Vampyr firar 450 tusen sålda exemplar efter en månad i solljuset

Robot
Vampyr firar 450 tusen sålda exemplar efter en månad i solljuset

Trots svajiga betyg.


Medlem

Berättelsen fångade mig helt, blev besviken när jag upptäckte att kapitlarna var relativt korta vilket gjorde att jag önskade mig mycket mer tid med Dr Reid när det väl nådde sitt slut.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

extremt underskattat spel tycker jag.
nog i 5-topp av bästa spel 2018 på min lista
förstå inte varför folk klaga på stridssystemet? det är som vilket annat tredjepersonsskjutare, inga problem med det (kör med handkontroll)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Håller med om att det är ett underskattat spel,tycker det har varit hur bra som helst hittills,spelar oxå med HK

Om ni anser att det är underskattat blir man lite nyfiken. Jag tänkte samma sak om "Remember Me", där många tyckte det var stelt och generiskt, tyckte jag det var ganska innovativt och unikt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har bara spelat ett par timmar än så länge, har ganska kul med det men underskattat vet jag inte om jag håller med om.

Medlem

Gillade början men tyvärr misslyckades de helt med att ta hänsyn till spelarvalen och beroende på hur man spelar blir handlingen och karaktärer helt motstridiga.

Medlem

Jag väntar på en rea. Kommer definitivt spela det, men inte för fullpris.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tyckte det var på tok för glättigt. Ville ha mer slakt, blod och mörker. Men jag har inte spelat några längre stunder.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hur?!

Såg en kort stream och det såg otroligt dålig ut.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Hur?!

Såg en kort stream och det såg otroligt dålig ut.

Förklarar väl en del hur kan du bedömma ett spel efter några minuter på en stream? vad jag även uppfattat är detta spelet slöstartatat väldigt linjärt första 40 min.

så ska man bedömma där ifrån så är det kanske tråkigt, nu har jag själv inte tittat på spelet och spelat det, men det verkar vara ett toppen exempel på slöstartat spel.

med en gripande story och lite rpg val och dialoger med helt okej kombat.

och gissar flesta köper det för storyn upplevelsen.

Ja menar titta på fallout hur bra combat har den?

den är ju rätt dålig om man tänker efter, precis som witcher 3.

Men story friheten och helheten gör spelen bra

Medlem

Riktigt beroendeframkallande spel som jag klarade ut till Steam för nån vecka sedan. Lade 73 "Steam timmar" i Londons mörka stämningsfulla vampyr värld. Efter en lite trög start där kontrollen var lite konstig vande jag mig och var totalt uppslukad i Vampyr där historien och alla Londons olika människor var riktigt intressanta. Bra dialogval även. Kontrollen blev helt ok efter ett tag faktiskt. Hoppas det kommer ett Vampyr 2 i framtiden.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Det är väldigt mycket dialog med väldigt många karaktärer som brukar bli segt. Som att ständigt fråga -vad tycker du om denna stadsdelen till varenda människa. Men på nåt sätt blir det inte lika segt i detta spelet. Bra skådespeleri antar jag och manus.
Atmosfären e bland det bästa ja sätt i ett spel.
Gillar huvudpersonen. Lite som Geralt i wicher. Blir liksom inte trött på han alls.

Medlem

Ett vampyrspel där man inte kan slakta oskyldiga by the dozens är inget vidare...

Medlem

Jag spelade det i några timmar, vet inte vrf jag inte spelade klart det.. Men var lite för mycket dialog i början för min smak, kan ha varit därför..

Medlem

Dem kunde ju firat de med att sänka priset.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Gillade stämningen och utseendet på staden otroligt mycket, däremot blev gameplayet lite väl repetivt, hade gärna sett fler anledningar att prata med invånarna än att bara lära sig "ledtrådar" om dem för att öka deras blodkvalité, visst, man kan få några sidequests men jag hade velat se mer sådant. Sen var huvudkaraktären extremt påfrestande överdramatisk ibland men det passar väl konceptet lite.

Striderna var dock oerhört jäkla frustrerande och aldrig roliga för mig, på tok för lätt att "fastna" och inte kunna göra något/aktivera någon ability medans fiender står och slår ihjäl en. Kanske är jag som börjar bli gammal och seg men jag hittade aldrig något som helst flyt i striderna, satt mest och svor för mig själv, och jag blir sällan irriterad av spel.

1
Skriv svar