man vill hålla de förut små liven glada och nöjda.

Dreamcast var en favorit, guldburk som låg långt på framkant tekniskt och med sina många innovativa lösningar, hade en på landet till ungarna då det var tacksamt enkelt med "media", många grymt bra spel.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du har fipplat med en och annan konsol i dina dagar, men du föredrar att spela på PC.

Man äger en Playstation 3 men de har inte används mycket till konsolspelade. Föredrar att spela med mus och tangentbord, så mycket bättre att hantera sin gubbe samt sikta.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Citat:

Räven raskar över discen

rofl

Avstängd

10 av 10
Var det ovanligt lätt..? Kanske bara passa mig perfekt.

Medlem

9/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.

yay

Medlem

6/10 här.

Ahhh Red Ring of death. Det var tider det. Tror jag fick lämna in min 360 minst fem gånger på reparation. Ibland fick man en ny konsol istället. En gång höll Xboxen bara en vecka efter att jag fått den, tills jag fick lämna in den igen. Frustrerande tider.

Medlem
Citat:

6/10 Korrekta svar!
Du har fipplat med en och annan konsol i dina dagar, men du föredrar att spela på PC.

Pretty much.

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.

Medlem

0/10 PC MASTER RACE


signatur

Meep!

Medlem
Medlem

3/10... och det stämmer bra att jag betraktar PC som master race


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Fragtjuv

Där satt den äntligen. 10/10 :). Kanske ska skuta göra quiz nu.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

7/10
Allt efter 1998 är jag i princip värdelös på när det gäller FZ quiz! Mer retro!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

KoP
Medlem

9/10. Lite koll har man.

Medlem

7/10.

Några missar men nöjd ändå. Hinner ju inte ha koll på alla konsolgrejer hit och dit.
Kul quiz!

jbx
Medlem

@joelthor100: eller dra ner på spriten")


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

7/10 "Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat" LOL...jag har aldrig ens ägt en och sist jag spelade på en konsol var såvitt jag minns någon gång runt 1995-98.

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du har fipplat med en och annan konsol i dina dagar, men du föredrar att spela på PC.

Stämmer rätt bra, även om jag inte ägt en konsol sedan NES.

Edit - Var ju tvungen att göra om det, kan ju inte ha 6/10 på en konsolquiz för bövelen.

0/10 Korrekta svar!
Glorious PC Master Race!

Medlem

@Lolflakes: Min första xbox360 höll i en hel dag innan jag fick RROD.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

9/10 va väl ändå helt ok kan jag tycka!

Gen
Medlem

7/10 Korrekta svar!
Starkt jobbat! Tackar vet du handkontroller och vardagsrummets lugn. Spelkonsoler ligger dig varmt om hjärtat.

12
Skriv svar