Medlem
ps4 chassi fläkt

Tjo flöjt!

Fläkten i ps4an har börjat föra enormt oväsen som om den är på väg att ge upp och har funderingar på att byta ut den. Har kollat lite på videos osv hur man ska ta isär ps4an och verkar inte allt för krångligt men mitt problem är att jag har inte en susning om vad för typ av fläkt man ska köpa som passar ps4an.

Är det någon här på forumet som vet? Eller som vet var man kan ta del av den informationen för är inte så sugen på att stå där med en isärplockad maskin och inse man köpt en fläkt som inte passar haha.
Ska tillägga det gäller vanliga ps4an och inte en pro, om det skulle råka vara någon skillnad på dem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

PS4 har en radialfläkt som är specialanpassad för ändamålet, så det går inte att ersätta den med en vanlig chassifläkt eller liknande. Och köper du en radialfläkt någonstans så är monteringen troligtvis inte passande för din PS4. Jag skulle rekommendera att du försöker hitta en identisk originalfläkt, antingen som reservdel från Ebay eller om du lyckas hitta någon trasig PS4 med fungerande fläkt som kan agera donator.

Jag har inte letat så jag vet inte, men det kanske finns någon svensk nätbutik som säljer reservdelar.

Medlem

@Bennii: Mången tack för ditt svar! Det var bra information och jag får ta och leta runt på ebay och liknande platser och se om en kan hitta en fläkt alt kanske jag klarar mig med att göra en ordentlig rengöring och få bort damm som fastnat, börjar där och ser om det löser mina problem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@SunShine: Tråden är gammal, så jag vet inte om det fortfarande är aktuellt. Men jag kom att tänka på den här tråden när jag alldeles nyligen bytte precis fläkt i en kompis PS4. Vi köpte fläkten här: http://www.psxcare.com/

Hemsidan ser ut som 1998, och Swish var det enda betalsättet om du inte ville göra en kreditupplysning, men de levererade hyfsat snabbt och fläkten fungerar fint.

Men fy tusan för PS4 Slim. Man fick skruva isär precis hela konsolen för att komma åt fläkten.

Medlem

@Bennii: Tjo. Det är aktuellt. Min fläkt har varit tyst nu ett tag igen efter lite mer noggrann rengöring men jag funderar att köpa hem en fläkt och ha liggandes för säkerhets skull så tack för tipset på sidan där.
1998 is the shit!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar