Heroes of Newerth

Medlem

Det är detta och BFBC2 jag lägger min fritid på Sjukt beroendeframkallande haha!


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

HoN > Dota > LoL > Demigod 8)

jag har lirat mycket HoN de senaste månaderna, tycker det är riktigt jäkla bra. kommer aldrig återgå till dota iaf, det är en sak som är säker.

Medlem

Hälften av alla man möter ingame är ju rövhål. Som sagt så är det bäst om man lirar med några man känner, annars blir det inte särskilt trevligt.
LoL har för mig en aning trevligare community, så jag stannar nog där, oavsett vilket spel som egentligen är bäst.

Medlem

Mycket träffande recension Hampus, bra jobbat.

Min egen erfarenhet från betan var minst sagt "mixad". Jag hade aldrig lirat DoTA innan, eller nån klon för den delen, så kom dit som 100% nybörjare. Jag och ett par polare startade upp ett newbie game som gick rätt bra (efter många tips om vad som ska köpas och när etc!), sen startade vi game nr2. Vi gjorde allt för att markera att detta var ett newbie game med settings och varningar i titeln. Sen gjorde jag ETT enda misstag och gick vid ett tillfälle norr istället för mitt, insta votekick och dampungar som skrek att man inte hade nått existensberättigande etc. Detta alltså trots att jag hade två erfarna polare med i gamet som gjorde vad de kunde för att (förutom gamets titel och inställningar) skriva att jag ju var en nybörjare och att de skulle chilla.

Enligt min mening så är HoN helt suveränt, men det saknas ett sätt att erbjuda nybörjare en rimlig start.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av darknshy:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av darknshy:

Köper inte PGA idioter

Antar att du aldrig avnjuter multiplayer då

Hela spelet är ett flame war.

FLAME ON

Trash-talk är en del av spelet precis som det är i vilket annat tävlingsinriktat spel/sport som helst.

Om du hade en kille som i ditt fotbollslag som gjorde självmål eller var jättedålig, skulle inte du bli arg?

Sen finns det ju en del nötter också men det är ju en del av det dagliga internet.


signatur

dare to be bold

Medlem

Körde betan och det var skoj. Tyvärr är det för mycket nerdrageande as som spelar för att jag någonsin skulle betala för att spela med dem. Spelet har seriöst det sämsta community jag någonsin upplevt. Fick CS 1.6 att verka som ett paradis.

Medlem

Själv föredrar jag DotA över det lilla HoN jag spelat.

HoN ska dock ha beröm för deras system för att fixa det enda problemet som enligt mig med DotA, alla leavers..

Medlem

Löve this game. Indeed störande folk finns ju men det är samma sak i LoL dota cs mw2 and the list goes on.

Hoppas bara att de kammar in nog med cash för att fortsätta lägga in och fixa saker en lång tid framöver.

Medlem

Körde detta spel ett antal gånger. Hade inte alls den rätta "Dota-känslan" och känndes bara som en stor gröt.

Då är LoL mycket bättre. Har lagt av med Dota helt och hållet (Lirade ända sedan det kom ut i princip).
Kan ni inte testa det istället?
http://www.leagueoflegends.com/playnow/?redirect=http%3A%2F%2...

Har den rätta känslan! Definitivt. Alla Dota-veteraner bör hålla med mig.

Medlem

League of Legends FTW

Medlem
Skrivet av Emsa:

Körde detta spel ett antal gånger. Hade inte alls den rätta "Dota-känslan" och känndes bara som en stor gröt.

Då är LoL mycket bättre. Har lagt av med Dota helt och hållet (Lirade ända sedan det kom ut i princip).
Kan ni inte testa det istället?
http://www.leagueoflegends.com/playnow/?redirect=http%3A%2F%2...

Har den rätta känslan! Definitivt. Alla Dota-veteraner bör hålla med mig.

varje gång jag tänker såhär: nu ska jag fan prova det där spelet, och så glor man någon film och tänker, ne jag pallar inte.

jag vill inte prova hur bra det än är, för det är så jävla FULT var dom tvungen att ta någon äcklig tecknad skit.

ne hon imo!

Medlem
Medlem

kan ni recensera League of Legends nu med tack? =P har över 800 matcher i det liret nu sedan amerikanske betan.

Medlem

FZ brukar väl inte recensera gratisspel så som LoL väl? Inte konstigt att det inte fått någon recension. Sen att spelet är väldigt sunkigt och ändå skulle få 2/5 gör ju att det kvittar lite.

Medlem
Skrivet av Cane:

FZ brukar väl inte recensera gratisspel så som LoL väl? Inte konstigt att det inte fått någon recension. Sen att spelet är väldigt sunkigt och ändå skulle få 2/5 gör ju att det kvittar lite.

Jaha ta reda på lite fakta innan du postar Lol är ett spel som bygger på mikrotransaktioner, vilket verkar fungera väldigt bra för Riot, och snälla har du ens en klar vy över spelet innan du säger något?

Medlem

Menar ni att jag ska sätta mig in i en till tidsslukare? LoL har jag provat på litegranna. Time will tell


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Cane:

FZ brukar väl inte recensera gratisspel så som LoL väl? Inte konstigt att det inte fått någon recension. Sen att spelet är väldigt sunkigt och ändå skulle få 2/5 gör ju att det kvittar lite.

Jaha ta reda på lite fakta innan du postar Lol är ett spel som bygger på mikrotransaktioner, vilket verkar fungera väldigt bra för Riot, och snälla har du ens en klar vy över spelet innan du säger något?

Spelat en 50 games ungefär visserligen i den öppna betan så har inte spelet sedan det släpptes. Som sagt gratisspel... 99% av alla spel som är gratis har nån form av miktrotransaktioner.

Sen håller jag fast vid att spelet inte är mer än 2/5 alltså bara okej

Medlem
Skrivet av xarl:
Skrivet av Emsa:

Körde detta spel ett antal gånger. Hade inte alls den rätta "Dota-känslan" och känndes bara som en stor gröt.

Då är LoL mycket bättre. Har lagt av med Dota helt och hållet (Lirade ända sedan det kom ut i princip).
Kan ni inte testa det istället?
http://www.leagueoflegends.com/playnow/?redirect=http%3A%2F%2...

Har den rätta känslan! Definitivt. Alla Dota-veteraner bör hålla med mig.

varje gång jag tänker såhär: nu ska jag fan prova det där spelet, och så glor man någon film och tänker, ne jag pallar inte.

jag vill inte prova hur bra det än är, för det är så jävla FULT var dom tvungen att ta någon äcklig tecknad skit.

ne hon imo!

Så du tycker att HoN är bättre eftersom det har bättre grafik?
Bra skit


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

En stor nackdel med HoN, och även många andra spel nu för tiden, är de öppna betatest perioderna som låter folk bli bra redan innan spelet släpps. Det avskräcker mig helt att öht. testa spel som detta, eftersom jag vet att jag kommer vara dålig och inte kan lära mig mekaniken i singleplayer.

En stängd beta med några hundra spelare som lämnar feedback borde räcka.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Körde detta spel ett antal gånger. Hade inte alls den rätta "Dota-känslan" och känndes bara som en stor gröt.

Då är LoL mycket bättre. Har lagt av med Dota helt och hållet (Lirade ända sedan det kom ut i princip).
Kan ni inte testa det istället?
http://www.leagueoflegends.com/playnow/?redirect=http%3A%2F%2...

Har den rätta känslan! Definitivt. Alla Dota-veteraner bör hålla med mig.

Så tycke jag också under de första matcherna. Hade inte en chans att se vad som hände på skärmen. Detta var dock bara en vanesak och efter omställningen är det inget problem alls.

HoN är det enda jag spelar nu för tiden. 4.5/5 helt klart (den 1/2:a som saknas är en sporre för att S2 ska fortsätta förbättra allt:).

Håller med alla om att communityn har en hel del rötägg som är riktigt tråkiga att spela med, skriker och har sig och till slut skriver "F*** you all suckers!" och lämnar spelet.

Kanske kan ett subforum här på FZ startas med bara trevliga spelare för roliga matcher utan leavers? (och andra givande HoN-diskussioner!)

Medlem

Helt klart ett bra spel. men håller mig hellre till LoL.
Gillar det "snabbare" GP som det har.

Och sen uppdateras det ganska ofta med nya gubbar.


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Du har rätt i att matchmakingsystemet inte fungerar just nu, men det har mycket att göra med att de precis rensat stats efter betan. Det tar ett tag för det att balansera ut sig helt enkelt, går inte att göra på något annat sätt.

När det kommer till att folk gnäller på en så är det något som händer i ett lagspel som spelas på internet. Tycker inte det ska ses som ett minus mot spelet i stort, det är ett lagspel med hög inlärningskurva och det är som sagt väldigt oförlåtande mot dåliga spelare, då blir stämningen lätt såhär. Står man inte ut med det får man hitta vänner att spela med, clansystemet är utmärkt och det är bara att köra på där istället för att spela publicgames som spelet faktiskt inte borde vara byggt för.

Inaktiv
Skrivet av henmyr:

Kanske kan ett subforum här på FZ startas med bara trevliga spelare för roliga matcher utan leavers? (och andra givande HoN-diskussioner!)

+1 mycket bra idé. Skulle uppskattas med en HoN-forumsektion här på fz


signatur

dare to be bold

Redaktör
Skrivet av Toobie:
Skrivet av henmyr:

Kanske kan ett subforum här på FZ startas med bara trevliga spelare för roliga matcher utan leavers? (och andra givande HoN-diskussioner!)

+1 mycket bra idé. Skulle uppskattas med en HoN-forumsektion här på fz

Vi är rätt sparsamma med att öppna nya forumsektioner, det är ingen större idé att nyöppna om det sen blir tyst. Skapa en tråd i strategiforumet, blir det bra aktivitet kan vi klistra den, och om det blir ihållande uppståndelse kan det kanske bli läge för en forumdel.


signatur

Vart är LoL recensionen? spelet som är bättre än detta. Det har funnits ute länge nu...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av PEEWEE:
Skrivet av Novdid:

HoN är väldigt kul. Enda saken jag stör mig på är väl att man inte kan zooma ut litegrann. Hade underlättat gameplay en del. Men man är väl ganska tillvänjd att sitta med näsan intryckt i marken med sin stora fina skärm...

Kunde varit lite snyggare också men det spelar egentligen ingen roll.

Haha är du seriös!?

Jag tycker att man skulle kunna se genom vägger på cs (utan wallhack) för det hade underlättat spelandet.

ganska dumt va!? dom har antagligen satt en zoomgräns för att man inte ska kunna zooma ut mer då det klassas som fusk.

Nu tar vi och lugnar oss lite va?;)

Det handlar inte något annat än att man år 2010 sitter med en lite större skärm och att det hade varit skönt om man fick lite andrum när man ska manövrera och inte behöva tokklicka överallt. Man kommer dock inte se mer då spelet faktiskt har fog of war. Visst, vissa skills (devourer speciellt, wards blir värdefulla) blir lättare att sikta med och därmed så kanske balansen rubbas något men det är inget som inte kan lösas i efterhand.

Jag påstår inte att man ska få zooma ut så hela banan syns a'la SupCom men en gnutta hade inte skadat.

Men men, spelet är kul oavsett.

Medlem

Jag spelade runt 300 matcher med en polare. Det var riktigt roligt, men efter att spelat tjugo matcher där någon verbalt ofredade någon, på raken(!) bestämde jag mig för att det fanns bättre saker att lägga min tid på.

Förbokade under betan för att mina kompisar skulle få plats, så finns det några trevliga människor som vill skapa en grupp är jag på.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Spelet är fullt av flamers och ragers. Man känner sig mer aggressiv av det här spelet faktiskt. Men om man har kompisar att spela med så slipper man få en sån människa på sitt lag och då blir det ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Jag tycker personligen att rankingsystemet funkar hyffsat när man kommit upp eller ner en liten bit. När det gäller slumpen i public matcher så håller jag med litegrann. Det handlar om att finslipa andra skickligheter som manipulation och diplomati. Det gäller att ställa sig följande frågor ofta "den här killen är 100% retard rager, hur får jag honom att ändra sitt destruktiva beteende och sluta förstöra för alla" och "den här killen har spelat en halv match och kan kanppt tala engelska, hur ska jag få honom att köpa rätt items och skilla rätt medan jag ska försöka hålla mig själv levande, utan mic". Svaren är sällan uppenbara och man får ofta bita tillbaks illskan och andas lugnt ett litet tag.

Men lyckas man binda ihop ett gäng retards så att dom inte motarbetar varandra och man får en fin match.. ptja, det är najs.
Givetvis bättre om man börjar med människor man vet kan kommunicera.

Utmärkt inlägg, reflekterar väl hur båten som jag sitter i ser ut

Medlem

Spelade betan och ja, vilken jäkla attityd folk hade mot en total nybörjare. Fick stänga av både text och ljudchat för att få en hyffsad angenäm spelupplevelse. Körde ganska intensivt i ett par månader och blev väl OK på några hjältar till slut.

Köpte inte spelet pga upplägget / spelformen / whatever lockade fram de värsta sidorna hos spelarna.

123
Skriv svar