Vilken konsol skulle du ta med till en öde ö?

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Skulle ta med mig PUBG på valfri konsol och bygga upp en exakt kopia på ön. Sedan anordna IRL event någon gång i månaden. På så sätt blir det en ny person som får bo på ön. Förhoppningsvis mig själv varje gång.

Sen råkar Donald Trump få nys om det och evakuerar ön bara för att få tillgång till elen på ön som han sen kan sälja dyrt.
Förhoppningsvis kanske han hittar olja där med och kan fortsätta förorena jorden

Medlem

PC för då skulle jag kunna spela alla PC spel + alla konsol spel fram till Xbox One/PS4

Medlem

Med tanke på att de flesta konsoler kräver en skärm att spela på skulle jag välja Nintendo Switch.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Xbox One X med Elite Controller och Destiny 2, det hade jag klarat mig på ett bra tag.

Medlem

Blir lätt ett Nintendo Gamecube. Där jag kan sitta och lira Metroid, Fire Emblem, Pikmin, Zelda, Mario, Crash och annat smått & gott

Medlem

Första Playstation 3 modellen (som är ps2 och ps1 backwards compatible) utan tvekan. Får vääldigt många bra spel som tar lång tid att klara ut och som har mycket extra material.

Edit: Lite roligt att läsa om de som funderar på ps1 eller ps2 när man kan få allt med första Playstation 3 plus mer.

Medlem

Konsol? Usch näää fy vilken hemsk tanke.

Medlem

Skulle nog ta med min PS4 då det är den jag äger flest spel till.

Ambassadör
Xbox

Min Xbox One X så klart, med bakåtkompatibiliteten så har den brutalt många bra spel från original-Xboxen via 360 och fram till idag med bättre grafik, stabilitet och väldigt korta laddningstider som bonus!


signatur

Jump in.

Medlem

Hmmmmm. Ingen enkel nöt detta. Antar att alla former av datorer är otillåtna.

SEGA Master System och Mega Drive har man plöjt sönder, så det vore nog lite tråkigt tror jag. Kanske ett Playstation 1? Spelutbudet var galet stort och där finns ett av de bästa fightingspel som nånsin gjorts, Tekken 3. PS1 blir mitt val!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

NuZ
Testpilot

SNES med massor av spel eller PS2 med PS1 och PS2 spel.

Annars kanske mitt xbox one


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Loevet:

För mig personligen är det här valet otroligt svårt. När vi satte ihop artikeln om 90-talets bästa konsoler slogs jag av hur otroligt bra spel det finns till både SNES och PS1. SNES har några av mina absoluta favoritspel genom tiderna i Final Fantasy VI, Super Metroid, Super Mario World, Super Mario RPG, Zelda: A Link to the Past och många fler. Men å andra sidan har PS1 också några av mina absoluta favoritspel i Final Fantasy VII & IX, Tomb Raider, Castlevania: Symphony of the Night, Resident Evil, Grandia, Suikoden, Valkyrie Profile och många fler. Det kom fler bra spel i fler olika genrer på PS1, och samma sak med PS2, men höjdarspelen på SNES är bortom fantastiskt bra.

Det är galet svårt att välja, men i slutändan avgörs det nog till PS1 fördel för min del. Mängden fantastiska JRPG:s till konsolen är större än alla andra plattformar och det finns så många fantastiska spel i andra genrer att jag skulle vara överlycklig med konsolen. Men, jag hade tittat längtande efter en SNES.

Okej. Eftersom du har själv valt en stationär konsol så hade du tänkt att det redan ska finnas möjlighet att spela den på någonting.
Någon som varit där tidigare och lämnade kvar sin tv?

Då kanske jag skulle ta med mig min Wii U.
Har ju både en hel del Virtual Console spel och sen har... Hej, den behöver ju heller inte någon tv!!!!

Medlem

Min gamla Spectrum eller Atari.
Nä, min pc, så klart!


signatur

autograph

Medlem

Helt klart ps4 pro. Är praktiskt taget redan på den öde ön just nu. Lirar GtaV online så mycket jag kan! Och har fler spel en vad jag kommer ihåg till den också.

Medlem

PC med Stranded Deep såklart!

Medlem

Om jag inte får ha med min PC med internet skulle jag lika bra kunna vara utan.

Medlem

Vilken överraskning att en tråd om konsoler kapas av PC fanboys, det har ju aldrig hänt förut! (OBS. ironi.)

OnT: Ps4 PRO såklart.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Dumstruten:

@KoP: Läs frågan för fan.

Många nystartade konton de senaste månaderna? Akta "the Ban-Hammer".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

@Dumstruten:
"Läs frågan för fan."
"Är en laptop en konsol ?"
"En pc är ingen konsol,kamma dej."
"Du har inte fattat!"

Det är inte så lätt att fatta frågan eftersom den är väldigt flummig.
En magisk öde ö med elektricitet?
Men det nämns inget om varken eluttag eller att det ska finnas någon tv på ön ändå så väljer han som har gjort tråden att ta med sig en Playstation 1. Hur ska han spela den? Jag kanske har dålig fantasi.

