Är du redo för Battle for Azeroth?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@Newklear:
PvP i mmo, ja det finns ju, men du vill ha ett wow som bara fokuserar på pvp, eller?
Det låter ju mer som att du inte gillar hur spelet utvecklats med tiden. Jag är glad att de inte försökte göra ett Camelot Unchained där Dark Age Of Camelot hade båda sidor men det gick att spela PvE på heltid, där C U bara fokuserar på PvP...
Det finns ju en stor marknad för pvp, men det är för att man förutsätter att motparten spelar rättvist.
En bra spelare kan ju bli anmäld som fuskare så det finns en risk att vara en bra spelare också.

I Battlefield, Overwatch , For Honor och så vidare dör man ju ett flertal gånger i en match, det är ju inget konstigt, i ett PvE mmo dör man för att man är klantig eller missar att npc mob'en kör en färdighet man inte mött tidigare.
Skillnaden med PvE och PvP är ju att när det är PvP så finns ett mål att vinna över en annan spelare(eftersom man spelar mot andra människor) och fuskar en person där så blir en annan person drabbad på ett mer kännbart sätt jämfört med om man fuskar i PvE, där hjälper man ju bara laget vidare eller sig själv, man dödar inte en annan.

Eller att spelet For Honor låter en spelare vara server vilket bara där ökar risken för att inte veta helt hundra, samtidigt som en alltid har 0 i ping jämfört med de andra och då kommer vi till: "A big cheating vector is games that trust the client too much."
The truth of online game cheating https://www.reddit.com/r/Games/comments/7p0ptz/the_truth_of_o...
Kanske inte lider men det är ju bara de dåliga fuskarna som åker dit.

Precis, det var som sagt bra för tio år sedan... Inte särskilt med dagens mått mätt. Nej, jag själv vill inte ha "ett WoW" alls, då Blizzard enbard serverar extremt casual spel idag. De har inte riktigt gnistan kvar för att kunna utveckla något bättre.

Att hela tiden använda fuskande som argument mot PvP börjar kännas lite fjantigt nu. Det är okej att gilla det mer casualinriktade, men skyll inte på annat

Skrivet av anon_78917:

Töntig kommentar, WoW är bättre än någonsin.

Dock får jag erkänna att jag hade roligast i wotlk, men inte för att det var ett bättre spel.

Haha alright, right back at ya :'D


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder:
Ett härligt återkommande argument, enbart extremt casual. I princip så felaktigt det kan bli. De levererar en svårighetsgrad en väldigt liten procent av spelarbasen antingen är kapabla av att klara alternativt intresserade av att klara. Därav finns det fler nivåer så det ska passa de flesta. Återigen, de flesta nuddar inte ens det svåraste. Eller ens svårare än normal. Artifact power grinden som behövdes för endgame pre nerfs var inte direkt casual. Inte heller legendarygrinden. Väljer man att bara lira igenom alla zones och lfr sen klaga på att Blizzard inte levererar annat än casual så kanske man själv ska öppna ögonen...

Medlem
Skrivet av inkui:

@Newklear:
Ett härligt återkommande argument, enbart extremt casual. I princip så felaktigt det kan bli. De levererar en svårighetsgrad en väldigt liten procent av spelarbasen antingen är kapabla av att klara alternativt intresserade av att klara. Därav finns det fler nivåer så det ska passa de flesta. Återigen, de flesta nuddar inte ens det svåraste. Eller ens svårare än normal. Artifact power grinden som behövdes för endgame pre nerfs var inte direkt casual. Inte heller legendarygrinden. Väljer man att bara lira igenom alla zones och lfr sen klaga på att Blizzard inte levererar annat än casual så kanske man själv ska öppna ögonen...

Visst, om du tycker det är svårt, så...
Enda skillnaden är väl att den dåliga AI:n har mer HP/skada, och kallar man grinding för svårt så orkar jag inte ens....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Visst, om du tycker det är svårt, så...
Enda skillnaden är väl att den dåliga AI:n har mer HP/skada, och kallar man grinding för svårt så orkar jag inte ens....

Har du ens kört "Mythic+" Dungeons, eller Mythic Raiding? Så mycket som du whinar att "WoW är så casual", verkar det som du inte har en jävla susning.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Dunder:

Visst, om du tycker det är svårt, så...
Enda skillnaden är väl att den dåliga AI:n har mer HP/skada, och kallar man grinding för svårt så orkar jag inte ens....

Undrar hur gammal du är eller om du aldrig gick ut skolan, det är väldigt svårt att förstå va du skriver.
Sen är det uttjatat att hoppa på Wow så fort det kommer upp en nyhet om det, är det dags att gå vidare killen?

Alla spel får väl vara va de vill, låt de som spelar spelen bestämma själva va de anser är roligt eller inte.
Vissa föredrar empire & puzzles på mobilen och andra föredrar mario cart. Om du vill försöka lära dig diskutera
eller ens försöka förstå dig själv så börja med att lära dig acceptera, acceptera att andra tycker olika än dig.

On topic så var Legion det bästa som hänt spelet, fanns massvis att göra. Om ens wow-själ dött och inte går att återuppliva
så är det ju tråkigt men det är absolut inte spelets fel. Legion är den bästa expansionen enligt större delen av wow-världen.
Hur nästa expansion står sig kan ju endast framtiden utvisa. Antingen kommer de tappa miljoner eller så tillkommer det osv.
Det jag tror många för fel idag är att de tror att de ska bli "fast i träsket" igen. Wow fungerar inte så idag, det är mer som diablo.
Tröttnar man snabbt kanske man endast ska spela 1-2 månader och sen släppa det till en stor patch träffar. Man kanske ska spela flera karaktärer, försöka pumpa så höga mythic+ nycklar som möjligt. Raida givetvis om man hinner det, sjukt kul att raida mythic men det gäller ju att man har tid.

Att bara hoppa på ett spel eller dess spelare om man nu själv inte lirar eller har tröttnar visar bara på dåligt karaktär, visst
är det de du är ute efter så go ahead.

Medlem
Skrivet av adrii:

Att bara hoppa på ett spel eller dess spelare om man nu själv inte lirar eller har tröttnar visar bara på dåligt karaktär, visst
är det de du är ute efter så go ahead.

Tror det är vad Newklear försöker göra. Per definition, ett troll.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Gen:

Grafiken kan jag hålla med om men en sak WoW är bra på är att optimera sitt spel (de har ju iofs haft över 10 år på sig). Tycker alla de grafisk snygga MMOsen dras med tekniska problem, ett exempel är BDO som verkar ha världsrekord i LOD pop-in. Går man mot ett träd kommer det att skifta utseende 8-9 gånger innan man står framför det. Tera såg ju också bra ut men hade konstant stutter i städer (ej låg FPS utan stutter, typ frame pacing problem).

Nu lirar jag inte mycket PvP men tycker att WoWs PvP är bra balancerad och läser man reviews från folk som lirar olika MMOs så klagar alla på att en viss klass är fullkomligt OP.

Combatsystem är det möjligt att andra gör annorlunda eller tom bättre. Personligen föredrar jag ordet annorlunda då TERAs action gameplay var annorlunda, samma gäller AoCs riktade slag (man kunde slå åt fem håll) samt att andra haft combo system osv.

Pop ins i BDO var irriterande till en början. Speciellt om man har en dålig dator och inte någon SSD.
Det är dock inget man märker när man väl slåss eller grindar. Bara när man förflyttar sig mellan olika zoner på häst.
Tittar man på allt annat som animationer, effekter, karaktärsmodeller, texturer så ligger WoW långt efter.
Det enda BDO saknar som WoW är riktigt bra på är PVE.

Combat och PVP är föråldrat just för att det är segt och oinspirerande med tab targeting system kombinerat med swing timers och gcd. Efter man spelat spel som BDO är det svårt att gå tillbaka till den sirap av seghet WoW erbjuder.
Att det är balanserat tvekar jag inte en sekund på. Blizzard är bra på balansera sina spel även om det är omöjligt att bli av med cookie cutter builds. Det kommer alltid finnas en klass eller kombination som är den bästa.

AoC gjorde den stora missen att casters inte kunde nyttja deras stridssystem utan körde på samma vanliga tab target.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

FZ! Jag är redo för BfA som frågan lyder. Hur i helsike ska man få tiden att gå ihop bara?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

@Dunder:
Oavsett om det är fusk eller inte så är pvp obalanserat om man inte frågar om det är okej att spöa skiten ur en innan man attackerar den andre.
Jag gjorde en quest igår och gick ner i Underbelly i Dalaran, hoppade in i ett rum och helt plötsligt fick jag en sådan där achievement från ingenstans. Läser vad det är och från ingenstans hoppar en lvl 110 på mig och dödar mig på 2 sekunder, tydligen hade jag gått in på en battleground arena och lärt mig färdigheten Honorable Medallion.
Så på ett sätt är det casual då man får beröm för att bara gå framåt, men sist jag var i Underbelly så var det inte fritt fram att göra så vad jag minns iaf. Då var det markera en annan, skriv sen /duel, sen får man se om den andre vill. Jag förlorade ju inget på det här men här det visar ju bara att de som vill duellera eller döda, gör det.

Vad är nytt i Battle for Azeroth?
Det märks att ni inte spelar WoW här på FZ, för ni missade nog det viktigaste av allt när det gäller gameplay, mitt liv är ju ingenting nu.
En månad kvar. Då undrar jag om Blizzard har börjat göra som Microsoft, beta testa sin kommande patch för nu är det redan patchat oavsett om jag bara har Legion expansionen!
Rolig patch, vilket denna nyhet inte alls tog upp.
Igår blev jag lvl 103, hade 534720 i liv, med en item level på 703.
Idag har jag 15760 i liv och min nya item level är 146.

http://www.wowhead.com/news=275408/blizzcon-2017-battle-for-a...
http://www.wowhead.com/news=282185/battle-for-azeroth-item-le...

Battle for Azeroth Stat Squish and Item Level Changes Juli 2018
http://www.wowhead.com/bfa-battle-for-azeroth-stat-squish-ite...

Jag har ju alltid varit helt emot denna vansinnes ökning i liv och skada mellan expansioner men det här är ju lite löjligt ändå, en fördubbling var ju på sätt och vis okej som tidigare, men från 50k på lvl 90 till närmare 5 miljoner i liv på 110 det tog ändå priset.
Undrar hur det är att levla hela vägen från lvl 1 nu när man har några tusen mobs att nöta sig igenom och frågan är hur bra balanserade de blivit från tidigare zoner, och alla "items" som måste skrivas om, det måste ju vara miljoner olika att hålla reda på.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Hajfena: Jag spelar WoW flitigt. Anledningen till att jag inte tog med pre-patchen som släpptes idag var att det kändes för nischat och främst spelar roll för det som redan spelat mycket i Legion.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund:
Så "Battle for Azeroth Stat Squish and Item Level Changes" är bara en nischad grej?
Det påverkar ju hela spelet från start.
Alla karaktärer man skapat har ju ändrad statistik, allt man skapar i "crafting", även de från WoW Vanilla osv. Så många som inte vet om det kommer undra vad som hänt med sin utrustning...
Då jag gav min Paladin en boost från lvl 85 till 100 så såg jag till slut att min gamla utrustning var i brevlådan, men jag blev lite fundersam ett tag men det är ju en helt annan sak, det som görs nu är ju en devalvering av allting, eller 1/33 del av det jag hade igår i liv. Förhoppningsvis så gör mobsen lika lite i skada.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Hajfena:

@gh0glund:
Så "Battle for Azeroth Stat Squish and Item Level Changes" är bara en nischad grej?
Det påverkar ju hela spelet från start.
Alla karaktärer man skapat har ju ändrad statistik, allt man skapar i "crafting", även de från WoW Vanilla osv. Så många som inte vet om det kommer undra vad som hänt med sin utrustning...
Då jag gav min Paladin en boost från lvl 85 till 100 så såg jag till slut att min gamla utrustning var i brevlådan, men jag blev lite fundersam ett tag men det är ju en helt annan sak, det som görs nu är ju en devalvering av allting, eller 1/33 del av det jag hade igår i liv. Förhoppningsvis så gör mobsen lika lite i skada.

Det enda* som har hänt är att allt skalats ned för att vara mindre rörigt på skärmen (och gissningsvis backend för Blizzard).

* Med risk för att Blizzard missat en del fiender och föremål, vilket brukar hända när Blizzard gör ändringar av den här typen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund:
Och om du missade vad jag pratar om(Stat Squish) så har jag lagt upp en bild(som bara berättar en liten del) som påverkar alla i spelet så fort man klickar c, det är inte bara backend och mindre rörigt på skärmen, det har ju inget alls att göra med det jag pratar om.
Ta Jewelcrafting tex. Jag hade 681 av 800 före Squish i jc, nu har jag 11 av 110.
Den senaste jc stenen jag skaffade hade +100 i haste, den är lite mindre nu +7 haste med requirements item lvl 80 vilket är från BC expansionen antar jag, lvl 70 bonus när man är 103, kommer bli lite annorlunda.
Nä det är ju ingen skillnad alls. Skärpning.
Det är ju som att vakna upp med en helt ny valuta imorgon och inte ha en aning om varför priserna är helt annorlunda eller varför man har mindre pengar på banken(nej, de har inte tagit några guld från en).

Lite kul att det måste till en "survival guide" video(som du länkar i senaste wow nyheten) för att få veta normala grejer med en expansion, gillar att man måste ha sådana clickbait namn på något som bara talar om de förändringarna man har gjort.

World of Warcraft: Battle for Azeroth Cinematic Trailer Varför man nu länkar en sådan här för att visa vad spelet handlar om... det har jag inte förstått på senare år. Gameplay säger ju betydligt mer.
eller
World of Warcraft: Battle for Azeroth Features Overview från i november 2017 sa ju inte heller ett skit om de förändringarna som är nya, högre lvl och nya kontinenter är ju standard.

Allt det här är ju gammalt nu men systemet för BFA började ju gälla den 18 juli inte i augusti...
det som kommer då är ju egentligen bara högre lvl's och nya zoner och lite annat, men nu har vi flyttat till ett nytt land med annan valuta...

12
Skriv svar