Santa Monica Studios anställer concept artist till God of War

Robot
Santa Monica Studios anställer concept artist till God of War

Expansion eller uppföljare i görningen?

#boy, #god-of-war, #sms


Medlem

En 'Designer' i spelutvecklings-sammanhang är alltså någon som jobbar med att utforma spelets system - en teoretisk disciplin som är mer matte & systemvetenskap istället för grafik. Dem som gör grafik brukar man kalla 'Artists'.

@GustavHöglund


signatur

subterranean homesick alien

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Anton Q:

En 'Designer' i spelutvecklings-sammanhang är alltså någon som jobbar med att utforma spelets system - en teoretisk disciplin som är mer matte & systemvetenskap istället för grafik. Dem som gör grafik brukar man kalla 'Artists'.

@GustavHöglund

Yes, upptäckte precis den grodan. Fixar rubben


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

En 'Designer' i spelutvecklings-sammanhang är alltså någon som jobbar med att utforma spelets system - en teoretisk disciplin som är mer matte & systemvetenskap istället för grafik. Dem som gör grafik brukar man kalla 'Artists'.

@GustavHöglund

Brukar man inte kalla bandesigners eller åtminstone dekoratörer av banor för artists också ? Det är ju i så fall ganska brett, de som knackar motorns kapacitet är ju programmerare, sedan har man väl oftast en hög med 3d modellerare / 3d artist, gui, spelprogrammerar3 och därutöver bandesign / bandekor / ljus.

Medlem

100% en expansion, med tanke på att flera områden i spelet är otillgängliga just nu...

Medlem

Blir det en expansion så åker jag på att köpa spelet igen då jag sålt skivan (hoppas att det går att ladda in sparfilerna). Vore ju fantastiskt kul med mer på GOW.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Tror också på expansion, vilket är mer än välkommet!

Skulle vara riktigt trevligt med en uppföljare till innan PS5!

EDIT: Råkade rösta fel...

Inaktiv

@zauii89: Jag tror det är två olika personer oftast. Den som formger banan är Level Designer och den som smyckar banan med grafiken är Environment Artist.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@zauii89: Jag tror det är två olika personer oftast. Den som formger banan är Level Designer och den som smyckar banan med grafiken är Environment Artist.

Just så ligger det till.

Sen gör ju generellt det de flesta mer än en super-specifik sak, iallafall om man inte jobbar på en mega-studio med 600 pers per spel. Generellt kan Level Designers 3d-modellerings program, typ Maya (etc), men Level Design är Design, 3D-modellering är Art. Sysslar man med båda är det väl upp till en själv om man vill kalla sig designer eller artist tänker jag.

Det är mycket att ta i :'D


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar