Jessica Price (GW2 dev) avskedad

Medlem
Skrivet av Soulless:

Du länkar till en tråd som väldigt tydligt tar Price i försvar genom att fabricera en bild av vad som verkligen hänt, genom att ”tolka” och ”läsa mellan raderna”, och du anser den tråden bra och tydlig och en bra källa för situationen.

Att återge något som hänt genom att mestadels beskriva sådant som inte har hänt är verklighetsfrämmande.

”Han sa A, men egentligen menade han B,C och D”

Jag länkar till en tråd som beskriver språket som används. Det är ingen som beskrivit sådant som inte hänt, tweetsen ligger där om du vill läsa dem. Kontext är viktigt som sagt.

Om du tror att det aldrig finns underliggande meningar och att t.ex. härskartekniker inte existerar så är du tyvärr fruktansvärt naiv.

Skrivet av Myran22:

"Här ser vi hur Newklear verbalt attackerar joonsson och påpekar att han har helt fel i vad han säger. Detta görs på ett allmänt forum för att förlöjliga joonsson inför andra användare, troligen för att han är man. Obekräftade rykten säger att FZ:s moderatorer överväger att banna Newklear för tilltaget."

Tycker du att det var en saklig beskrivning av ditt citat? Det är på den nivån din länk ligger.

Nej, det är det inte, men du får gärna visa vad som gör det till en saklig beskrivning av mitt citat. Lycka till säger jag bara


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent
Skrivet av Dunder:

Jag länkar till en tråd som beskriver språket som används. Det är ingen som beskrivit sådant som inte hänt, tweetsen ligger där om du vill läsa dem. Kontext är viktigt som sagt.

Om du tror att det aldrig finns underliggande meningar och att t.ex. härskartekniker inte existerar så är du tyvärr fruktansvärt naiv.

Nej, det är det inte, men du får gärna visa vad som gör det till en saklig beskrivning av mitt citat. Lycka till säger jag bara

Det kan jag givetvis inte, eftersom hela poängen var att det inte var en saklig beskrivning...

Medlem

Som en som följde twitterkaoset från början så tycker jag Newclear kommer in på rätt skeva premisser, Deroir hade inget annat än goda avsikter, Han följde Jessica Price för att han tyckte hon var en bra writer/developer, typiskt att han skulle få allt utlopp för de twittertroll som kanske inte varit helt shyssta mot JP tidigare, men den skullden får hon bära, att försöka maskera sitt överagerande under parollen sexism gjorde hela situationen ful, önskar hon kunde hållit huvudet kallt så hade kanske både hon och Peter Fries fått behålla jobbet, fan han hade jobbat på Arenanet i tolv år och får sluta för han trodde han behövde försvara en kollega, lite surt, han borde ha läst på exact vad som hänt innan han kastade sig in!

Hon har dock ingen ånger, blivit ertappad med att ljuga men skyller bara ifrån sig, oavsett kön, en sån anställd kan man ju inte behålla..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

@tricky: De feminister som vill ha lika rättigheter oavsett kön är 1a och 2avågs feminister. 3evågs feminister som är aktiva nu håller till större delen på med identitetspolitik och hat mot vita heterosexuella, medelålders män. Det finns såklart 3evågs feminister som vill ha lika rättigheter, men de är lätträknade.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

@toast: Det kändes dock väldigt hårt att Peter också fick sparken, visst han borde kanske inte gått ut och försvarat ett så pass odrägligt beteende. Såvida det inte hände mer saker som jag missat så känns det som ett rätt tuft beslut mot honom. För inte gick väl han till angrepp mot några i communityn, utan försvarade bara delvis Jessica?

Skrivet av Mirage:

@tricky: De feminister som vill ha lika rättigheter oavsett kön är 1a och 2avågs feminister. 3evågs feminister som är aktiva nu håller till större delen på med identitetspolitik och hat mot vita heterosexuella, medelålders män. Det finns såklart 3evågs feminister som vill ha lika rättigheter, men de är lätträknade.

Möjligt, har ingen större koll på den "moderna" feminismen. Men att den blivit väldigt radikal har väl knappast undgått någon, däremot tror jag det finns en hel del av det som du kallar tidigare vågors feminister, men eftersom de inte gapar lika mycket eller har extrema åsikter så blir de inte så spännande att skriva om eller uppmärksamma i media.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag länkar till en tråd som beskriver språket som används. Det är ingen som beskrivit sådant som inte hänt, tweetsen ligger där om du vill läsa dem. Kontext är viktigt som sagt.

Om du tror att det aldrig finns underliggande meningar och att t.ex. härskartekniker inte existerar så är du tyvärr fruktansvärt naiv.

Jag påstod inte att härskartekniker ALDRIG används eller att underliggande meningar inte existerar, jag påstår dock att det inte finns några belägg för att Deroir är skyldig till eller utövat något av det, åtminstone inte i den serie inlägg som ligger till grund för denna diskussion.
Price, däremot, utövar härskarteknik när hon offentligt förnedrar Deroir och på andra sätt förminskar hela communityn till okunniga vars feedback, kritik och förslag är helt meninglösa.

Det är omöjligt att uppfatta vad Deroir skrev som kvinnoförtryck eller ens oförskämt, därför måste det ”läsas mellan raderna” för att ens fantisera ihop sådana påståenden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@tricky: Vågorna av feminister har med tidsepoker samt vad de kämpade för att göra.
Våg 1 och våg 2. 3dje vågen är de skogstokiga.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar