London Spitfire vinner Overwatch League Finals

Robot
London Spitfire vinner Overwatch League Finals
Medlem

Finner det ytterst märkligt att alla spelare i London Spitfire är Koreaner.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finner det ytterst märkligt att alla spelare i London Spitfire är Koreaner.

https://en.wikipedia.org/wiki/Koreans_in_the_United_Kingdom

Medlem

Förstår inte hur din länk är relevant. Du menar att bara för att det bor Koreaner i England är det inte konstigt att ett engelskt lag ENDAST består av Koreaner? Eller menade du något annat?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Förstår inte hur din länk är relevant. Du menar att bara för att det bor Koreaner i England är det inte konstigt att ett engelskt lag ENDAST består av Koreaner? Eller menade du något annat?

Tycker inte det är konstigt alls. Är de bästa spelarna de kunde få tag på koreaner så självklart att de tar dem. Sällan i E-sport att ett svenskt lag har svenska spelare eller tvärt om, helst i Europa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Deras akademilag British Hurricane består av endast europeiska spelare, inklusive 4 britter, om det hjälper :]

Stort grattis till Spitfire som jag höll lite extra på med tanke på att det är det enda europeiska laget i ligan, även om jag föll en tår eller två när mitt LA Gladiators åkte ut i kvarten mot just Spitfire

#ShieldsUp


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Är detta inte den stora Overwatch-turneringen? Varför är prispotten så liten?

Mycket skumt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Lite som när Arsenal ställde upp med en hel trupp utan en enda brittisk spelare för ett par år sedan, dom bästa spelar och så är det med det.

Medlem
Skrivet av Deawin11:

Lite som när Arsenal ställde upp med en hel trupp utan en enda brittisk spelare för ett par år sedan, dom bästa spelar och så är det med det.

Det vore konstigt med tanke på att man måste ha minst 8 spelare från England i premier league..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det vore konstigt med tanke på att man måste ha minst 8 spelare från England i premier league..

Åtta spelare i truppen som fostrats i England, vilket även kan betyda utländska ungdomsspelare. I startelvan kan man dock ha elva utländska om man vill.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Dunder:

Är detta inte den stora Overwatch-turneringen? Varför är prispotten så liten?

Mycket skumt.

Det är väl lite olika anledningar men om man jämför med Dota/Lol så har OWL inte samma tittarsiffror, det ska dock sägas att det varit högre än förväntat.
Sen vet jag inte hur det är med de andra men i OWL är det väl krav att alla spelare måste ha minst $50000 i lön oavsett hur det går i ligan och då kommer ju sp9nsoravtal etc i tillägg.
Inför tex Dotas International turnering så står ju tittarna för mycket av prissumman genom att köpa stuff i store.

Skägg.
10 Chambers

Kan man se matchen någonstans?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan man se matchen någonstans?

Finns vods både på

https://overwatchleague.com/

Och på Twitch-kanalen OverwatchLeague

Medlem

Dag 1 var mycket roligare än dag 2,då det var lite motstånd, dag 2 vqr det ren stomp..

Medlem

Matchen i all ära, men det va DJ Khaled som stal showen..

Medlem
Skrivet av Lepr:

Det är väl lite olika anledningar men om man jämför med Dota/Lol så har OWL inte samma tittarsiffror, det ska dock sägas att det varit högre än förväntat.
Sen vet jag inte hur det är med de andra men i OWL är det väl krav att alla spelare måste ha minst $50000 i lön oavsett hur det går i ligan och då kommer ju sp9nsoravtal etc i tillägg.
Inför tex Dotas International turnering så står ju tittarna för mycket av prissumman genom att köpa stuff i store.

Visst, men det hade ju Blizzard också kunnat göra. Att ha samma vinstsumma som TI1 för sju år sen, ser inte jättebra ut direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Visst, men det hade ju Blizzard också kunnat göra. Att ha samma vinstsumma som TI1 för sju år sen, ser inte jättebra ut direkt.

Självklart kunde dom gjort något liknade, lagt ut ett skin där alla pengarna går till vinstpotten tex, sen vet jag inte hur det fungerar med modellen att det är en liga och inte en turnering per se.
Öppenbarligen så är det ju en del organisationer som satsar ändå och tror dom tjänar bra på alla sponsoravtal etc, då det kostaded $20m att starta upp ett lag i OWL och att det inför säsong 2 är mycket dyrare än det (tror det var$60m..) och det ändå planeras flera nya lag för nästa säsong. Så det måste ju vara någon form av hållbar ekonomi bakom annars hade ju inga organisationer satsat så ofantligt. Så tror prispengarna bara är en bråkdel av inkomsterna för lagen.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Självklart kunde dom gjort något liknade, lagt ut ett skin där alla pengarna går till vinstpotten tex, sen vet jag inte hur det fungerar med modellen att det är en liga och inte en turnering per se.
Öppenbarligen så är det ju en del organisationer som satsar ändå och tror dom tjänar bra på alla sponsoravtal etc, då det kostaded $20m att starta upp ett lag i OWL och att det inför säsong 2 är mycket dyrare än det (tror det var$60m..) och det ändå planeras flera nya lag för nästa säsong. Så det måste ju vara någon form av hållbar ekonomi bakom annars hade ju inga organisationer satsat så ofantligt. Så tror prispengarna bara är en bråkdel av inkomsterna för lagen.

Självklart finns och bildas det nya det lag runt ett populär e-sportsspel., men det är Blizzards sida av det hela jag kommenterar. Det visar lite på hur engagemanget är från utvecklaren.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det vore konstigt med tanke på att man måste ha minst 8 spelare från England i premier league..

https://www.google.se/amp/s/www.thesun.co.uk/sport/football/2...

Medlem
Skrivet av Dunder:

Självklart finns och bildas det nya det lag runt ett populär e-sportsspel., men det är Blizzards sida av det hela jag kommenterar. Det visar lite på hur engagemanget är från utvecklaren.

Om man ser till prispotten är den ju större än den högsta för tex csgo, överlag ser det ju ut att ligga runt de summorna och sen är det några få som är tiofallt högre, nästan uteslutande Dota och Lol.
https://www.esportsearnings.com/tournaments

Medlem
Skrivet av Lepr:

Det är väl lite olika anledningar men om man jämför med Dota/Lol så har OWL inte samma tittarsiffror, det ska dock sägas att det varit högre än förväntat.
Sen vet jag inte hur det är med de andra men i OWL är det väl krav att alla spelare måste ha minst $50000 i lön oavsett hur det går i ligan och då kommer ju sp9nsoravtal etc i tillägg.
Inför tex Dotas International turnering så står ju tittarna för mycket av prissumman genom att köpa stuff i store.

Jag fick for mig att tittarna star for hela prissumman, lagger Valve in nagot alls av potten?

Medlem
Skrivet av PhilipK:

Jag fick for mig att tittarna star for hela prissumman, lagger Valve in nagot alls av potten?

Är säkert så, jag vet inte helt själv 🙂

Medlem
Skrivet av Lepr:

Om man ser till prispotten är den ju större än den högsta för tex csgo, överlag ser det ju ut att ligga runt de summorna och sen är det några få som är tiofallt högre, nästan uteslutande Dota och Lol.
https://www.esportsearnings.com/tournaments

Smite, CoD och till och med Halo ligger högre Jisses...

Skrivet av PhilipK:

Jag fick for mig att tittarna star for hela prissumman, lagger Valve in nagot alls av potten?

Valve lägger in $1,6 miljoner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Varför tittar bara folk på pengar för?

1. Dom som spelar har en lön som man kan leva på (ej enbart vinst pengar).
2. Det är 1 miljon dollar och det är första säsongen som är.
3. Det är inte heller så många lag som är med i denna första säsong.


signatur

The Sun Will Rise Again, Iam Back!

1
Skriv svar