Nyversionen av Atari VCS får dubbla mängden RAM

Robot
Nyversionen av Atari VCS får dubbla mängden RAM

Firar finansierings-milstolpe med mer minne.

#atari, #atari-vcs


MEG
Medlem

Jag tycker om utseendet, riktigt snyggt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag tycker om utseendet, riktigt snyggt.

Jag håller med, kommer smälta in väldigt bra. Får bli ett köp så snart den kommer på rea.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

blir sugen som fan byta ut denhär gamla playstation 1 och 2 eller xboxen bruden envisas med att ha kvar i hyllan kanske.


signatur

//monster

Medlem

Ja, 8 fantasi-GB är ju mer än 4 fantasi-GB.

Men OM denna nånsin skulle tillverkas, så kommer den nog byta ut min Shield, för den är mycket snyggare.

KoP
Medlem

Coolt. 256 byte i ram med andra ord.

Skämt och sido. Har dock fortfarande svårt att motivera ett köp av denna apparatur. Kan inte se vad den skulle fylla för funktion i tv-bänken. 🤔

Medlem

Man blir extremt sugen på att äga en när man ser konsolen.. Otroligt bra design.

Medlem

Har inte hittat en lista över vilka spel som kommer med. Utseendet förvisso, men det är ju mjukvaran som lyfter smilbanden i slutändan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

...jag har dock fortfarande inte sett vad poängen med denna är...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Problemet är ju att sådana här projekt ofta stannar på drömstadiet.

Medlem

Sett till vad man får borde priset vara mer NES Classic Mini än PS4/Nintendo Switch, men finns väl någon som tycker det är värt det för att spela Asteroids.

Medlem
Skrivet av Ankh:

...jag har dock fortfarande inte sett vad poängen med denna är...

Spela Atari och ha som snygg Linux-burk?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Snygg och kul design. Dock knappast något köpsug när den lägger sig närmare priset för en PS4. Vill nog se mer vad den är bra på för de andra funktionerna är ju trevliga men har jag redan streaming/music/browsing fixad så ser inte riktigt vart denna får plats i bänken. Får lite samma vibbar som Ouya gav när en var skeptisk till syftet med den men iofs försökte den väl satsa mest på android gaming.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Spela Atari och ha som snygg Linux-burk?

Det är just det jag menar. Jag ser ingen anledning att betala för medioker hårdvara bara för att spela gamla Atarispel. Då spelar jag hellre det på originalkonsolen eller ser att de släpper en officiell emulator till nuvarande plattformar.

Edit: Min poäng är att vi behöver inte fler olika plattformar när majoriteten redan har ett par stycken.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är just det jag menar. Jag ser ingen anledning att betala för medioker hårdvara bara för att spela gamla Atarispel. Då spelar jag hellre det på originalkonsolen eller ser att de släpper en officiell emulator till nuvarande plattformar.

Edit: Min poäng är att vi behöver inte fler olika plattformar när majoriteten redan har ett par stycken.

Många har inte spelat Atarispelen och ges nu en chans, utan att tvingas ha en hemskt ful konsol ståendes framme. För dem är det säkert värt. Sen är det ju Linux på den så det kan vara en helt vanlig HTPC samtidigt.

Konkurrens är alltid bra. Det är ju inte så att Atari har så mycket annat för sig direkt, och att bara släppa en emulator hade antagligen inte gjort något större avtryck.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Många har inte spelat Atarispelen och ges nu en chans, utan att tvingas ha en hemskt ful konsol ståendes framme. För dem är det säkert värt. Sen är det ju Linux på den så det kan vara en helt vanlig HTPC samtidigt.

Konkurrens är alltid bra. Det är ju inte så att Atari har så mycket annat för sig direkt, och att bara släppa en emulator hade antagligen inte gjort något större avtryck.

Dess hårdvara är varken vidare bra eller billig. Så fortfarande ser jag inte poängen. Men då vill jag poängtera att jag är storsamlare av retromaskiner och deras spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör

Oklart om den blir något att ha, men vacker är den. En modern version av tidernas snyggaste konsol - Atari 2600.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

Dess hårdvara är varken vidare bra eller billig. Så fortfarande ser jag inte poängen. Men då vill jag poängtera att jag är storsamlare av retromaskiner och deras spel.

Den behöver inte vara varken bra eller billig, skulle jag tro


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hela projektet är en scam.

Medlem

Har förvisso en rgb-moddad 2600 junior men den där konsolen är snygg!

1
Skriv svar