Steams Discord-lika chatt-klient släppt – men fler förändringar på gång

Robot
Steams Discord-lika chatt-klient släppt – men fler förändringar på gång

Många förbättringar till Steam i pipen.

#pc, #steam, #valve


Medlem

Jag har kört betan ett tag nu och jag gillar den nya chatten. Inte för att jag chattar mycket i Steam chatten, så jag har inte testat alla olika funktioner, men den är mycket bättre än den gamla saken.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Releasehästryttare

Nice!

Man kan nu också gå in och välja att man vill se våldsamma spel och porr spel.

En sak som de tagit bort som jag inte fattar varför är ju att förut kunde man se hur många vänner som va online på huvud klienten direkt, nu måste man öppna vänlistan för att se det.. 2 steg framåt och 1 steg bakåt som vanligt med Valve...

Medlem

Men tack så jävla mycket för invisible och skicka bilder, saker som varit självklara sedan 1800talet typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Min gissning är att de brytit ur delar av klientuppdateringen och släpper dem som mindre uppdateringar för att inte halka efter (vilket de redan gjort). Det är en ny klient på gång men med Valves utvecklingsfart lär det dröja.

Medlem

Har kört den ett tag nu och det är grymt skönt att det äntligen uppdaterats... Varit väldigt omodernt väldigt länge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ligger chattklienten på samma server som steamklienten? I så fall så får jag räkna med att det inte kommer att funka varje Onsdag p.g.a. underhåll på deras servrar

Medlem

Har bara kollat lite men helt klart en stor förbättring.
Ska testa hur bra ljudet är lite senare idag.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Min gissning är att de brytit ur delar av klientuppdateringen och släpper dem som mindre uppdateringar för att inte halka efter (vilket de redan gjort). Det är en ny klient på gång men med Valves utvecklingsfart lär det dröja.

Jo, men det har dom gjort. Nu kan till och med chat klienten dessutom uppdateras utan att resten behövs startas om. Riktigt smidigt.

Skrivet av JRico:

Har bara kollat lite men helt klart en stor förbättring.
Ska testa hur bra ljudet är lite senare idag.

Från vad jag provat är det likvärdigt med Discord på den punkten. Använder ju samma codec så det är ju inte så konstigt. Dock så upplevde vi något längre fördröjning på ljudet jämfört med Disc. Inte mycket men det märktes när man hade både klienterna igång samtidigt.

Medlem
Har använt den nya chatten sen Betan
Steam chatt - idag
2
Tveksamt
+
Naturlig plats om man brukar spela på Steam.
+
Stor potential i att få bättre skydd mot trolls och bottar.
+
Funkar ihop med Steam grupper.
-
Man kan inte ändra rollernas namn.
-
Man kan inte muta varken chatt eller voice.
-
Inte valfri för utvecklare*.
Det här betyder betygen på FZ

*Utvecklare måste infinna sig i att alla spel har en chatt. Det går stänga av så att ingen kommenterar dock men detta leder till att det finns många chatter helt utan någon moderering. Opt-in hade varit bättre tror jag.

//PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Gillar verkligen att de förbättrar chattsystemet i Steam. Discord i all ära men finns det möjlighet att bara köra Steam, och inte ha igång Discord i bakgrunden som stjäl resurser, så blir jag nöjd.

Jag och en polare testade ljudskillnaden och måste säga att det låter faktiskt lite bättre i Steam, det tyckte vi båda.
Tyvärr verkar det dock som att Steam kräver ännu mer resurser eller bandbredd för rätt som det var så lät polaren riktigt illa precis som att han skulle ha för lite bandbredd.
Detta kom och gick men för honom lät jag rent hela tiden.
Det blir helt enkelt till att vänta in några uppdateringar innan Steam kan ersätta Discord.
En annan ”kul” grej med Steam är att man även nu inte kan länka till vissa butiker, som G2A & Kinguin etc, i chatten. Dessa länkar tas bort automatiskt...

Medlem

Saknar redan offline läget. <3

Medlem

Har med kört betan ett tag.
och det ända jag gillar är nya vänner listan. bra skit

Medlem

har pågrund av föräldraskap inte rört steam på rätt länge, men sist hade de gjort en hel del ändringar som var rätt irriterande. Exempelvis en så pass enkel del som att byta användarnamn på steam, så var man tvungen att göra detta via ett externt internetfönster och inte direkt i klienten? Är detta något som är åtgärdat, eller har steam gått och blivit battlelog på heltid?


signatur
1
Skriv svar