[Denuvo] Voksi, Raidad av bulgariska cyberpolisen.

Medlem
[Denuvo] Voksi, Raidad av bulgariska cyberpolisen.

Voksi, en bulgarisk snubbe som ligger bakom en del denuvo crackningar, inklusive den senaste versionen av denuvo.
Blev igår raidad av den bulgariska cyberpolisen.
Riktigt synd, han var den enda riktiga kampen vi hade mot denuvo.

DRM är cancer, det är bara de köpande kunderna som får lida av det i slutändan ändå.

Infamous Denuvo Cracker Disappears, Site Diverts to Government Portal (Updated)

Update: Voksi informs TF that he was raided by Bulgarian cyberpolice following a criminal complaint filed by Denuvo. His cracking days are now officially over. TF will have a more detailed report in the coming hours.

What happened to REVOLT and me /// VOKSI

So, as many of you noticed, REVOLT is down since yesterday and redirecting to some bullshit site.

It finally happened, I can't say it wasn't expected, Denuvo filed a case against me to the bulgarian authorities. Police came yesterday and took the server pc and my personal PC. I had to go to the police afterwards and explain myself. Later that day I contacted Denuvo themselves and offered them a peacful resolution to this problem. They can't say anything for sure yet, but they said the final word is by the prosecutor of my case.

Sadly, I won't be able to do what I did anymore. I did what I did for you guys and of course because bloated software in our games shouldn't be allowed at all. Maybe someone else can continue my fight.

If you you are a lawyer or someone who wants to fight, or just someone who wants to express his feelings, you can contact me currently over the RVT Discord of personally on Discord - Voksi#3486.

It's bullshit guys, I know, but that's how the world is run nowdays. By evil.

Riktigt dåligt av Denuvo tycker jag.
Dom kan inte förbättra sitt DRM, så dom skickar polisen på honom istället.
Stay classy Denuvo.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Fast är inte allt bara en ond cirkel? Skulle dessa "hjältar" skita i att pirata/cracka spel så kanske inte drm lik detta behövs?

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@Godofcheese: Fast är inte allt bara en ond cirkel? Skulle dessa "hjältar" skita i att pirata/cracka spel så kanske inte drm lik detta behövs?

Cracka betyder inte att man piratar.
Jag crackar en stor den av min steam library för att jag ska kunna kringå drm och spela spelen offline.
Sen finns det ju självklart folk som är renodlade pirater, som Voksi inte var.

Man kan vara hur blåögd man vill om saken, det kommer alltid finnas folk som vill ha saker gratis, men samtidigt så finns det folk som vill ha frihet när det kommer till produkter som dom har köpt.
Sen finns det företag som är så himla kåta i pengar att dom skiter fullständigt att konsumenten blir drabbad, bara för att skydda den där 1% av deras inkomst.

Det här är en stor förlust, hoppas verkligen att någon annan tar upp hans mantel..... och kanske använder en VPN den här gången.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Godofcheese:

Cracka betyder inte att man piratar.
Jag crackar en stor den av min steam library för att jag ska kunna kringå drm och spela spelen offline.
Sen finns det ju självklart folk som är renodlade pirater, som Voksi inte var.

Steam har väl ett offlineläge?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Steam har väl ett offlineläge?

Jodå, men det fungerar ju lite si så där liksom.
Spel kan fastna i "Update Required", då kan du inte starta det i offline mode igenom steam.
Spelet är liksom fullt nedladdat men noooooope du får inte starta


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar