Valve kommer till Gamescom i år – men vad kommer de att visa oss?

Robot
Valve kommer till Gamescom i år – men vad kommer de att visa oss?
eld
Medlem

VR knuckles och kanske ett eller två av deras nya vr-spel!

Medlem

Kolla Mrtriky’s länk från VNN, blir inget hl3 på gamescom


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem

HL3 kan vi bara glömma. Lär nog bli något i VR och möjligtvis mer Artifact. KANSKE att vi får se något enstaka ord som teasar för något annat spel...

KoP
Medlem
Medlem

Har valve sagt officiellt att det inte kommer ett HL3?

Medlem

Gillar att man räknar upp alla deras IP:n utom Dota, det största

OnTopic: Artifact är väl ett hyfsat säkert kort (höhö), de lär väl börja slå på stora trumman snart för att öka hype:n. Det har varit väldigt tyst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns ju redan. Amatör knackat men de Ka visst vara hyfsat spelbart. Tror det var en av de första moddarna som dök upp med oculus dk

Medlem

Nå skräp förmodligen, om jag känner Valve rätt.

Medlem

Låter som om det inte alls kommer vara något Valve, i spelsammanhang, på Gamescom. Don't get your hopes up, people!

Medlem

Vi lär aldrig någonsin få se ett HL 3. Tyvärr.

Medlem
Medlem

Ser ut som att det bara är "Valve GmbH" vilket är EU "branchen". Dom är i dev delen så det lär nog inte bli något för publika ögon, säkert mest networking och sånt.

Medlem

HL4 såklart! Eftersom de aldrig skulle kunna leva upp till hypen på HL3 hoppar de helt sonika över den.

Medlem

Ännu en besvikelse skulle jag gissa, Valve är idag ett skit företag som gör mer skada än nytta.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ännu en besvikelse skulle jag gissa, Valve är idag ett skit företag som gör mer skada än nytta.

Haha, men snälla lilla sötnos då...

Jag är också besviken på att Valve lurade mig på Half-Life serien - från att ha varit min absoluta favoritutvecklare till en lång och utdragen besvikelse - Ja - verkligen.

Men att Valve på något vis skulle göra skada? Har du måhända hört talas om steam? Är ju möjligt att du inte har gjort det då i det endast är på ungefär 98% av alla gamers maskiner i västvärlden ^^

Medlem

Team Fortress 2: VR Platoon, Artifact: The VR Edition eller möjligtvis CSGO: VR Experience?

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Team Fortress 2: VR Platoon, Artifact: The VR Edition eller möjligtvis CSGO: VR Experience?

Steam Machine 2

Medlem

De är endast där i den privata delen där allmänheten ej har tillträde med sin lokala affärsarm som varit där varje år för att svara på frågor och liknande när det gäller Valves gigantiska publishing del. Något som många utvecklare brukar ha.

Så alltså inte en nyhet och inget som vi vanligt folk har nytta av.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha, men snälla lilla sötnos då...

Jag är också besviken på att Valve lurade mig på Half-Life serien - från att ha varit min absoluta favoritutvecklare till en lång och utdragen besvikelse - Ja - verkligen.

Men att Valve på något vis skulle göra skada? Har du måhända hört talas om steam? Är ju möjligt att du inte har gjort det då i det endast är på ungefär 98% av alla gamers maskiner i västvärlden ^^

Lurade dom på dig Half-Life serien eller vadå?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om man stuvar om bokstäverna i Valve så blir det Half-Life 3! Som man har väntat!

Medlem
Skrivet av najtrows:

Ser ut som att det bara är "Valve GmbH" vilket är EU "branchen". Dom är i dev delen så det lär nog inte bli något för publika ögon, säkert mest networking och sånt.

Skrivet av Aletheides:

De är endast där i den privata delen där allmänheten ej har tillträde med sin lokala affärsarm som varit där varje år för att svara på frågor och liknande när det gäller Valves gigantiska publishing del. Något som många utvecklare brukar ha.

Så alltså inte en nyhet och inget som vi vanligt folk har nytta av.

Det har jag också läst på reddit ;P

Medlem

@Allexz: haha ja för Steam är verkligen spelarnas vän idag, deras monopol är enligt branschen själva ett problem.

Medlem

Valve är konstiga. Slutar ett spel med cliffhanger, pratar mycket Episode3, och sen vill dom inte prata om det alls.

Medlem

@Loxus: Men tydligen inte redaktionen på FZ

Medlem

Ett stargate MMO fps? eller typ Stargate i the division motorn?

Medlem

Portal 3 är nog t.om troligare än HL3.

Medlem

Gaben glider ut på scen, säger "three" och lämnar. Vilket spel det är får vi gissa oss till. Det kanske är en Orange box 2 med alla uppföljare

Medlem

Tror inget HL3 kommer förrän datorer är kraftiga nog för det. Half-Life har ju alltid presenterat sig i teknikens framkant. Första spelet hade snygg grafik med grym AI för den tiden. Half-Life 2 kom med snygga animationer och häftig fysikmotor. Half-Life 3 kommer när datorerna klarar av att visa vartenda hårstrå på fienders armar (som dessutom rör sig i vinden) 😉


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

12
Skriv svar