9 minuter gameplay från nya Tomb Raider

Robot
9 minuter gameplay från nya Tomb Raider

Lara nätverkar och löser pussel i tropikerna.

#lara-croft, #tomb-raider


VHN
Medlem

Tycker att animationerna ser lite stela ut? Någonting är "off" men kan inte riktigt sätta mitt finger påt.


signatur

VHN

Medlem
Skrivet av VHN:

Tycker att animationerna ser lite stela ut? Någonting är "off" men kan inte riktigt sätta mitt finger påt.

Kan tyvärr vara att det inte är samma studio som leder sista delen,vilket är så jäkla dumt.

Medlem

Varför är det så extremt mörkt? Mitt på dagen? Skuggorna pch vissa ställen är helt kolsvarta. Inte realistiskt tycker jag.

Detta är varför man skaffar spel till PC så man kan stänga av dåliga effecter som Ambient Occlusion och annat skit som t.ex Motion Blur och Dept Of Field.


signatur

Den som vet vet.

Inte helt glad jag heller. Det känns som om de försöker förlänga "upplevelsen" med att lägga till NPC:er och tråkiga SQ som inte tillför mycket. Det är ju inte TW3 vi pratar om här. Det känns mer som Tomb Raider - Far Cry Edition än något annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

som en person som kan lite parkour och kroppens fysik och kraft blir jag förbannad när folk hoppar i spel ifrån sjuka höjder och inte gör basala saker som rullar för att dämpa kraften i benen.

det är typ a och o och det borde ju utvecklarna här veta eller?

ex när hon landade i slutet emot ingången eller hoppet ifrån repet andra gången.

det är spel i get it men sådana hära småsaker är väldigt lätta att lägga in i spel endå har dom skippat dom? förstår icke :S

Medlem

Fattar inte varför inte samma studio gör detta spel. Spelade igenom ROTTR bara för det såg så jävla fint ut. Nu ser det ut som dom bytt artstyle och fått sämre animationer, helt plötsligt även blivit 50% RPG.

Medlem

Jag är ändå positivt inställd. Jag tror det kan bli kul. Jag saknar dock gamla Tomb Raider. När rebooten från 2013 kom så trodde jag vi skulle nå en bit med tre spel in, men tyvärr så verkar det som utvecklarna, oavsett vilka, vill använda sig utav samma motor från 2013 med minimal förändring.

Medlem
Skrivet av Loading:

Kan tyvärr vara att det inte är samma studio som leder sista delen,vilket är så jäkla dumt.

Men det är ju Crystal Dynamics och Eidos Montreal som utvecklat detta också eller har jag missat något?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Men det är ju Crystal Dynamics och Eidos Montreal som utvecklat detta också eller har jag missat något?

ja fast de har bytt plats, ROTTR så var CR utvecklare och EM stödde dem med input och smakråd. De kanske hjälpte till med busywork med, men nu så är det tvärtom istället så EM styr och CR kommer med smakråd

Medlem

Och här satt jag och tyckte det såg förbaskat fint ut...

Medlem

Så länge inte dom börjar med en massa grind quest så är jag förväntansfull.
Stå och lyssna på någon trött NPC som gnäller om att hans dotter har torskat sina ballonger i en grotta har man ingen lust med.
Icke essentiella NPCer ska endast vara dekor eller hjälpa till.

Medlem

Duger åt mig!
Är jäkligt pepp på detta.

Medlem

Ser intressant ut, tyckte förra spelet var lite segt då och då så jag har inget emot lite mer action som inte involverar en massa skjutande.

Animationerna ser ut som i de andra spelen tycker jag. De har ju alltid känts lite uffigt att hoppa osv


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

blev impad av förra spelet, inte av det här. Skippar detta, såg fram emot det men blev besviken

1
Skriv svar