Microsoft vill inte göra uppföljare till Alan Wake eller Quantum Break

Robot
Microsoft vill inte göra uppföljare till Alan Wake eller Quantum Break
Releasehästryttare

Bra! De har ju råd att göra vad för spel de vill, tänk och få ett urvattnat Alan wake varje år som med Assasins creed tex ..

CFW
Medlem

Det är ju jäkla enkelt att uppföra sig så när EA finns på marknaden, man blir på nåt sätt ändå bara "näst jäkligast".

Men å andra sidan tvingade väl Microsoft ett antal stympningar av det första Alan Wake (skulle vara open world, mm, mm).

Medlem

Gillade inte alls alan wake när det släpptes.
Det var kul.och spännande till en början men sen bara repetetivt.
Spelet var en sån där klassisker där slutprodukten inte alls blev vad som först utlovades


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Quantom Break var riktigt dåligt och Alan Wake fastnade jag inte för så för mig låter det som ganska bra nyheter. Däremot tycker jag det är lite märkligt från Microsofts sida, man urvattnar gärna sina spelserier i dessa tider och Microsoft har ju inte mängder av unika spel, så hade förstått om de tog ett sånt beslut.

Medlem

Verkar vara ett av de vettigare besluten Microsoft tagit på väldigt länge, creds till dom.

Bra, det är roligare när det berättas nya livsöden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Kan bara hålla med.

Medlem

@laban005: Det i stort sett en Infamous-klon gameplay-mässigt, så gillar man inte den spelstilen så kommer inte Quantum Break sitta något vidare heller. Vad man tycker om storyn och dess spelvärld är självklart upp till var och en. Själv är jag stormförtjust i utforskandet av kvantfysik och tidsresor, så det föll mig i smaken.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av kaealy:

Verkar vara ett av de vettigare besluten Microsoft tagit på väldigt länge, creds till dom.

Det är väl inget beslutat?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av ohem:

@laban005: Det i stort sett en Infamous-klon gameplay-mässigt, så gillar man inte den spelstilen så kommer inte Quantum Break sitta något vidare heller. Vad man tycker om storyn och dess spelvärld är självklart upp till var och en. Själv är jag stormförtjust i utforskandet av kvantfysik och tidsresor, så det föll mig i smaken.

Gillar Infamousspelen, tycker superkrafterna gör sig bättre där även om jag tycker spelen är rätt olika ändå. Storyn va nog det största minuset för mig i QB.

Medlem

Quantum Break var ju ett rejält sömnpillar så det kan jag förstå.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

meh, jag hade lätt kunnat tänka mig en uppföljare till båda. (Med förbättringar på det som var lite tråkigt designat såklart)

Inaktiv

Förstår inte alls kritiken mot QB. Förstaklassigt pang pang, coolt koncept etc. Lite kort förvisso men ändå väldigt bra i mitt tycke.

Medlem

Alan Wake var så jävla bra, jag suktar verkligen efter en uppföljare till den serien

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Det är väl inget beslutat?

"They decided not to take it further."

Vad dillar du om? Bara för att det kan hända i framtiden så betyder det ju inte att man tagit ett beslut för tillfället.

Medlem
Skrivet av kaealy:

"They decided not to take it further."

Vad dillar du om? Bara för att det kan hända i framtiden så betyder det ju inte att man tagit ett beslut för tillfället.

My bad. Missade det


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Wow, jag blev verkligen förvånad över hur få personer som verkar tycka om Alan Wake här. Jag fullkomligt älskade det. Hela storyn va som en mysig "Are you afraid of the dark?" eftermiddags-skräckis när man precis hade kommit hem från skolan som liten.

Twin Peaks inspirationen, den mysiga staden, berättarrösten, Night Springs avsnitten. Gillade det verkligen, sen betyder det dock inte att jag känner att det behöver en uppföljare. Men vem vet, med rätt manus så kanske det skulle kunna bli bra.

Medlem

Älskar Alan wake!! Fattar inte vad alla klagar på.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Wow, jag blev verkligen förvånad över hur få personer som verkar tycka om Alan Wake här. Jag fullkomligt älskade det. Hela storyn va som en mysig "Are you afraid of the dark?" eftermiddags-skräckis när man precis hade kommit hem från skolan som liten.

Twin Peaks inspirationen, den mysiga staden, berättarrösten, Night Springs avsnitten. Gillade det verkligen, sen betyder det dock inte att jag känner att det behöver en uppföljare. Men vem vet, med rätt manus så kanske det skulle kunna bli bra.

Ja, det är ett av dom bästa spel jag lirat. Blev verkligen insatt i storyn och tyckte det var grymt för att vara ett såpass linjärt spel.

1
Skriv svar