Spel för treåringar? Finns det ens?

Ambassadör
Xbox

@Fargo: Legospel! Mycket från Pixar och Disney finns också.

På Xbox kan du använda co-pilot till spel också, där du kan ha en handkontroll också och "hjälpa till" om det behövs.

Xbox Co-pilot


signatur

Jump in.

Medlem

Mina barn började sin spel karriär vid 3 år, då körde vi mycket Wii U som man kan spela tillsammans. Favoriterna var då Super Mario 3D world och Mario Party 10. Sonen lärde sig väldigt fort att styra och hoppa i 3D Mario, men det underlättar helt klart när man sitter med själv.

Efter det så blev det Skylanders som ju finns på Svenska, vilket underlättar. Köpte en hel påse med begagnade Skylanders figurer för ett par hundringar på Blocket.

Avstängd
Skrivet av Fargo:

Min dotter har börjat bli väldigt intresserad av spel, särskilt när jag själv lirar något.
Jag har hittat lite flash-spel (Bolibompa typ) men tänker om det finns något annat jag kan ha missat, på steam kanske?
Hon fyller fyra i oktober.

Lär henne spela NES, SNES och N64. Då kommer hon att lära sig tålamod i tidig ålder!

Medlem
Skrivet av humancentipede:

Jag tvingar mina barn att sjunga verser ur koranen .. Dator och tv-spel är djävulens verk.

Men för helvete. Kan någon tråd få handla om något annat?

Medlem

Låter själv treåringen spela Snes och Nes och det faller sig i smaken väldigt bra. Blir att köra lite lättare spel som Mario osv. på Wii U som förmodligen är roligare i längden för henne när hon blivit en mästare på de äldre spelen, då klarar man allt. :B

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Fargo: Legospel! Mycket från Pixar och Disney finns också.

På Xbox kan du använda co-pilot till spel också, där du kan ha en handkontroll också och "hjälpa till" om det behövs.

Xbox Co-pilot

Sjukt smart funktion!

Medlem

Min son är 4 år och några månader nu. Han har spelat mycket från Toca Boca (tror jag det heter) på iPhone. Det är School och Kitchen som är bäst (även om han tröttnat på Kitchen när han blivit äldre). I school kan du från en 2D-karta välja var du ska hoppa in; i skolan, affären osv. Där går du runt i sidscrollande 2D å pillar på allt. Man kan greja med det mesta där. Det finns mycket speltid där verkar det som. I Kitchen lagar man mat, jag tycker det är kul hacka rå fisk i bitar, fritera, kör i mixern, i med tabasco. Det kan ni pröva irl å.

Har för mig att det var ganska dyrt men inga in-app-köp.

Medlem

Jag gillar att spela tillsammans med min dotter som snart fyller 5, just nu är det star stable online som gäller enligt henne

Avstängd
Medlem

Klarar hon minecraf t?
Inget illa menat, men vet inte omm det är för avancerat

Medlem

Oh nice tråd. Tack för alla bra tips!

Medlem

Själv körde man mulle mec (fanns ju även extra bannor att ladda hem, tyvärr försvann detta så jag har inte sett bonus delen) och pettson och findus på datorn.

Vad jag vet görs inte sånna spel längre och/eller floppa nya versioner så tillverkningen las ner.

Medlem

Dom började tidigt med minecraft och lego. Tv spel kan vara lite svårt innan man blir 4. 9 åringen kör fortnite nu. Men börja med GtaV och arbeta dig uppåt därifrån vet jag. Ha ha!

Medlem

Börja med pappasappar och en gammal ipad;
Pedagogiska program som Happi's ord (3-4 boksstäver långa) och enklare plus-minus matte funkar utmärkt i 3-4 års åldern.
Senare finns matte som NOMP, men inte lika klockrent och givande för barnen.

(försöka att undvika youtube då det är ett gift)

På dataspelsfronten gäller wii, kirby och yoshi är väldigt enkla och man kan spela tillsammans.
Även till wii u ska man väl ha de gamla kontrollerna för att köra lets dance. (lets dance funkar även på youtube på tv'n)

12
Skriv svar