Heroes of Newerth

Robot
Heroes of Newerth

Warcraft 3-modifikationen Dota: Allstars har avlat ett antal avkommor. Det nysläppta Heroes of Newerth äntrar vår testbänk och speltermometern ger utslag.

#s2-games, #warcraft-iii-reign-of-chaos


Medlem
Heroes of Newerth

Hade nog kunnat lira det om det inte var för att alla verkar vara typ... 12.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Jag tycker personligen att rankingsystemet funkar hyffsat när man kommit upp eller ner en liten bit. När det gäller slumpen i public matcher så håller jag med litegrann. Det handlar om att finslipa andra skickligheter som manipulation och diplomati. Det gäller att ställa sig följande frågor ofta "den här killen är 100% retard rager, hur får jag honom att ändra sitt destruktiva beteende och sluta förstöra för alla" och "den här killen har spelat en halv match och kan kanppt tala engelska, hur ska jag få honom att köpa rätt items och skilla rätt medan jag ska försöka hålla mig själv levande, utan mic". Svaren är sällan uppenbara och man får ofta bita tillbaks illskan och andas lugnt ett litet tag.

Men lyckas man binda ihop ett gäng retards så att dom inte motarbetar varandra och man får en fin match.. ptja, det är najs.
Givetvis bättre om man börjar med människor man vet kan kommunicera.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Inaktiv

Köper inte PGA idioter


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jag tycker själv att det här är det bästa spelet jag någonsin kört, jag har inte kört mycket DotA och man fick en del noob kommentarer och sånt när man var ny men om man kör No-stats så är det lugnt för dom som är nya, det händer nya grejer i matcherna hela tiden, stratergier, hjältar så man tröttnar inte på första taget. Jag kan i alla fall rekommendera det här spelet och för 230:- får du ett spel som kommer underhålla dig i flera månader eller kanske år. 4.5/5

Medlem

I betan var det så jävla mycket idioter att man orkade fan inte med det. Se? Jag blir irriterad bara jag tänker på det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Underbart spel

Hoppas fler köper!

Medlem

Spelade mycket och länge i betan men det blev lite långtråkigt efter ett tag så är inte så sugen på det nu. Men ett bra spel är det i alla fall.

Sen finns det otroligt mycket nötter som bara sitter och skriker och har sig så fort man tar ett felsteg. Brukar dock hantera sådana med lugna och sansade svar så att det slutar med att dem slår i bordet istället.


signatur
Medlem

Helt okej spel slutade dock för att om man inte spelade med folk man kände så var det alltid någon som förstörde för laget


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Jag och ett polare körde betan.
spelet är faktiskt Helt ok (Jag har aldrig gillat dota, men detta var faktiskt över förväntan)

kommer dock inte köpa det.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Spelet har en del buggar också vilket man märker om man kört en längre tid. Dock är otroligt tråkigt att köra publik game just för att skillsen mellan olika spelare är så löjlig ibland. Man bör komma upp i 1700+ games för att kunna njuta av spelet till max all under är ren pain in the ass att köra. Om man nu inte köra med 4st polare då.


signatur

AYY LMAO

Moderator | Testpilot

Spelar hellre League of legends, nuff said.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Attitydproblem", herregud ja.

Inaktiv

Testade lite under betan , mest en massa störiga glin som lirade.


signatur

War never changes.

Medlem

Spelet är ok
Majoriteten av spelarna är dock lite väl over the top.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar hellre League of legends, nuff said.

Amen broder.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

HoN är väldigt kul. Enda saken jag stör mig på är väl att man inte kan zooma ut litegrann. Hade underlättat gameplay en del. Men man är väl ganska tillvänjd att sitta med näsan intryckt i marken med sin stora fina skärm...

Kunde varit lite snyggare också men det spelar egentligen ingen roll.

Medlem

League of legends > HoN

Medlem
Skrivet av Novdid:

HoN är väldigt kul. Enda saken jag stör mig på är väl att man inte kan zooma ut litegrann. Hade underlättat gameplay en del. Men man är väl ganska tillvänjd att sitta med näsan intryckt i marken med sin stora fina skärm...

Kunde varit lite snyggare också men det spelar egentligen ingen roll.

Haha är du seriös!?

Jag tycker att man skulle kunna se genom vägger på cs (utan wallhack) för det hade underlättat spelandet.

ganska dumt va!? dom har antagligen satt en zoomgräns för att man inte ska kunna zooma ut mer då det klassas som fusk.

Medlem

ballt, är det wc3 motorn eller? påminner om den.

Medlem

Spelet är bra, men community:n suger. För ett spel som fokuserar på lagarbete, är detta något som verkligen förstör hela spelet för mig.

Medlem

hmm, dont diss the wc3! :/ hon var väl helt okej i ett tag, blev dock less på det genom alla idioter. Men det enda intressante LoL har är ju sitt "lvl system" utöver det så är det..ptja...döm själva nu när ja tänker efter!

Moderator | Testpilot
Skrivet av IcePillow:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar hellre League of legends, nuff said.

Amen broder.

Alla LoL spelare kan ta och adda "Rizefall". Spelar iprincip varje dag med massa polare och alltid kul med nytt folk med nya spelstilar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av b0man:

League of legends > HoN

Givande första inlägg. Välkommen.

Medlem

Spelet har ju lite problem med communityn. De flesta är äckliga amatörer som skriker ut i chatten för att man gjorde ett felsteg.

Som någon sa här innan, spelet är skit dåligt under ca 1700 PSR nivå (Skulle nästan säga 1800 där men... ). Majoriteten av spelen under förstörs av någon totalt urkass snubbe. Visst ska man få spela även fast man inte är bra, men att systemet sakta men säkert höjer även dåliga spelare är dåligt för alla.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Underbart spel! Mycket bra jobbat av S2 Games.

Som många tidigare påpekat är communityn inte den bästa men vilket kanske inte är så konstigt då en dålig spelare kan förstöra en hel match. Men det här spelet är byggt för lagspel, det ska spelas med vänner/clan 5 mot 5 och inget annat.

Personligen fann jag att HoN hade mer djup än LoL och Demigod och det finns alltid nytt att lära sig. Men smaken är som baken och jag tänker inte diskutera vilket som är bäst/bättre eller sämre. Jag tycker dock att man ska prova båda ordentligt innan man sätter en uppfattning.

Att spelet finns tillgängligt till Windows, Mac OCH Linux är ett mycket bra initiativ av S2 Games! Hoppas fler spelföretag följer efter på trenden.

Ett givet köp för mig!

Ser fram emot turneringen på Dreamhack. Se finalen på Dream Arena Extreme kommer bli fett ballt.


signatur

dare to be bold

Medlem

det finns alltid blivande "stjärnor" som har attitydsproblem i bra spel

Medlem
Skrivet av darknshy:

Köper inte PGA idioter

Antar att du aldrig avnjuter multiplayer då

Inaktiv
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av darknshy:

Köper inte PGA idioter

Antar att du aldrig avnjuter multiplayer då

Hela spelet är ett flame war.

FLAME ON


signatur

a"C"RED -

123
Skriv svar