Nintendo Disaster N-Dis

Avstängd
Nintendo Disaster N-Dis

Nu har N-Switchen dabbat ner sig igen. Spricker och smälter av total överhettning. Helt hackad med kriminell.com på ditt länkade bankkonto. Sönderrepad skärm till oigenkänlighet. Ett spelbibliotek som riktar sig åt dom yngre. Vad är detta?

Är denna katastrof till mobiltelefon, förlåt spelkonsol?, den värsta i spelhistorien?

Tankar kring detta?

Medlem

Ju tydligare fakta du presenterar i ditt ursprungliga inlägg, desto lättare är det att få igång en diskussion.

Gällande spel riktade till yngre, visst det har alltid varit Nintendos bransch, men jag tycker det finns bra mycket mer "vuxna" spel till Switch än man är van att se. Både Doom och Wolfenstein 2 har ju portats till konsolen. Bayonetta 2, Skyrim, The fractured but whole, Dark Souls remastered för att bara nämna några.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Ju tydligare fakta du presenterar i ditt ursprungliga inlägg, desto lättare är det att få igång en diskussion.

Gällande spel riktade till yngre, visst det har alltid varit Nintendos bransch, men jag tycker det finns bra mycket mer "vuxna" spel till Switch än man är van att se. Både Doom och Wolfenstein 2 har ju portats till konsolen. Bayonetta 2, Skyrim, The fractured but whole, Dark Souls remastered för att bara nämna några.

Den är visst totaltrasig och sägs vara en språngbräda till fattighuset av vad jag har hört. Misstagit mig?

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Ju tydligare fakta du presenterar i ditt ursprungliga inlägg, desto lättare är det att få igång en diskussion.

Gällande spel riktade till yngre, visst det har alltid varit Nintendos bransch, men jag tycker det finns bra mycket mer "vuxna" spel till Switch än man är van att se. Både Doom och Wolfenstein 2 har ju portats till konsolen. Bayonetta 2, Skyrim, The fractured but whole, Dark Souls remastered för att bara nämna några.

Japp! Doom är ett väldigt vuxet spel. Det och Wolfenstein 2 appillerar till mina föräldrar som är akademiker, så bred repertoar. I Bayonetta kan man pröva sina reflexer va? Även detta vuxet från en väldigt mogen changer får man säga.

Medlem

När det gäller spelen, detta är något man alltid fått förvänta sig när man köpt Nintendos konsoler.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Min Switch har klarat sig finfint från sprickor och att skärmen alltid skulle repas sönder beror helt på hur den behandlas. Är man orolig för repor, köp ett skärmskydd.

Spelen som finns riktar sig åt alla möjliga olika åldrar. Betyder ickerealistisk grafik genast barnspel? Det är en myt som måste bort. Ingen skulle kalla South Park för barnanpassat.

Absolut att Nintendos egna spel riktar sig till en bredare massa än många andra spelutvecklare. Men det betyder ju inte att en vuxen inte kan ha behållning av t.ex. Breath of the Wild eller Mario Odyssey? Det finns jättemånga exempel på vuxna som fullkomligt älskar dessa spel. Spel som passar alla är inte automatiskt barnspel. Sen kan ju alla såklart tycka olika.

Måste vuxenspel handla om att döda andra på ett brutalt sätt?

Precis som @Bennii säger finns det en hel del tredjepartsspel som har en åldersgräns på 16-18 år och fler är på väg. Både Doom (2016) och Wolfenstein 2: The New Colossus har fått fina recensioner till Switchen vilket är kul då det nästan är ett under att Switchen klarar av att driva spelen till och börja med.

Men jag har aldrig förstått detta. Får personer som är äldre än 18 bara spela spel med 18års-märkning? Det är ju som att säga att vuxna inte får tycka om disney för de är gjorda till barn. Det finns ofta saker även i disneyfilmer som bara går barn förbi, men som kanske inte är helt okej barnvänligt, som vuxna då kan tycka är underhållande.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Edit: Målgrupp: (Spelbibliotek) Jag vill understryka att jag inte menar dom allra minsta. Eftersom att dom troligen skulle slita N-Switchen i bitar då riktigt små inte riktigt styr och för sig. Motoriken är inte utvecklad ännu. Rör sig inte, tar inte tag följsamt än. Nyper, greppar och bänder fortfarande. Slänger iväg saker. Rultar omkull osv.

Medlem

Det har alltid funnits något hårdvaruproblem i den första revisionen av en konsol, Nintendo är inte exklusiv till detta. Men värsta i historien? VirtualBoy.

Är i övrigt nöjd med min Switch.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Jag ser gärna källor på påståendena i första inlägget. Sen repor beror ju helt på hur man hanterar den och det finns som sagt bra skydd om man är orolig för detta.

Vet ej exakt vad du menar med att de riktar sig till yngre då Nintendo så gott som alltid (iaf i sina egna spel) riktat sig till den lite yngre skaran.

Medlem

30årig man här, älskar switch. Zelda är helt otroligt roligt, Skyrimg är helt fantastiskt att lira på resande fot. Har ett 10 tal spel jag spelar dagligen just nu, ser verkligen fram emot att se vad framtiden har att erbjuda. Alla gillar väl olika helt enkelt.

Medlem

39 åring. Switch är ett av de bästa köp jag gjort. Har även 3DS-XL samt WiiU och Wii från nintendo sedan tidigare. Jag kör RPGs och Tactics spel främst. Har även en PS4 Pro samt Vita där jag kör samma typ av spel. När det gäller denna generations konsoler. Har även konsoler och handhelds från äldre generationer med samma typ av spel.

Just nu är det Octopath Traveler (JRPG) som spelas på Switchen. Före det var det Xenoblade 2 (JRPG). Väntar med spänning på Fire Emblem till switch som kommer släppas i en nära framtid. Ypperligt att den fungerar både som handheld och kopplat till TV.

På 3DS var det senast Radiant Historia (JRPG), Etrian Odyssey 5 (Dungeon crawler), Shin megami tensei: Strange Journeys Redux (dungeon crawler) samt Fire Emblem Birthright (Tactics RPG) och Fire Emblem Echos of Valentia (Tactics RPG). Några få exempel av många.

Så nintendo har massor av bra spel i sitt utbud som inte är Mario eller Zelda. En riktig bonus är att både Switch och 3DS är portabla.

Avstängd

Får be om ursäkt när jag varit väl hård mot N-switchen. Skälet är att jag själv är något sugen på en. Attraheras av dess smidighet. Såg att man lanserat en version i wellpapp. Är detta en genuin N-Switch gjord i papper? Vad kostar en sådan något enklare variant i så fall?

1
Skriv svar