No Man’s Sky Next är här – Sean Murray talar om gamla synder

Robot
No Man’s Sky Next är här – Sean Murray talar om gamla synder

Next-uppdateringen är 10 GB stor, vi listar allt som är nytt!

#hello-games, #no-mans-sky, #no-mans-sky-next


Medlem

Hade varit jävligt grovt om det – efter alla dessa turer med spelet och den "skuld" de står i till fansen – visade sig att den här patchen medför ett riktigt saftigt mikrotransaktionssystem i dess allra råaste form. Som då mikrotransaktioner först kom, blatant, som om det vore en kul och cool grej

Medlem

Kan tipsa om att spelet finns för halva priset på Steam nu, är lätt värt att prova det om ni har något tycke för exploration/sci-fi/survival då jag inte kunnat hitta en del av detta spel som lämnats orört i samband med patchen, för det bättre dvs.

https://store.steampowered.com/app/275850/No_Mans_Sky/

Medlem

Hunnit testa väldigt lite men helt klart mycket bättre upplevelse! Har inte spelat sedan första stora patchen och så en hel del är nytt för mig i form av basbygge osv. Men planeterna är mycket mer levande och ser mycket bättre ut. Verkar även finnas en hel del att göra nu i form av uppdrag, basbygge, fraktskepp osv. Det känns som det inte finns en enskild del som inte har gjorts om på något sätt.

Dock får man pilla lite med configen på PC. T.ex. är inte tesselation aktiverat som default och av någon anledning var inte gsync igång samt max fps på 30.

Medlem

Jag är nyfiken igen, men väntar nog två veckor, se om det är några så kallade barnsjukdomar i denna jätte patch.

Skrivet av Pettor:

Dock får man pilla lite med configen på PC. T.ex. är inte tesselation aktiverat som default och av någon anledning var inte gsync igång samt max fps på 30.

Tack för infon, bra å veta då man sedan ska köra igång spelet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Problemet nu är att de släppt NEXT på GOG utan multiplayer-delen. Detta utan att i förväg varna användarna. Många har säkerligen köpt GOG-versionen av spelet i tron om att de ska kunna lira online så fort Next släppts utan att nu kunna göra det. Dessutom är det inte säkert att GOG-användare kommer kunna spela med Steam-användare när multiplayer väl blir tillgängligt på GOG. Hello Games borde ha talat om allt detta i samband med att de släppte trailern.

Medlem

Måste ändå säga att han(och hela teamet) förtjänar fan respekt för att ha lyckats hålla ut och ändå fortsätta vilja driva spelet trots all backlash han fått ta emot. Det kan inte vara lätt att hålla sig motiverad och nog blir det nog inte heller lättare att vilja gå upp på morgonen när alla säger åt en att ta livet av sig för att man klantat något rejält. Det lätta alternativet vore väl bara att släppa taget om spelet, låta det dö och bara försöka glömma hela händelsen och i följd antagligen byta arbete helt och hållet.

Man minns ju lite hur FEZ-utvecklaren tog det hela när han inte blev nöjd med responsen till sitt spel och valde istället att bara lägga ner hela skiten. Märks även bland många moddare för t.ex Bethesdas spel som lagt ner allt framtida arbete på sina projekt just för att folk beter sig som de gör.

Säg vad man vill om spelet och dess release, och allt vad han nu (medvetet eller ej)ljugit om, men nog finner jag det starkt av honom att han ändå lyckats hålla igång.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Problemet nu är att de släppt NEXT på GOG utan multiplayer-delen. Detta utan att i förväg varna användarna. Många har säkerligen köpt GOG-versionen av spelet i tron om att de ska kunna lira online så fort Next släppts utan att nu kunna göra det. Dessutom är det inte säkert att GOG-användare kommer kunna spela med Steam-användare när multiplayer väl blir tillgängligt på GOG. Hello Games borde ha talat om allt detta i samband med att de släppte trailern.

Absolut! Tycker heller inte att deras ursäkt att de är ett litet team håller. De valde bort oss gog kunder i förmån för Xbox. Dom borde ha sett till att alla nuvarande plattformar fick alla features innan de valde att göra en ny version.

Inaktiv

Tänkte köpa No Man's Sky för cirka 300 kr på G2A några timmar innan lansering i går. Tvekade och avstod. Tur var väl det, för lagom innan lanseringen sänktes spelet med 50% på både Humble Bundle och Steam. Jag är Humble Monthly Bundle-medlem, så köpte spelet därigenom för cirka 265 kr. Värt priset, tack vare NEXT-expansionen.

Jag är en av de väldigt många som förhandsbokade spelet, men jag fick pengarna tillbaka, efter att jag hade sett vilken flopp det var. Nu är dock spelet mycket bättre, så jag ångrar inte köpet ett dugg! Önskar bara jag kunde hitta lite Uranium så att jag kan flyga från den giftiga planeten :/ Bränslet är nämligen helt slut. Bah

Medlem

Köpte spelet, då det fanns på rea. Startar spelet, det börjar ladda och hänger sig. Humor.

Edit: Fick igång det sen. Kört ett tag och sprungit runt lite. Hittade skeppet och sprang sen iväg så jag inte hittar tillbaks till skeppet. Hittade en bas, men skeppet går inte att kalla dit då motorn är trasig. Problem!

Verkar faktiskt vara rätt kul, jag mest famla runt lite för att se hur det var.

ELF
Medlem

Har det på GOG. Körde/kör för singleplayer upplevelsen, så multiplayer gör mig inte så mycket. Men stämmer det att inte äns multiplayer aspekten av Atlas Rises uppdateringen har släppts?

Ganska illa av Hello Games i så fall.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

90% spelarnas fel som hypade det till skyarna som om det skulle ha varit det bästa spelet någonsin.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fulci:

Köpte spelet, då det fanns på rea. Startar spelet, det börjar ladda och hänger sig. Humor.

Edit: Fick igång det sen. Kört ett tag och sprungit runt lite. Hittade skeppet och sprang sen iväg så jag inte hittar tillbaks till skeppet. Hittade en bas, men skeppet går inte att kalla dit då motorn är trasig. Problem!

Verkar faktiskt vara rätt kul, jag mest famla runt lite för att se hur det var.

Bara som tips när du startar ett nytt spel. Följ instruktionerna du får i en liten textruta i nedre högra hörnet. Aktiva uppdragets behov kommer upp där och i början är det tutorialens uppdrag. Kör igenom tills du åtminstånde har fått skeppet flygbart, man behöver verkligen skeppet och på köpet får du lära dig de mest grundläggande funktionerna i spelet, mycket svårt att komma nånstans utan den kunskapen och skeppet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Köpte spelet, då det fanns på rea. Startar spelet, det börjar ladda och hänger sig. Humor.

Edit: Fick igång det sen. Kört ett tag och sprungit runt lite. Hittade skeppet och sprang sen iväg så jag inte hittar tillbaks till skeppet. Hittade en bas, men skeppet går inte att kalla dit då motorn är trasig. Problem!

Verkar faktiskt vara rätt kul, jag mest famla runt lite för att se hur det var.

Jag måste erkänna att jag blev orimligt irriterad av din kommentar. Måste spelet hjälpa dig att gå på toaletten också!? Dagens ungdom... Annat var det på min tid, då fick vi gå till skolan, 4 km, i -28 grader. Och turtorials var inte ens uppfunna!

Avstängd
Skrivet av Seraium:

90% spelarnas fel som hypade det till skyarna som om det skulle ha varit det bästa spelet någonsin.

Å ändå fanns det aldrig någon sky att hypea det upp till. Står till och med i spelets namn: No Man's Sky .D

Medlem
Skrivet av Seraium:

90% spelarnas fel som hypade det till skyarna som om det skulle ha varit det bästa spelet någonsin.

Är väl snarare den bristande informationen och vaga svaren från den där No Man Sky skaparen som lämnade mycket till folks egna tolkningar i brist på annan info...

Medlem

Flygkontrollerna är inget vidare med m/tb.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är väl snarare den bristande informationen och vaga svaren från den där No Man Sky skaparen som lämnade mycket till folks egna tolkningar i brist på annan info...

Spelet byggde på en ganska enkel idé, någon brist på info var det knappast utan problemet var att 'fansen' drömde ihop något mycket mer storslaget än Sean Murray någonsin gav intryck av. Kolla intervjuerna med honom, han var faktiskt ganska ödmjuk med sina beskrivningar av spelet.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Jag måste erkänna att jag blev orimligt irriterad av din kommentar. Måste spelet hjälpa dig att gå på toaletten också!? Dagens ungdom... Annat var det på min tid, då fick vi gå till skolan, 4 km, i -28 grader. Och turtorials var inte ens uppfunna!

Haha, då blev du orimligt irriterad över ingenting. Men det kanske är så med gamla griniga gubbar. Måste man lära sig spelet direkt? Jag sa att jag bara sprang runt lite och lekte för att få känsla för spelet.

Nu när jag kört spelet ett tag håller jag på att börja bygga min bas på en annan planet.

Styrningen av skeppet är rejält kass med mus/tb, bland det sämsta jag stött på. Då har jag kört ett och ett annat spel med rymdskepp. Det får mig nog att sluta spela det tills vidare. Kanske kommer det fler uppdateringar längre fram.

1
Skriv svar