Konami sätter stopp för fanskapad P.T.-remake på pc

Robot
Konami sätter stopp för fanskapad P.T.-remake på pc

Belönas (?) dock med praktikplats.

#konami, #pt, #silent-hills


Medlem

Inte direkt oväntat, väldigt få företag som hade tillåtit detta. Har väl lite att göra med amerikanska lagar kring varumärken. Om du inte försvarar ditt varumärke mot ett sånt här ingrepp, hur oskyldigt och bra det än är, så kan du förlora rätten till varumärket eller få jättesvårt att försvar dig i framtiden när det inte är lika oskyldigt intrång.

Medlem

Tur att man redan dragit ner den, har spelat en större del och är mycket imponerad.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Glad att jag hann haffa det och nu har det på mitt ps4p


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd
Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Tur att man redan dragit ner den, har spelat en större del och är mycket imponerad.

Tragiskt. Jag missade detta också. Perkele.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kanske en obetald praktik plats på ett projekt runt P.T.?

Förmodligen inte...

Medlem

"men de gjorde åtminstone Metal Gear Survive."

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Går det bra med fanskapad pachinko?

Medlem

@kaealy: Kan förstå att man skulle ta ned något spel med tex Mario men P.T hade väl inte något speciellt med Silent Hill att göra


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

@kaealy: Kan förstå att man skulle ta ned något spel med tex Mario men P.T hade väl inte något speciellt med Silent Hill att göra

Eftersom du kunde låsa upp en Silent Hills "trailer" i PT, så skulle man faktiskt kunna säga att det är en Silent Hill property. Vi vet ju faktiskt inte hur PT var tänkt att platsa in i Silent Hills.

I och med denna nyhet att Konami faktiskt går ut och avbryter projektet så kan man nog nästan visa på att PT hade mer att göra med Silent Hill än vad vi trodde, det var inte bara ett proof of concept.

Annars så kan det ju bara vara Konami som är Konami, dom är ju riktigt idioter nu för tiden även sett till japansk standard.

Medlem

Så han blev erbjuden en praktikplats hos djävulen. En skakig inledning på en eventuell karriär som spelskapare.

Medlem

Haha, vafan Konami.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Så han blev erbjuden en praktikplats hos djävulen. En skakig inledning på en eventuell karriär som spelskapare.

Tror han tröttnar rätt snabbt på att sitta och skruva ihop pachinkomaskiner.

Medlem

Vi förstör ditt projekt, men du får gärna komma och praktisera hos oss så att vi kan ta alla dina idéer.

Medlem

alla som gjort bra moddar och har ett grymt brinnande intresse på mod nivå har alltid varit bra för spelbranschen och spel ip:s bara att titta på historiken den säger rätt solklart att modskapare har mer spelsinne än en renodlad spelutvecklare.

Varför vet jag ej, men rent statistiskt så känns det som att dom är mer spelvana fortf och mer spelare än utvecklare och vet mer vad som är roligt och vad som fungerar bra och är kul än en dom flesta.

Medlem

Konami är skit..

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Inte direkt oväntat, väldigt få företag som hade tillåtit detta. Har väl lite att göra med amerikanska lagar kring varumärken. Om du inte försvarar ditt varumärke mot ett sånt här ingrepp, hur oskyldigt och bra det än är, så kan du förlora rätten till varumärket eller få jättesvårt att försvar dig i framtiden när det inte är lika oskyldigt intrång.

Nej, det handlar om att företagen sätter ner foten för sin egen skull, ingen förlorar sina rättigheter. Isåfall så har hela spelindustrin redan förlorat rätten till sina karaktärer med all fan-art som är där ute.

Men ponera att det du säger stämde, det går som företag att ge tillfällig rätt till en person att använda IP't helt utan att företaget förlorar sin IP, det är tex. därför vi har black mesa på steam.

eld
Medlem
Skrivet av FuzioN:

alla som gjort bra moddar och har ett grymt brinnande intresse på mod nivå har alltid varit bra för spelbranschen och spel ip:s bara att titta på historiken den säger rätt solklart att modskapare har mer spelsinne än en renodlad spelutvecklare.

Varför vet jag ej, men rent statistiskt så känns det som att dom är mer spelvana fortf och mer spelare än utvecklare och vet mer vad som är roligt och vad som fungerar bra och är kul än en dom flesta.

Spelutvecklare är ofta gamla moddare så det är samma personer du sätter emot varandra.

Releasehästryttare
Skrivet av Bojkott:

Vi förstör ditt projekt, men du får gärna komma och praktisera hos oss så att vi kan ta alla dina idéer.

Medlem

Konami var ju topp fem av alla spelutvecklare förr, vad hände?

Medlem

Jag fattar ju att det handlar om rättigheter
Men är ju så jävla sorgligt när konami stoppar något sånt här som verkligen är bra men själva så släpper dom pinsam skit som "metal gear survive"🤮

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, det handlar om att företagen sätter ner foten för sin egen skull, ingen förlorar sina rättigheter. Isåfall så har hela spelindustrin redan förlorat rätten till sina karaktärer med all fan-art som är där ute.

Men ponera att det du säger stämde, det går som företag att ge tillfällig rätt till en person att använda IP't helt utan att företaget förlorar sin IP, det är tex. därför vi har black mesa på steam.

https://www.forbes.com/consent/?toURL=https://www.forbes.com/...

Här, det finns prejudikat i USA kring trademark lagar. Det är en av anledningarna till varför zenimax stämde för namnet "scrolls", samma med varför denna mod https://www.moddb.com/mods/falloutprojectbrazil har fått eld i brallorna och ska snart panik släppa sin mod Fallout: New California då Bethesda själva ska släppa ett brädspel tillägg med samma namn. Det är känsliga grejor det här och det är inte så enkelt som du försöker få det att framstå.

Ja, det kan dom säkert. Men det är Valve vi snackar om, du har inte haft koll på Konami de senaste 5 åren eller? Inga direkt sympatiska eller smarta människor som jobbar där, speciellt inte ledningen.

https://kotaku.com/report-konami-is-treating-its-staff-like-p...
https://www.glassdoor.com/Reviews/Konami-Reviews-E15363.htm
https://www.technobuffalo.com/2015/08/14/konamis-working-cond...

Medlem

Det här legat på min ps4 i över tre år och jag har som mest bara vågat spela det i runt 10 minuter. Någon gång när jag känner mig modigare så...

Han / hon / hen - kunde ha hävdat att de blev inspirerade av förlagan och gjorde något eget istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Återigen så är jag mer förvånad över att folk gör sådant här och sedan när sakerna blir nedstängda så tycker andra det är konstigt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fan att jag ej hann ladda ner detta..
Finns remaken att ladda ner från någon annan sida?

Medlem

@CARTMAN: I gief to you mai frend


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@Hipshot: Konstigt är det inte, sorgligt låter bättre tycker jag.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Återigen så är jag mer förvånad över att folk gör sådant här och sedan när sakerna blir nedstängda så tycker andra det är konstigt?

Folk hoppas alltid att företagen ska ignorera det, skaparna själva är nog rätt så insatta på att de blir nerstängda en dag.

12
Skriv svar