Men sant att det blev väldigt mycket med PC på tråden eftersom det handlar om vilken konsol man vill ta med sig men samtidigt så har tråd skaparen visat att det är okej redan när han skrev:

"ja om det finns magisk elektricitet på ön finns det magisk internetuppkoppling också, så din PC kan ansluta till Steam"

Medlem
Skrivet av Dumstruten:

@KoP: Läs frågan för fan.

Trådskaparens inlägg har ändrats efter att KoP skrev sitt inlägg.
När KoP svarade så stod det ännu inget om att det rör sig om en magisk ö med oändlig tillgång till elektricitet, uppkoppling och mat.

Jag är tveksam till om jag bör välja en Switch, speciellt om det gäller flera års vistelse. Om så är fallet kan nog en PS4 Pro bli ett bättre val. Switchen har mest Zelda, Mario och möjligen det nya Pokémon. Jag vill kunna lira Nioh 2 den dag det släpps!

För ärligt talat
Retrokonsoller ifrån 90-talet är roliga att sporadiskt och fritt återbesöka av nostalgiska skäl, gärna ihop med en vän som också växte upp med dem. Det är dock en helt annan femma att bli låst till en gammal retrokonsol, utan vänner eller internet ute på en öde ö. Nä, då är en modern konsol att föredra, då har man ju alltid tillgång till omvärlden via internet, filmer, nya spel osv - det är mer hållbart i längden!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Inaktiv
Hur ska man kunna spela utan någon TV?????
Skrivet av Sipmo:

Trådskaparens inlägg har ändrats efter att KoP skrev sitt inlägg.
När KoP svarade så stod det ännu inget om att det rör sig om en magisk ö med oändlig tillgång till elektricitet, uppkoppling och mat.

Det gör ju frågan och hans eget "första" svar ännu mer flummigt.
Hade det bara varit en öde ö så skulle jag verkligen inte fatta hur han hade tänkt spela Playstation spel.
Med en magisk ö så kan jag ju fantisera att konsolerna får elektricitet utan att man ens behöver koppla in de (lite läskigt dock eftersom det borde finnas risk för kortslutning) men han har inte nämnt att man får ta med sig något att spela sina konsoler på, eller att det redan finns på ön. Så hur kan han då spela sina Playstation spel utan någon TV?

Medlem

@anon_326145:
Han nämner inget om Playstation-spelande i det första inlägget. Så det var inget flummigt alls.

Skrivet av KoP:

Skulle nog inte ha någon tid att leka med en konsol om jag befann mig på en öde ö. All tid skulle gå åt till att försöka överleva. Bygga skydd och samla vatten och mat samt försöka knäcka en plan på hur fasiken man skulle ta sig därifrån.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Så hur kan han då spela sina Playstation spel utan någon TV?

Det ligger en lootbox med en tv i på stranden så klart. Gissar jag.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

@ZeldasCastle:
Han nämner inget om Playstation-spelande i det första inlägget.

Jag tänker på trådskaparen Loevet.

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

Det ligger en lootbox med en tv i på stranden så klart. Gissar jag.

Så klart, det kunde jag väl ha räknat ut att de hade skickat dit en lootbox

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag tänker på trådskaparen Loevet.

Aja, begränsningen ligger dock bara på att du endast får ta med en (1) konsol.

På den magiska ön finns det (om nu fantasin tillåter) en 8 vånings herrgård eller slott, med tjänstefolk som ständigt kommer springande med mat och kaffe medan de är klädda i frack eller Maid-outfits. På kvällen kan du bada i jacuzzi, käka och dricka vad du vill ifrån alla världens hörn.

Det enda som är förbjudet är att:
1: lämna ön eller
2: spela på något annat än din valda konsol.

TV och projektorer finns det ett överflöd utav, och fler kan beställas ut vid behov


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle nog inte ha någon tid att leka med en konsol om jag befann mig på en öde ö. All tid skulle gå åt till att försöka överleva. Bygga skydd och samla vatten och mat samt försöka knäcka en plan på hur fasiken man skulle ta sig därifrån.

Bästa är ju att det du beskriver är ju som ett spel, och dessutom free to play! Behövs ingen konsol ens! 😜

Medlem
Skrivet av pillveke:

Bästa är ju att det du beskriver är ju som ett spel, och dessutom free to play! Behövs ingen konsol ens! 😜

Om det handlar om en vanlig ö ute på stilla havet vore nog ”Free to suffer” en mer rimlig och realistisk beskrivning. Man får sällan goda chanser till överlevnad.

Det är inte ovanligt att vi kan fantisera och romantisera situationen att potentiellt hamna på en öde ö och där försöka samla på sig frukt och bygga verktyg och skydd och skapa en dräglig tillvaro. Om man bara kunde släppa den panik och utmattning man nås utav så fort man inser vad som hänt och vilket allvar och lidande som väntar.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Då jag antar att jag inte får ta med min PC med Steam (700+ spel) så blir det nog en PS1, tveklöst den konsol som skänkt mig mest glädje.

Medlem

En sådan Atari i trä så jag kan bygga om den till en flotte och paddla hem.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar