Senaste filmen du såg

Skägg.
10 Chambers

Såg Hostiles på flyget till Los Angeles. Västern med Christian Bale som jag egentligen tänkte somna till men som visade sig vara riktigt trevlig. Lite som The Revenant fast utan Oscars-trånande. Lågmäld i det stora hela, intensiv i de scener som betydde något.

Rekommenderas, 4 Bale-mumlingar av 5.


signatur
Ambassadör
League of Legends

Jag såg "Locke". Filmen handlar om en byggarbetsplatsledare, Ivan Locke, som kvällen innan sitt största jobb hittills får ett livsförändrande samtal. Samtalet tvingar Ivan att i sin bil ta hand om familjeärenden och jobbkriser över telefonen. Tom Hardy spelar huvudrollen och är den enda som visas i hela filmen.

Så en film om en man i en bil som pratar telefon, hur intressant kan det vara? Faktiskt väldigt intressant. Ett bevis på att film kan vara mer än storslagenhet och action. Rekommenderas starkt.

7/10. Såg filmen på HBO Nordic.

Medlem

@dali: Den låter verkligen skittråkig.
Bara av ren nyfikenhet - Vad inspirerade dig till att se den?

Jag menar, om du hade hört beskrivningen av den innan du såg den, vad fick dig att tänka att du skulle kolla på den? för som sagt, den låter verkligen skittråkig. Jag är genuint intresserad av svaret. Även om jag i nuläget är helt ointresserad av filmen. Trots att du ger den en sjua.

Kommer nästan garanterat inte att titta på den, så ge svaret innanför spoilerruta om du tycker att du behöver.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Ambassadör
League of Legends

@Akronym:
Haha. Jag skrev mitt inlägg med hoppet att man skulle få den reaktion du fick. Det fanns tre anledningar att jag såg filmen.
1. Jag är stort fan av Tom Hardy. Speciellt i drama när han får skådespela och visa vilken talang han är. (Exempelvis Bronson och Warrior)

2. Den är omtalad som en mycket bra film. 7.1 på IMDB och 8.1 på Metacritic.

3. Lite bakgrund om mig själv: Jag älskar film. Sen jag var ca 17 år har jag lagt in alla filmer jag sett i en IMDB-lista och gett alla filmer ett betyg. Jag har på dessa snart 10 åren sett 1 372 filmer. Så detta är inte en särskilt skum film med mina mått mätt. Jag älskar att se olika regissör-stilar och är helt bedårad av berättarkonst. "Locke" är perfekt exempel på båda dessa delar av filmskapandet.

Hoppas det förklarade det för dig. Och jag rekommenderar verkligen att se den eftersom den är så speciell. Här är trailern:

Skrivet av Bennii:

Three bilboards outside Ebbing, Missouri

Riktigt bra drama. En av mina personliga favoritskådisar Woody Harrelson är med, så det blir ett extra högt betyg, tack vare honom. Se den, det är en order!

Den var bra, men jag blev lite besviken på slutet, men så är det ju. Man kan ju inte alltid gilla precis allting i en film.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

X-men days of future past.

I mitt tycke en av de bättre X-men filmerna.

Den som inte orkar titta på alla de filmerna i serien som kom innan den här...

kan börja med denna, då den i praktiken är något av en reboot.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The disaster artist

Berättelsen om Tommy Wiseau och hur han skapade den kultförklarade filmen The room. Störtskön film som funkar på flera plan - Lite lättsamt drama, lite komedi, lite biografi.

Grease

Jupp, jag gillar musikaler. Mycket bra klassiker.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Kill switch.

Film som initialt känns ganska rörig, vilket förmodligen förklarar det låga betyget på IMDB, men som när man har sett färdigt den så var den ändå (i mitt tycke) rätt OK.

Känns för övrigt som att filmmakarna i fråga har hämtat ganska mycket inspiration från Isaac Asimovs bok "Själva Gudarna" (The gods themselves)

Ger den 3 elektronpumpar av 5 möjliga.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Fader Konungen:

Grease

Jupp, jag gillar musikaler. Mycket bra klassiker.

Se "La La Land" ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Solo: A Star Wars Story

Jadu, ganska värdelös och tråkig med en del trevliga moment. Och man slipper inte undan den politiska agendan i denna film heller vilket gjorde filmen ännu sämre, tack Kathleen Kennedy(ryktas att hon kommer sluta till höst/vinter, bara att hålla tummarna extremt hårt) och Disney!

Vad jag förstod så har dom lagt stand-alone filmerna på is pga att Solo inte fick in bra med pengar, visst är det lite tråkigt att vi inte får en Obi-Wan film, men är även tacksam då man slipper se dom förstöra ytterligare filmer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers

Såg sjukt mycket film på resan till och från Los Angeles (Black Panther, (nya) Jumanji, Last Jedi (för andra gången, växte inte!), Kingsman, med flera) men två kan jag verkligen rekommendera, särskilt när de verkar ha flugit under radarn.

Hostiles
Christian Bale spelar Christian Bale i en western, men marig mustasch! Filmen jag satte på för att somna till men trots det väldigt låga tempot hölls jag kvar. Bra drama, helt enkelt.

3 av 5 skalper

I, Tonya
Tips från Praktikant-Gurra, som såg den på väg till Black Ops 3-eventet i Los Angeles för någon månad sedan. Följer Tonya Hardings uppväxt och trots att det finns mycket svärta är det en dramakomedi. Margot Robbie gör det porträttet riktigt bra.

4 av 5 fotont av skridsko


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Solo: A Star Wars Story

Jadu, ganska värdelös och tråkig med en del trevliga moment. Och man slipper inte undan den politiska agendan i denna film heller vilket gjorde filmen ännu sämre, tack Kathleen Kennedy(ryktas att hon kommer sluta till höst/vinter, bara att hålla tummarna extremt hårt) och Disney!

Vad jag förstod så har dom lagt stand-alone filmerna på is pga att Solo inte fick in bra med pengar, visst är det lite tråkigt att vi inte får en Obi-Wan film, men är även tacksam då man slipper se dom förstöra ytterligare filmer.

Jag har haft större behållning av story-filmerna än sjuan och åttan. Tyckte Solo var trevlig och det är synd att fler icke Jedi-fokuserande rullar lagts på is.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker att Rogue One helt klart var bra men hade sina brister. Och även The Force Awakens var bättre(den blev ju dock sämre pga The Last Jedi).

Men The Last Jedi och Solo är två riktiga bottenskrap tyvärr. En bra början till att Star Wars ska bli bättre är att skippa mångfald dravlet, det extremfeministiska och det övriga politiska snicksnacket. Efter man har fått det ur världen kan man ta itu med värdelösa och intetsägande karaktärer, dålig story samt urusla manus.

Skulle jag ranka dom blir det väl The Force Awakens > Rogue One > Solo > The Last jedi. Möjligtvis att Rogue One ska vara före TFA.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

@Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker att Rogue One helt klart var bra men hade sina brister. Och även The Force Awakens var bättre(den blev ju dock sämre pga The Last Jedi).

Men The Last Jedi och Solo är två riktiga bottenskrap tyvärr. En bra början till att Star Wars ska bli bättre är att skippa mångfald dravlet, det extremfeministiska och det övriga politiska snicksnacket. Efter man har fått det ur världen kan man ta itu med värdelösa och intetsägande karaktärer, dålig story samt urusla manus.

Skulle jag ranka dom blir det väl The Force Awakens > Rogue One > Solo > The Last jedi. Möjligtvis att Rogue One ska vara före TFA.

Haha, så trött på att folk neggar på Star Wars med termer som "mångfaldsdravel" och "extremfeminism". Än så länge har jag inte läst ett enda grundligt och konkret argument kring vad som är "mångfaldsdravel" och "extremfeminism" och hur detta gjort filmerna dåliga, utöver "ingen politisk agenda i min underhållning, tack" och "det här stämmer minsann inte in i min världsbild".


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, så trött på att folk neggar på Star Wars med termer som "mångfaldsdravel" och "extremfeminism". Än så länge har jag inte läst ett enda grundligt och konkret argument kring vad som är "mångfaldsdravel" och "extremfeminism" och hur detta gjort filmerna dåliga, utöver "ingen politisk agenda i min underhållning, tack" och "det här stämmer minsann inte in i min världsbild".

Ja, det är onödigt, filmerna klarar lätt att vara väldigt dåliga helt på egna meriter. Egentligen borde det finnas en generell starwarstråd där man kan prata om detta för annars tar det upp hela tråden här snart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Jadu, och jag är trött på folk som inte ser det uppenbara, men det får stå för dom likaså dom som "neggar".

Och jag är ganska säker på att du inte vet något om min "världsbild", förutom då att jag inte vill ha överdrivet politiskt dravel i Star Wars.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

@Carl Johansson-Sundelius:

Jadu, och jag är trött på folk som inte ser det uppenbara, men det får stå för dom likaså dom som "neggar".

Och jag är ganska säker på att du inte vet något om min "världsbild", förutom då att jag inte vill ha överdrivet politiskt dravel i Star Wars.

Agree to disagree


signatur
Medlem

Såg precis Black Panther.

Förväntningarna var sådär, jag har hört både att det är den bästa Marvelfilmen nånsin och att den är grymt överskattad. Min egen åsikt drar nog tyvärr åt det senare. Jag tycker Marvel har en ganska hög lägstanivå, och om man bortser från Thor 2 tycker jag inte att de gjort några riktiga kalkoner. Men Black Panther var helt klart en av de sämre filmerna. OK i sina bästa stunder, seg och tråkig i sina sämsta.

Medlem

Sneaste filmen jag såg var Disneys Coco. Helt okej film med bra musik och bra och spännande handling. Gillar man Disney filmer så är det här verkligen en film som du ska ha i din samling. Du kommer inte bli besviken.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem

"Journey's End"
Film som utspelar sig under första världskriget.
Jag förväntade mig en krigsfilm men blev drama som istort sett bara utspelade sig i en o samma skyttegrav genom hela filmen.
Bra skådisar och väldigt gripande, men man ska inte förvänta sig någon krigsfilm ala Rädda Menige Ryan.

Ambassadör
League of Legends

Den blomstertid nu kommer. Svenskskapad thriller från filmkollektivet Crazy Pictures. Jag har sett den nämnas i andra trådar här på forumet och ni kan läsa min recension här. https://www.fz.se/forum/trad/431049-film-den-blomstertid-nu-k...

Kortfattat: Bra film, rekommenderas att se.

Medlem

Anon.

Snut/cybercrime film som utspelar sig i en inte alltför avlägsen framtid.

Tittade färdigt på den, mest bara av princip. Tyckte inte den var särskilt bra. Hade den bara varit lite sämre så hade jag troligen stängt av.

Två mycket svaga polisbrickor av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag såg Rampage häromdan. Det är 1½ timme som jag aldrig får tillbaka.

Skrivet av Fezk:

@Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker att Rogue One helt klart var bra men hade sina brister. Och även The Force Awakens var bättre(den blev ju dock sämre pga The Last Jedi).

Men The Last Jedi och Solo är två riktiga bottenskrap tyvärr. En bra början till att Star Wars ska bli bättre är att skippa mångfald dravlet, det extremfeministiska och det övriga politiska snicksnacket. Efter man har fått det ur världen kan man ta itu med värdelösa och intetsägande karaktärer, dålig story samt urusla manus.

Skulle jag ranka dom blir det väl The Force Awakens > Rogue One > Solo > The Last jedi. Möjligtvis att Rogue One ska vara före TFA.

Jag håller med dig om det politiska skitsnacket. Dock tyckte jag Rogue One var bra överlag, den visade rebellerna som människor med en agenda (och inte goodie goodie two shoes som de "vanliga" filmerna") och de var villiga att offra folk för "den goda sakens skull" så att säga. Det enda som var kass med den var att de ändrade vem som designade Dödsstjärnan.

Slutet på Solo ogillade jag starkt, då de insinuerade att han startade något och att han var generös och idealistisk. Det är inte den Solo de presenterade i den ursprungliga trilogin, där var han en opportunist som blev rekryterad av Luke och Leia. Annars var Solo en OK film. Inte bra, men inte dålig heller. Ganska "meh".


signatur

I drank what?

Medlem

Sista delen i The Hobbit... Bara ett par år för sent
Har blivit liggande och aldrig blivit av.

Helt okej avslutning på en serie. 7/10


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Såg ett par filmer igår. Jag kan rekommendera båda.

Den of thieves
Helt OK action med bankrån och Gerard Butler. Hade låga förväntningar, men den var klart sevärd.

Game Night
Komedi om ett iscensatt kidnappningsspel som utvecklas till något mer allvarligt. Stundtals ganska kul.

Testpilot

Blade Runner 2049. En fin uppföljare, fantastiska bilder och vyer i nästan varenda scen. Melankolisk, mörk och ledsam.

Varför görs det inte fler sådana här filmer i dag?

Sky Crawlers, en anime från samma kille som gjorde Ghost in the Shell.

Oshii är ju känd för sina filosofiska grepp när det kommer till filmer så jag kanske är dum och okultiverad. Men helvete vilken tråkig och seg film det här är.

Filmens höjdpunkt var helt klart filmens strålande flygscener i CGI (inte ofta man nämner det som filmens högdpunkt...) som faktiskt ser riktigt jävla bra ut. Tyvärr skär sig ju karaktärerna, som ser ut som lågbudgets rejects från Naruto.

Så med undantag för några spännade flygplansscener så gör filmen mig inget. Utan större delen av filmen följer karaktärerna på marken. Tydligen handlar filmen om en alternativ verklighet där människor behöver krig för att hålla sig underhållna och dessa krig utkämpas av en sorts människor som aldrig kan bli vuxna eller dö, kallade kildren. Coola koncept men jag känner att filmen inte gör dem rättvisa.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Testpilot

Wonderwoman (2017) vilken besvikelse. Såg att den hade fått bra betyg men tyvärr en film med en platt protagonist och en klichéfylld story. Sega scener mellan de halvdana actionscenerna. Ganska snyggt foto och Gal Gadot är fin att titta på men kanske inte den bästa skådisen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Svarta pantern

Fattar inte varför det är den högst rankade marvel filmen, den va ju grymt medioker.

Ja,
Det var inget speciellt med den, finns mycket bättre Marvel-filmer.

Skriv svar