James Ohlen om Bioware: Den gamla kulturen lever vidare

Robot
James Ohlen om Bioware: Den gamla kulturen lever vidare

Lämnade för att kunna arbeta mer kreativt.

#anthem, #bioware, #swtor


Medlem

Vad spelar det för roll om han säger att den gamla kulturen lever vidare när det inte längre alls reflekteras i spelen?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Namn Namnsson:

Vad spelar det för roll om han säger att den gamla kulturen lever vidare när det inte längre alls reflekteras i spelen?

Du har en poäng!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"quality in the workplace, quality in the product"

Tyvärr skrattade jag till lite när jag läste det där, var ingen medveten reaktion men säger väl lite hur man själv har upplevt deras senaste typ 2-3 spel.

Han upplever det säkert så, sedan är det ju inte han som bestämmer så mycket längre hur mycket han än påstår det och produkterna lever ju verkligen inte upp till det.

Medlem

Gamla BioWare dog nån gång efter att ME2 släpptes.


signatur

Metal is best served heavy.

phi
Medlem

Fast vad ska han annars säga om sin fd arbetsgivare?

"Jag lämnade BioWare för att den gamla kulturen är borta och företaget är ett sjunkande skepp. Tack EA!"?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av phi:

Fast vad ska han annars säga om sin fd arbetsgivare?

"Jag lämnade BioWare för att den gamla kulturen är borta och företaget är ett sjunkande skepp. Tack EA!"?

Han vore varken den första eller sista personen att prata skit om en f.d. arbetsgivare...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Han vore varken den första eller sista personen att prata skit om en f.d. arbetsgivare...

Varför skulle han ens göra det? Folk på denna nivån har ju ofta mycket mera att förlora. Så visst nu skall han starta ett eget litet företag och göra VR (eller whatever) men sedan när det inte funkar om ett par år och han vill tillbaka på en hög post i branschen igen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför skulle han ens göra det? Folk på denna nivån har ju ofta mycket mera att förlora. Så visst nu skall han starta ett eget litet företag och göra VR (eller whatever) men sedan när det inte funkar om ett par år och han vill tillbaka på en hög post i branschen igen?

Då kan alla fans som tyckte det var härligt att han sa vad han tyckte om Bioware sponsra honom med en slant i månaden så att han kommer upp i skälig levnadsstandard.

Medlem

Hmm... undra om man är släkt? heter Ohlén i efternamn.. ska fanimej undersöka saken

Medlem

BioWare, still awesome. 🙂 Ska bli kul vad som väntar i framtiden.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:

Varför skulle han ens göra det? Folk på denna nivån har ju ofta mycket mera att förlora. Så visst nu skall han starta ett eget litet företag och göra VR (eller whatever) men sedan när det inte funkar om ett par år och han vill tillbaka på en hög post i branschen igen?

När folk pratar skit om gamla chefer är det sällan av strategiska skäl utan - hör och häpna - emotionella sådana.

1
Skriv svar