Intressanta spelsläpp Augusti -18

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp Augusti -18

Då va det Augustis tur att visa vad den kan komma med, som några här vet är ju att Post scriptum blev försenat igen och har nu release dag den 9 Augusti, Heartstones senaste expantion skall släppas den 7e (ej på steam)

Det är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

King Tide - inget exakt datum

Får se om detta undervatten BR spel kan locka tillräckligt mycket spelare för att fylla servrar, det har ju varit extremt svajigt för alla BR spel som inte är PUBG eller Fortnight.

"King Tide is a battle royale shooter sending 100 divers to the depths of the ocean! Avoid bloodthirsty sharks, locate equipment, and do whatever it takes to be the last diver swimming!"

SCUM - inget exakt datum

"SCUM evolves the multiplayer open world survival game with unprecedented levels of character customization, control and progression, where knowledge and skills are the ultimate weapons for long-term survival."

Brig 12 - inget exakt datum

Trailern säger inte mycket om hur spelet ser ut, men gå in på steam sidan så kan ni se: https://store.steampowered.com/app/792920/BRIG_12/ Spelet är free to play.

BRIG 12 is a strategic RPG with deep character progression and card collection mechanics. Inspired by classic turn-based RPG games, your crew will battle enemies to earn loot, defeat bosses, and capture bounties.

Death's Gambit - 14 Augusti

"Death's Gambit is a challenging 2D action platformer with deep RPG elements. As an agent of Death bound to his service, unravel the mystery of Siradon and discover the true price of immortality."

Graveyard Keeper - 15 Augusti

Ett spel som lånat friskt från Stardew valley men med en egen tvist på det hela då du spelar en gravskötare i stället en bonde.

"From the creators of Punch Club comes Graveyard Keeper, the most inaccurate medieval cemetery management sim of all time."

Om de inte får ändrade datum så kommer Two point hospital 30 augusti och Shadows awakening 31 augusti.

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får Augusti release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Releasehästryttare

Mega Man X Legacy Collection / ロックマンX アニバーサリー コレクション - ute idag

"Mega Man X Legacy Collection includes the legendary 16-bit titles and the series’ exciting foray into the 32-bit era: Mega Man X, Mega Man X2, Mega Man X3, and Mega Man X4. Test your skills in the new X Challenge mode, which pits players against two deadly bosses at once."

Kan nämnas att på steam så köper man collection 1 och 2 separat och de kostar 20 euro styck.

Releasehästryttare

Guacamelee 2 - 21 Augusti

Det älskade spelet Guacamelees uppföljare har nu fått release dag, och det är mindre än en månad kvar.

Releasehästryttare

Fractured Lands - 31 Juli

@Carl Johansson-Sundelius: Gjorde en nyhet av detta spel i maj och nu har det fått datum och EA trailer, spelet är Mad max möter Pubg. https://www.fz.se/nyhet/276767-mot-fractured-lands-ett-postap...

"Players beat down, gun down, and run over the competition in this last one standing PvP shooter set in a post-apocalyptic wasteland. Your vehicle is your lifeline, your greatest weapon, strongest armor, and your best chance at outrunning a deadly encroaching storm!"

Releasehästryttare

Hellblade: Senua's Sacrifice VR Edition - 31 juli

Äger du VR och inte har spelat detta spel än så kan det vara en ypperlig tid att testa det.

"The VR Edition of the critically acclaimed BAFTA award-winning Hellblade: Senua's Sacrifice. From the makers of Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West, and DmC: Devil May Cry, comes a warrior’s brutal journey into myth and madness."

Medlem

Tack för tipsen Devan, fanns en del spel där jag inte hade någon aning om som jag gärna vill spela

Medlem

Graveyard Keeper kan man spela en begränsad version av redan nu om man förhandsbokar spelet direkt hos utvecklaren.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Graveyard Keeper kan man spela en begränsad version av redan nu om man förhandsbokar spelet direkt hos utvecklaren.

Japp, riktigt kul Spelade det rätt mycket ändå med tanke på begränsningarna.

Releasehästryttare
Skrivet av orkamera:

Tack för tipsen Devan, fanns en del spel där jag inte hade någon aning om som jag gärna vill spela

Jo tack, jag gör detta för att Steam är ett sånt träsk med dåliga spel och jag har tid och gå igenom det, tyvärr så har många av de spel jag hittat i föregående månader visat sig att de skulle legat kvar i träsket, något som jag hoppas jag blir bättre på ju mer jag håller på med detta.
Jag vill att bra spelutvecklare som gör bra spel skall få den uppmärksamhet de förtjänar och få chansen att få göra fler spel.
Har bollat med idén att göra en månads rapport i slutet av månaden i stället för då vet man ju vilka indie spel som är bra eller inte, men TROR att folk tycker det här formatet är roligare.

Skrivet av omgponies:

Graveyard Keeper kan man spela en begränsad version av redan nu om man förhandsbokar spelet direkt hos utvecklaren.

Japp, och med tanke på hur limited den är jämfört vad hela spelet skall vara så är jag förvånad på hur lite tid de gav till full releasen, visst de kan ha hållit saker de gjort klart sen innan tillbaks från alphan är i alla fall hoppfull att spelet inte blir tillbakaskjutet.

Tråddemonen
Testpilot

Har sett fram emot graveyard keeper ett bra tag. Hoppas det är så bra som jag har förväntat mig!

Medlem

Ville uppmärksamma att "Chasm" släpps den 31 Juli efter evigheter, ser ut att kunna bli ett riktigt bra Metroidvania spel.

Medlem

Shenmue 1 & 2: Rerelease PS4/Xbone/PC Aug 21st (Adventure)

Detta då Shenmue 3 släpps senare i år.

September ser ut att bli en bra spelmånad med Spel som Valkyria Chronicles 4 samt DLC paket som Torna till Xenoblade 2 och ännu ett story DLC till Deadfire.

Releasehästryttare

La-Mulana 2 - 30 Juli

Det är inte ofta vi får indie spel från Japan, men La-Mulana har nu äntligen fått sin uppföljare och det släpps redan i morgon, måste erkänna att jag själv aldrig gav 1an en chans trotts att det va ett spel i en genre jag tycker om (meterovanias), så nu får detta spel bevisa om utvecklaren NIGORO gör bra spel eller ej.

"The long-awaited sequel to La-Mulana, La-Mulana 2 follows Lumisa Kosugi as she explores the ancient ruins of La-Mulana. Desperate to find the cause of the recent slew of monsters appearing from the ruins, Lumisa discovers the "other" La-Mulana: the ruins known as Eg-Lana."

Releasehästryttare

Det absolut älskade Dead cells släpps i fullversion den 7 Augusti

Releasehästryttare

Chasm - ute nu

Ännu mer lovande 2D spel denna månaden

"Explore the depths below a remote mountain town in this procedurally-generated Adventure Platformer. Taking inspiration from hack 'n slash dungeon crawlers and Metroidvania-style platformers, Chasm will immerse you in a fantasy world full of exciting treasure, deadly enemies, and abundant secrets."

Releasehästryttare

Frozen Synapse 2 - inget exakt datum

"Frozen Synapse 2 is the sequel to the award-winning turn-based tactical game. Command your squads in a vast procedurally generated city: enter any building, perform any mission, execute any strategy."

Releasehästryttare

@orkamera: Chasm är helt ok, har lirat 5 timmar nu och har kul med det.

-

Death's Gambit har fått en ny grymt trailer!

Medlem
Skrivet av Devan:

@orkamera: Chasm är helt ok, har lirat 5 timmar nu och har kul med det.

Hur är kontrollerna? Läste att det va en del folk som klagade på det så väntade lite för att få fler intryck.

Releasehästryttare
Skrivet av orkamera:

Hur är kontrollerna? Läste att det va en del folk som klagade på det så väntade lite för att få fler intryck.

Kör med Xbox360 kontroll på Pcn och den funkar utmärkt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Death's Gambit har fått en ny grymt trailer!

Ser onekligen lovande ut!

