Monster Hunter: World går bortom 100 fps, men kräver sin pc

Robot
Monster Hunter: World går bortom 100 fps, men kräver sin pc

Med två veckor kvar till releasen kikar vi närmare på pc-Monster Hunter: World.

#capcom, #monster-hunter, #monster-hunter-world, #nyhetstips


Medlem
Gnällkuk

Kuken... måste ta tag och ta reda på vad som är fel så jag kan lösa min prestanda. För varmt för att mecka dator dock :<


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så ett 1080 och en 4790k klassas som "a very beefy PC"....? :'D


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Så ett 1080 och en 4790k klassas som "a very beefy PC"....? :'D

Ja, det skulle jag säga Du får ju utgå ifrån något mer jämförbart runt om i världen. Skulle dock utan tvekan klassa det som biffburk ändå


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag kan även passa på att länka er alla denna videon han la upp igår som visar grafik skillnad mellan ps4 pro och PC max och PC low

https://www.youtube.com/watch?v=R4NmpnG63wI&t=

Jag märkte att te.x chainmail armorni i början är lite lägre texturer på PC än på ps4 pro, men dom har snackat om o släppa en high res pc patch lite längre fram efter släppet på spelet!

Medlem

Trevliga nyheter. Känns dock som att jag kommer spela Octopath traveler många, många timmar framöver, men sen blir det äntligen MH:W.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så ett 1080 och en 4790k klassas som "a very beefy PC"....? :'D

Självklart. Varför skulle det inte vara det?

Medlem
Skrivet av tricky:

Ja, det skulle jag säga Du får ju utgå ifrån något mer jämförbart runt om i världen. Skulle dock utan tvekan klassa det som biffburk ändå

Börjar bli ett väldigt urvattnat koncept, antar jag.

Skrivet av Loxus:

Självklart. Varför skulle det inte vara det?

För att processorn är över fyra år gammal, och det inte ens är toppkortet på konsumentsidan från Nvidia


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

För att processorn är över fyra år gammal, och det inte ens är toppkortet på konsumentsidan från Nvidia

Och? Det behöver inte vara det allra bästa för att vara en "beefy" dator.

Medlem

"Här är en hel artikel om ett spel som går att spela som 99.5% av alla spel på marknaden"

Sweet!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Och? Det behöver inte vara det allra bästa för att vara en "beefy" dator.

Min C64 är "beefy" bara för att jag tycker det.

Bara massa gnäll i tråden, håll ut snart kommer regnet och mildare väder.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Min C64 är "beefy" bara för att jag tycker det.

Bara massa gnäll i tråden, håll ut snart kommer regnet och mildare väder.

Haha. Gnäller och sen klagar på att folk gnäller 😂

Medlem

Stön. Två veckor kvar..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Loxus:

Och? Det behöver inte vara det allra bästa för att vara en "beefy" dator.

Okej, det var visst en öm punkt, jag ber om ursäkt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, det var visst en öm punkt, jag ber om ursäkt

Hur tänkte du att det skulle vara en om punkt?

Fattar inte vitsen med folk som håller på att trolla i tråd efter tråd. Vad för en till det? Kass självbild?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Hur tänkte du att det skulle vara en om punkt?

Fattar inte vitsen med folk som håller på att trolla i tråd efter tråd. Vad för en till det? Kass självbild?

Kasta inte sten i glashus är det enda jag kan svara på det. Trevlig sommar på dig och din "super beefy" dator


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Kasta inte sten i glashus är det enda jag kan svara på det. Trevlig sommar på dig och din "super beefy" dator

Var har jag sagt att min dator är beefy, ditt lilla troll?

Medlem

Läge att rensa tråden och varna och så småningom om banna troll som inte tillför till ämnet?

Medlem
Skrivet av inkui:

Läge att rensa tråden och varna och så småningom om banna troll som inte tillför till ämnet?

Japp, jag håller helt med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av inkui:

Läge att rensa tråden och varna och så småningom om banna troll som inte tillför till ämnet?

Typ som allt Newklear sagt i tråden? ;P
(Ja, jag vet att jag själv inte är oskyldig heller )

Medlem
Skrivet av Loxus:

Typ som allt Newklear sagt i tråden? ;P
(Ja, jag vet att jag själv inte är oskyldig heller )

Sten i glashus, som sagt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Sten i glashus, som sagt

Det är inte jag som är ett litet troll 🙃

Avstängd

Problemet är inte att komma upp i 100 fps, det är att det är vansinniga fps-drops när man slåss med vissa vapen i vissa zoner. Kan ligga på 120 FPS ena sekunden, för att i nästa dippa till 25.

1
Skriv svar