Analys: Black Ops 4 säljer i 21,5 miljoner ex, Battlefield V i 16 miljoner

Robot
Analys: Black Ops 4 säljer i 21,5 miljoner ex, Battlefield V i 16 miljoner

Går Activision segrande ur höstens spelkrig?

#analys, #battlefield-v, #call-of-duty-black-ops-4


Inaktiv

Kan man ha flera frågor i en artikel? Bara ett förslag men då hade man även kunnat rösta om man ska köpa bf, cod, båda eller inget samt jämföra resultaten. Jag kommer sannolikt köpa bf då det är mer min typ av spel men det är mycket möjligt att cod säljer mer. Om jag tillåts vara lite smålustig kan jag säga att det är fler som köper toapapper än diamanter

NuZ
Testpilot

Vad jag har hört bland vänner o bekanta så är de inte intresserade alls av BF eller Cod så tror personligen att de i te kommer sälja alls. Kanske kidsen som köper de mesta?

Mer intresserad av Red dead och tomb raider


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

CoD kommer säkert sälja bäst som vanligt men själv blir det BF.

Medlem

Skulle gissa på CoD men för mig blir det BF5.

FZ, skulle inte ni kunna höra lite med era kontakter vad BR-modet i BF faktiskt kommer att bestå av? Blir det en del av BF:s existerande gamemodes eller kanske en fristående modul?

Det ska bli intressant att se om Fortnite kommer att påverka försäljningen, det går starkt nu, speciellt på konsollsidan.

CoD-spelen är helt ute och reser och försöker fånga upp rådande trender och har förlorat sin identitet för många år sedan. BFV behåller nog kärnan och försöker piffa upp vissa saker som man nog ändå kommer tycka är OK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Tror Red dead kommer sälja mest.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag spår att Two-Point Hospital säljer 4 miljarder ex!

Medlem

Kommer kanske skaffa BFV på någon rea i framtiden, CoD är HELT ointressant.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av D01tY:

Vad jag har hört bland vänner o bekanta så är de inte intresserade alls av BF eller Cod så tror personligen att de i te kommer sälja alls. Kanske kidsen som köper de mesta?

Mer intresserad av Red dead och tomb raider

För det är ju verkligen en ordentligt urval.

Jag kommer att köpa BFV eftersom jag gillade spelet i betan. Betyder det då att det kommer att sälja guld?

Medlem

Om inte RDR2 kommer till PC (samtidigt som konsol) så blir det BFV, i alla fall vad gäller som förstahandsval.
Enda dragkraften för mig gällande CoD har varit dess single player, så det blir inget CoD i år.
Små solo challenges eller Zombies i CoD lockar inte mig, då väljer jag hellre att gå tillbaka till t.ex. Dying Light, spel som är från grund och botten ett zombiespel, inte bara en gimmick i ett annat spel.

Medlem

Hur var det nu, inget av spelen skulle ha Betal-DLC när det kommer till kartor/kartpaket va? Eller var det endast BF:V?

Ont: tror CoD säljer fler exemplar som vanligt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Som de flesta skriver, cod tar nog hem det, men för min egen del slutade cod att locka efter mw2. Jag köper definitivt BF V.

När jag tänker på den här spel hösten/vintern:

1
Skriv svar