Releasehästryttare

The King's Bird - 23 Augusti

"Escape into a world kept secret by a tyrant, and discover the truth about your freedom. Run, jump, and fly through forgotten lost kingdoms with a uniquely momentum-based flying mechanic."

Deathgarden - 14 Augusti

"Set in the near future, DEATHGARDEN™ revolves around a spectacular real blood sport that became the most popular entertainment on the planet. Players choose to team up as one of the five agile Runners or to embody the Hunter, a heavily armed competitor whose mission is to kill the Runners,"

Spelet skall ha en gratis vecka när det släpps så vill ni testa så har ni mellan 14-21 på er att lira gratis.

Releasehästryttare

Har spelat Chasm, La-mulana 2 och Deadcells nu, kan inte rekommendera nått av dem av olika anledningar.

Chasm: Tog mig 10 timmar att klara och spelet är bara ok, det har några stunder där spelet är kul men det är betydlig fler rum som får en att vilka kasta kontrollen i golvet i frustration de sista ~3 timmarna, så i slutet kände jag att det inte va värt de timmar jag lagt på spelet.

La-mulana 2 Har bara lirat spelet två timmar men det är för svårt och kontrollen är inte bra.

Deadcells är ett fantastiskt spel som jag spelat i två 1.5h sessioner, varför jag inte kan rekommendera det är att bägge gångerna så fick jag huvudvärk av att spela spelet, så det är antingen fel på mig eller spelet. Annars är det svinkul.

Så nu är frågan är om Death's Gambit, The King's Bird eller Guacamelee 2 kan bli 2d spel som "räddar" augusti.

Releasehästryttare

Post scriptum är nu släppt och här är släpp trailern!

#nyhetstips

Medlem
Skrivet av Devan:

Deadcells är ett fantastiskt spel som jag spelat i två 1.5h sessioner, varför jag inte kan rekommendera det är att bägge gångerna så fick jag huvudvärk av att spela spelet, så det är antingen fel på mig eller spelet. Annars är det svinkul.

Jag har spelat det i 13 timmar ungefär allt som allt, inte fått huvudvärk någon gång så det kanske är väldigt individuellt?

Releasehästryttare
Skrivet av orkamera:

Jag har spelat det i 13 timmar ungefär allt som allt, inte fått huvudvärk någon gång så det kanske är väldigt individuellt?

Absolut, Calle spelade ju i 3 timmar också för en stream och han skrev "hade inte hjärnan varit totalt mos" kan bara tolka det som han har samma problem som jag. https://www.fz.se/nyhet/277433-varsagoda-tre-timmar-egenfanga...

Medlem

Nu är detta visserligen utanför din gräns på 25e augusti, men eftersom jag inte sett något ALLS om detta på fz tar jag mig friheten att posta här

Den 28e Augusti släpps PSVR-exklusiva Firewall Zero Hour! Multiplayer 4vs4 shooter med Aim Controller support. Ska bli väldigt spännande att testa!

Releasehästryttare

@pumbaa: Ser riktigt kul ut, som siege i VR typ

Medlem

Imorgon (idag) släpps Phantom Doctrine. Satt under kalla kriget spelar du som CIA eller KGB (eller en tredje okänd organisation). Det är Spiondrama i XCOM-skrud. Turbaserad strategi och användandet av din bas och resurser för att reda ut konspirationerna: https://www.gog.com/game/phantom_doctrine_pack

Medlem

@Devan: Exakt! Lever det upp till hälften av den jämförelsen är det en hit 😁

Releasehästryttare

Reventa - 15 Augusti

"Reventa is a challenging third-person sci-fi melee action game. You have been contracted to retrieve a technology long thought lost on Earth, technology that may be the key to saving the world. Choose your Replicant, unravel the past, and fight the future."

Uventa - 22 Augusti

Vad som ser ut som ett ryskt Outlast från trailern, kan det vara nått att ha?

"The tragic fate brings you, a simple night guard, to an abandoned school. Plunge into a horrifying story and get to the bottom of the secret that this spectre of the long-gone Soviet era has in store."

12
Skriv svar