Microsoft hintar om nya Xbox-tillbehör på Gamescom

Robot
Microsoft hintar om nya Xbox-tillbehör på Gamescom

Ny version av Elite-kontrollen månne?


Ambassadör
Xbox

En uppdaterad version av världens bästa handkontroll vore inte dumt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

En uppdaterad version av världens bästa handkontroll vore inte dumt!

Precis, dock gärna med lite bättre kvalitet på interiören.

Fantasiskt skön kontroll som tyvärr aldrig blev synonym med hållbarhet. Låt oss hoppas att det kommer en uppföljare som håller bättre!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan väl vara troligt att de släpper tangentbord & mus? Speciellt om de vill sammanfläta Windows & Xbox?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Maysay:

Kan väl vara troligt att de släpper tangentbord & mus? Speciellt om de vill sammanfläta Windows & Xbox?

Oh, där sa du något! Det har ju pratats om ordentligt m+kb-stöd ett tag nu och det vore trevligt med något fräsigt officiellt.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av jonis:

Precis, dock gärna med lite bättre kvalitet på interiören.

Fantasiskt skön kontroll som tyvärr aldrig blev synonym med hållbarhet. Låt oss hoppas att det kommer en uppföljare som håller bättre!

interiören...? utveckla. har inte hängt med.

Edit: nvm, jag tror jag förstår vad du syftar till. bättre hållbarhet, in short :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kan väl vara troligt att de släpper tangentbord & mus? Speciellt om de vill sammanfläta Windows & Xbox?

De har ju redan massor tangentbord och möss och har tillverkat sånt i många år.
Men de kanske väljer att väcka liv i deras gaming serie (Sidewinder) fast under Xbox namnet.

Medlem

Hade verkligen varit härligt med en uppdatering av Elite-kontrollen. Känns fantastiskt när man använder den, men tyvärr är den av usel kvalitet. Har gått igenom två stycken. På båda har en av bumper-knapparna lossnat. Det enda som håller fast dem är en tunn (TUNN!) plastremsa som tydligen inte pallar sättet som jag trycker in knappen.

Medlem
Skrivet av tricky:

interiören...? utveckla. har inte hängt med.

Edit: nvm, jag tror jag förstår vad du syftar till. bättre hållbarhet, in short :>

Exakt. Inne på min femte nu, och den fick jag preeeeecis innan garantin löpte ut. Alla tidigare gick sönder på samma sätt. Där "thumbstick", vänster eller höger, liksom faller ner och förlorar all precision. Plasten går av på samma ställe inuti. Hur man kommer på tanken att göra ett så undermåligt jobb avseende hållbarhet i kontrollernas kontroll är bortom all förståelse.

Det andra som lätt händer är att bumpers lägger av.

Hoppas alltså att en eventuell V2 håller bättre! Det är svårt att hitta en trevligare gamepad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Haft min Elite sedan start o den har funkat perfekt!

Men de som bytt ut den flera gånger kanske bör se över hur ni hanterar saker.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har ju redan massor tangentbord och möss och har tillverkat sånt i många år.
Men de kanske väljer att väcka liv i deras gaming serie (Sidewinder) fast under Xbox namnet.

Eller om de gör ett paket, där de skickar med mus & tangentbord.

Gnällkuk
Skrivet av jonis:

Exakt. Inne på min femte nu, och den fick jag preeeeecis innan garantin löpte ut. Alla tidigare gick sönder på samma sätt. Där "thumbstick", vänster eller höger, liksom faller ner och förlorar all precision. Plasten går av på samma ställe inuti. Hur man kommer på tanken att göra ett så undermåligt jobb avseende hållbarhet i kontrollernas kontroll är bortom all förståelse.

Det andra som lätt händer är att bumpers lägger av.

Hoppas alltså att en eventuell V2 håller bättre! Det är svårt att hitta en trevligare gamepad.

Alltså exakt samma problem som man hade med N64-kontrollen Minns att den på ungdomsgården bara hängde och pinnen hade börjat blivit typ mjöl


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Haziza:

Haft min Elite sedan start o den har funkat perfekt!

Men de som bytt ut den flera gånger kanske bör se över hur ni hanterar saker.

Vi kan inte alla ha fina och nätta ballerinahänder. Har inte tappat kontrollen i golvet en enda gång, men om man har som vana att använda nån form av kraft vid intensivt spelande, eller om man trycker in bumpers/spakar från vissa vinklar (t. ex. pga. stora händer) så pallar kontrollen inte med det. Det är totalt genomuselt för en kontroll med så pass saftig prislapp. Har inte alls haft samma problem med Microsofts vanliga Xbox One-kontroll.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Haft min Elite sedan start o den har funkat perfekt!

Men de som bytt ut den flera gånger kanske bör se över hur ni hanterar saker.

Kul att din funkat så bra så länge. Jag är extremt försiktig med mina grejer själv. Tro mig, detta är välkända designfel. Det finns flertalet guider för att laga detta då det tyvärr är ett så vanligt problem. Lite sorgligt om man ser till vad en Elitekontroll kostar jämfört med den vanliga (som i V2 håller bättre).

Lite intressanta trådar för de mer skeptiska:
https://www.instructables.com/id/Xbox-One-Elite-Wobbly-Thumb-...
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/3tin5n/tech_xbox_on...
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/5dhhen/elite_contro...
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/4sm7pv/loose_thumbs...
https://www.youtube.com/watch?v=LgXzILrPejA <-- så ser problemet ut när det yttrar sig.

Min X360-kontroller har hängt med sedan lanseringen av konsollen och fungerar perfekt fortfarande. Ett antal år jämfört med månader för en kontroll som kostar en bra bit över tusenlappen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Också inne på min femte. Har tröttnat på o byta in dem nu och använder den bara till mer casual gameplay nu som inte kräver så mkt precision. Lätt skönast kontrollen jag använt men önskar som många redan nämnt en med bättre hållbarhet på insidan.

Att det skulle ha att göra med användandet är bar skitsnack i de här fallen. Har två 360-kontroller som efter alla dessa år håller bättre. Så frågan är varför man inte byggde ELiten lika grundligt?

Håller tummarna!

jbx
Medlem

Här haft min sen release, spelas på varje dag. Inte en tendens till att vara sliten eller trasig. Kanske tillverkades flertalet en måndag?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Här haft min sen release, spelas på varje dag. Inte en tendens till att vara sliten eller trasig. Kanske tillverkades flertalet en måndag?

Inte helt omöjligt. Min nuvarande verkar tåla normalt handhavande. Det gjorde inte de första fyra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar