Stämningsfull kortfilm från Blizzard inför Battle for Azeroth

Robot
Stämningsfull kortfilm från Blizzard inför Battle for Azeroth

Warbringers släpps i tre delar – först ut är Jaina.

#bfa, #blizzard, #wow


Medlem

Den var väl ganska cool, men ganska meh också, enligt mig.

Hoppas på att Sylvanas/Azshara blir bättre, framförallt Azshara.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Den var väl ganska cool, men ganska meh också, enligt mig.

Hoppas på att Sylvanas/Azshara blir bättre, framförallt Azshara.

Jag håller med, cool men något saknades.
Fick lite Witcher 3 cinematic vibbar (den med sjungande Bruxan) och satt och hoppades på att den skulle nå ett liknade klimax. Oh well, det kommer ju fler trotsallt

Medlem

"argsinta frostmagikern Jaina"

Wut?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Näe. Icke bra. Musikvideo var det mer än story. Gillade förra animerade comicsen vid Legion med Gul'dan, Khadgar och Anduin.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

"argsinta frostmagikern Jaina"

Wut?

Du har inte spelat WoW på ett tag va?

Det slog slint i huvudet på henne någonstans när Horde släppte en manabomb över Theramore och blåste den och Rhonin ur existens samt när blood elves försökte ta över Dalaran i purge of Dalaran.

Medlem

Jag har aldrig någonsin spelat wow. Är det för sent att börja nu?


signatur

Burn in the light.

Medlem

@redruM: Nej, det är det inte! WoW är väldigt nybörjarvänligt. Om du vill ha reda på vad som hänt sedan release (både rent generellt och när det gäller story) kan jag rekommendera denna video:

Medlem

Gud vad jag älskar dessa!

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Du har inte spelat WoW på ett tag va?

Det slog slint i huvudet på henne någonstans när Horde släppte en manabomb över Theramore och blåste den och Rhonin ur existens samt när blood elves försökte ta över Dalaran i purge of Dalaran.

Inte sen TBC, men jag läser böckerna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag har aldrig någonsin spelat wow. Är det för sent att börja nu?

Lite information hur du kan spela WoW gratis, den heter Starter Edition, man kan spela sina karaktärer upp till nivå 20 och med andra begränsningar, lite mer information om Starter Edition via denna länk https://eu.battle.net/support/en/article/3226

Om man gå in på den officiella sidan https://worldofwarcraft.com/en-gb/ så kan man klicka på "Try Free" längst upp till höger för att skaffa ett konto för att spela WoW, har du redan ett Blizzard-konto (Overwatch, Starcraft, Diablo 3, Heartstone, Heroes of the Storm och/eller Destiny 2) kan du där skaffa en så kallad Starter Edition den vägen.

Om man sen vill fortsätta spela över nivå 20 så behöver man bara skaffa speltid (World of Warcraft: Subscription) som kostar minst €12,99 per månad, https://eu.shop.battle.net/en-gb/product/world-of-warcraft-su...

Om man sen skaffat speltid så kan spela upp till nivå 110 och med den kommande expansionen Battle of Azeroth som släpps den 14 augusti kan man sen spela upp till maxnivån 120, men då behöver man skaffa den expansionen för cirka 400 till 450 spänn beroende var man handlar det. https://worldofwarcraft.com/en-gb/news/21952597/subscribe-to-...

Lite mer tips,
en länk för nybörjare https://worldofwarcraft.com/en-gb/game/new-players-guide
för de som har spelat för ett tag sedan och vad som kan väntas för de lite mer erfarna https://worldofwarcraft.com/en-gb/game/returning-players-guid...

Medlem

Riktigt fin låt
Och videon är lika bra som man förväntar sig utav blizzard.

Får dock starka old gods vibbar av låten.
Speciellt med refrängen
"Why this, oh daughter of the sea"
Känns som att man kan mata in
"Her heart is a crater, that we've filled with doubt"

Boom, old god manipulation!
Tinfoil hat on!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Har inte spelat sen panda expansionen, vet inte ens om mitt wow konto är kvar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har inte spelat sen panda expansionen, vet inte ens om mitt wow konto är kvar.

Jag hade inte spelat sen TBC och mitt fanns kvar. Hade dock inga inloggningsuppgifter eller nåt kvar, men jag chattade med supporten och han lyckades gräva fram allting, och gav mig även en veckas speltid.
Säga vad man vill om Blizzard, men supporten är grym i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hade inte spelat sen TBC och mitt fanns kvar. Hade dock inga inloggningsuppgifter eller nåt kvar, men jag chattade med supporten och han lyckades gräva fram allting, och gav mig även en veckas speltid.
Säga vad man vill om Blizzard, men supporten är grym i alla fall.

Det som brukar räcka är någon typ av CD Key och legitimation som man har tagit kort på
Riktigt bra support


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det som brukar räcka är någon typ av CD Key och legitimation som man har tagit kort på
Riktigt bra support

Jag hade inte ens det, har ingen aning om vart min spelkartong är. Jag har för mig att jag bara hade en hotmail-adress som jag inte längre har åtkomst till, och någon hemlig fråga eller nåt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Intressant iakttagelse Godofcheese! Vi får väl se vad som händer

Skrivet av Godofcheese:

Riktigt fin låt
Och videon är lika bra som man förväntar sig utav blizzard.

Får dock starka old gods vibbar av låten.
Speciellt med refrängen
"Why this, oh daughter of the sea"
Känns som att man kan mata in
"Her heart is a crater, that we've filled with doubt"

Boom, old god manipulation!
Tinfoil hat on!

Medlem
Skrivet av hestah:

Intressant iakttagelse Godofcheese! Vi får väl se vad som händer

Hoppas dock lite på att det inte är Old Gods som jävlas och manipulerar henne.
Vill ju att det ska verkligen vara hon på riktigt som tar ut sin hämnd på de som i stort sätt är skyldiga till all död runt henne.

Hennes egna folk hatar henne.
Hon är i stort sätt skyldig till sin fars död.
Hennes älskade blev besatt av hämnd och hon övergav honom, som slutade med att han blev Lich King och senare dog.
Den enda som hon litade på vände ryggen på henne och hans faktion backstabbade henne och bombade Theramore,
dödade Rhonin och alla hennes nära och kära.
Först efter detta inser hon att hon hade fel hela tiden, fred är ingen möjlighet, hon har i följd blivit fylld med ånger som har ätit upp henne på insidan.

il'gynoth kan givetvist vara med i leken och pusha på det lite, men är troligast bara henne själv som vill åtgärda sina misstag.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar