Todd Howard inte sugen på Morrowind- och Fallout-remasters

Robot
Todd Howard inte sugen på Morrowind- och Fallout-remasters
Medlem

Daggerfall, någon?

Medlem

Ja, det är ju skillnad på att faktiskt flytta ett helt spel och fungera i en helt ny motor, jämfört med att bara byta ut lite texturer här och var som dom gjorde med Skyrim

Givetvist... dom uppdaterade skyrim motorn för Special Edition... men det är inte på samma skala som det kommer bli med Morrowind och t.ex. Fallout 3.

Om ni missade poängen, dom är lata, det är inte en easy cash grab.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Det var synd.
Jag som hade velat se Morrowind till Nintendo Switch.
Men jag skulle även vilja se Arena, Daggerfall och Oblivion också till Nintendo Switch.
Men det kommer man väl troligtvis aldrig få uppleva.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Daggerfall, någon?

Skrivet av anon_326145:

Det var synd.
Jag som hade velat se Morrowind till Nintendo Switch.
Men jag skulle även vilja se Arena, Daggerfall och Oblivion också till Nintendo Switch.
Men det kommer man väl troligtvis aldrig få uppleva.

Arena och Daggerfall är nog de enda spelen jag vill se remastered från Bethesdas katalog förtillfället.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Godofcheese:

Om ni missade poängen, dom är lata, det är inte en easy cash grab.

Eller så är de (och jag vet att detta är en helt vild tanke) helt enkelt mer sugna på att göra något annat?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv
Skrivet av Gustav Höglund:

Eller så är de (och jag vet att detta är en helt vild tanke) helt enkelt mer sugna på att göra något annat?

Jag tror också det.
Det är nog roligare att sitta och arbeta på något helt nytt än att göra remakes bara för att mätta fansen.

Men o andra sidan så skulle de ju kunna anställa något team som ser till att återsläppa de äldre titlarna till andra format.

Medlem

Var länge sen det var nån Fallout 5-nyhet nu!

Korrigering: Fallout 76 menar jag förstås. Var så länge sen jag läste nåt om det att jag hade glömt bort titeln

Medlem

@Piraten88: Jag hade gärna sett deras gamla FPS Terminator remastered. Det som utspelade sig i en ödelagd framtid


signatur

I drank what?

Medlem

Tack! Ge oss nya spel. Är så himla less på alla dessa re-releaser av spel jag redan spelat.

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Arena och Daggerfall är nog de enda spelen jag vill se remastered från Bethesdas katalog förtillfället.

Samma här. Jag hade betydligt roligare i Daggerfall än i Morrowind. Å andra sidan var man ju mer lättimponerad på den tiden.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Finns det nån annan anledning än nostalgi som folk vill se äldre än Morrowind remastrat?

Medlem

Bra, fokusera på nya spel.


signatur

Meep!

Medlem

Nostalgi håller på och förstör spelvärlden på samma sätt som den förstört filmvärlden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Finns det nån annan anledning än nostalgi som folk vill se äldre än Morrowind remastrat?

De som aldrig har spelat dem kanske får lust att göra så om det släpps remasters.
Själv tror jag dock att spelen redan kan spelas ungefär så bra som möjligt utan några remasters. Finns bra mods till Morrowind som fixar det som är dåligt. Och hur remastrar man gamla DOS-spel?

Medlem

Ska jag vara ärlig tror jag Bethesda värderar moddarna för högt för att köra över projekt som Skywind och Skyblivion, de har lagt ner så otroligt mycket möda på projekten att det skulle bli väldigt olustigt om de helt plötsligt blev överflödiga.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Ska jag vara ärlig tror jag Bethesda värderar moddarna för högt för att köra över projekt som Skywind och Skyblivion, de har lagt ner så otroligt mycket möda på projekten att det skulle bli väldigt olustigt om de helt plötsligt blev överflödiga.

Säg det till Capital Wasteland :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Säg det till Capital Wasteland :>

Det var ju eget val från dom, inte Bethesda.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Det var ju eget val från dom, inte Bethesda.

Njae, var snarare ett passivt/diskret hot av Bethesda.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Njae, var snarare ett passivt/diskret hot av Bethesda.

Inte direkt. F4NV håller ju på fortfarande.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Inte direkt. F4NV håller ju på fortfarande.

Vad har det med saken att göra.
Det är ett projekt som är relativ tidig i utveckling och Bethesda har troligen inte heller hört talas öm det.
Capital wasteland fick dem nys på är det hade gått ett tag.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Vad har det med saken att göra.
Det är ett projekt som är relativ tidig i utveckling och Bethesda har troligen inte heller hört talas öm det.
Capital wasteland fick dem nys på är det hade gått ett tag.

F4NV har hållt på ett tag.

Avstängd
Skrivet av Loxus:

Finns det nån annan anledning än nostalgi som folk vill se äldre än Morrowind remastrat?

Eh, ja? Självklart. Många började inte lira TES förens iom Skyrim, varpå de vill gå tillbaka och spela de tidigare i serien. Ganska snabbt märker man att Oblivion är gammalt, Morrowind är jättegammalt och Daggerfall & Arena är antika.

Hade mer än gärna sett och garanterat köpt ett remastrat Arena/Daggerfall/Morrowind/Oblivion. Ju äldre spelet är, desto roligare om de blivit remastrat.

Att de gör om TES V 99 ggr efter varandra handlar bara om att det är ett enkelt cash grabb som inte kräver någon tid eller engagemang.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Eh, ja? Självklart. Många började inte lira TES förens iom Skyrim, varpå de vill gå tillbaka och spela de tidigare i serien. Ganska snabbt märker man att Oblivion är gammalt, Morrowind är jättegammalt och Daggerfall & Arena är antika.

Hade mer än gärna sett och garanterat köpt ett remastrat Arena/Daggerfall/Morrowind/Oblivion. Ju äldre spelet är, desto roligare om de blivit remastrat.

Att de gör om TES V 99 ggr efter varandra handlar bara om att det är ett enkelt cash grabb som inte kräver någon tid eller engagemang.

Fast man har ju bara gjort om Skyrim en gång, resten är ju typ släpp på olika plattformar

1
Skriv svar