Sony kan inte sluta tjäna pengar på Playstation

Robot
Sony kan inte sluta tjäna pengar på Playstation

Företagets speldivision är fortsatt en kassako.

#playstation, #sony


Medlem

Tycker dom borde ha satsat PS1 Classics så skulle dom nog tjäna mer

Medlem

Arrghh sålde min Sony aktier alldeles för billigt.

Medlem

med tanke på alla kommande spel så är det inte så konstigt.

Releasehästryttare
Skrivet av Keima:

Tycker dom borde ha satsat PS1 Classics så skulle dom nog tjäna mer

Mm Frågan är när Sony kommer göra en "nintendo" och göra en nya Ps1 Mini med ~20 inbyggda spel i.

Skulle ju sälja hur bra som helst.

Tänk:
Resident evil 1-3
Final fantasy 7-9
Tekken 3
Soul Edge

Några mer som ni vill ha med i paketet?

Medlem
Skrivet av Devan:

Mm Frågan är när Sony kommer göra en "nintendo" och göra en nya Ps1 Mini med ~20 inbyggda spel i.

Skulle ju sälja hur bra som helst.

Tänk:
Resident evil 1-3
Final fantasy 7-9
Tekken 3
Soul Edge

Några mer som ni vill ha med i paketet?

Förutom att ps1 spelen åldrats så sjukt dåligt.

Medlem

Helt klart värda detta. Vilka kvalitetsspel de levererar samt prestanda (pro versionen) jämfört med en tre gånger dyrare dator.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Helt klart värda detta. Vilka kvalitetsspel de levererar samt prestanda (pro versionen) jämfört med en tre gånger dyrare dator.

Vad menar du? Förmodligen har en tre gånger dyrare dator bättre prestanda. Går de att jämföra?

Medlem

Ja det får jag faktiskt erkänna att jag trodde både Xbox One och Playstation 4 skulle floppa ordentligt när de visades upp 2013.

PC-vindarna blåste friskt med billig hårdvara och en växande marknad. Steam Machines skulle dessutom sänka tröskeln in i PC-djungeln genom att erbjuda högpresterande komponenter i ett vardagsrums-vänligt format. Ovanpå allt detta började framför allt hårdvaran i de nya konsolerna tidigt visa sin bristande beräkningskraft.

Men trots detta blev det alltså en ännu populärare generation än föregångaren. Ptja... I alla fall för Sony. Och likt förbannat äger även jag såväl Xbox One som PS4, trots att jag från början skrattade åt nykomlingarnas underdimensionerade komponenter och hävdade PC:ns överlägsenhet.

De exklusiva spelen på Sonys sida är helt enkelt för bra

Medlem

Kul att det går bra för Playstation. Det enda jag önskar i nuläget är att dom borde skeppa PS4 med 2TB hårddisk, samt satsa mer på VR.

Medlem

Det är de värda, med tanke på alla kvalitetsspel de levererar!

Medlem

Hoppas ljudnivån blir lägre i nästa generation playstation. Min ps4 låter högre än min damsugare såhär på sommaren när det är varm.

Medlem

@B-itta: Kan inte jämföra så. De kan maxa konsollspel för varenda konsoll är identiskt, medans PC måste fixas med så det funkar på en massa olika komponenter i olika kombinationer.

Samt, en 3x dyrare PC har garanterat minst 3x bättre prestanda också.

Skrivet av Uzanar:

Ja det får jag faktiskt erkänna att jag trodde både Xbox One och Playstation 4 skulle floppa ordentligt när de visades upp 2013.

PC-vindarna blåste friskt med billig hårdvara och en växande marknad. Steam Machines skulle dessutom sänka tröskeln in i PC-djungeln genom att erbjuda högpresterande komponenter i ett vardagsrums-vänligt format. Ovanpå allt detta började framför allt hårdvaran i de nya konsolerna tidigt visa sin bristande beräkningskraft.

Men trots detta blev det alltså en ännu populärare generation än föregångaren. Ptja... I alla fall för Sony. Och likt förbannat äger även jag såväl Xbox One som PS4, trots att jag från början skrattade åt nykomlingarnas underdimensionerade komponenter och hävdade PC:ns överlägsenhet.

De exklusiva spelen på Sonys sida är helt enkelt för bra

Samma här, fast jag sålde min XBONE strax innan XBONEX kom ut. Absolut svårsåld, 4 svar på 2 månader på blocket. Sen när jag sålde min PS4 för att köpa en Pro? ca 10 svar på 1 dag.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag föll ändå för Xbox x när jag stod på affären och Xboxen var nedsatt till samma pris som PS pro'n. Ångrar mig inte, play anywhere och bakåtkompatibeliteten gjorde att den kändes värd. Och med game pass fick man väldigt många spel. Men tycker ändå Sony har haft en bättre maskin och spel denna generationen och de är värda framgången. Microsoft gjorde ganska exakt samma misstag som Sony gjorde med ps3. Men det är bra, båda företagen måste vara hungriga och det är bra för oss konsumenter

Medlem

Sony sa att dom skulle satsa mer på Playstation märket när Vaio blödde pengar som till slut såldes och deras mobilmarknad är inte heller speciellt bra. Det har lönat sig att satsa på Playstation.

Hoppas bara att dom inte blir för giriga nu bara som sakta har börjat märkas lite med Sony med tanke på deras motvillighet för cross plattform och lite andra saker.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad menar du? Förmodligen har en tre gånger dyrare dator bättre prestanda. Går de att jämföra?

Har ett 1080 grafikkort på datorn (ej Ti, men ändå mer än tre gånger pengarna) och den känns rätt onödig faktiskt, när jag kan spela spel på PS4, typ Uncharted 4, Horizon, God of War, Detroit som grafikmässigt håller topklass för de 4000kr.

Sen finns små skillnader med spel som Assasins Origin, Far Cry 5, men inte värt dem extra pengarna.

Enligt mig...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Har ett 1080 grafikkort på datorn (ej Ti, men ändå mer än tre gånger pengarna) och den känns rätt onödig faktiskt, när jag kan spela spel på PS4, typ Uncharted 4, Horizon, God of War, Detroit som grafikmässigt håller topklass för de 4000kr.

Sen finns små skillnader med spel som Assasins Origin, Far Cry 5, men inte värt dem extra pengarna.

Enligt mig...

Spelen är snygga om man kikar på stillbilder ja. Men många inte tänker på är att datorn kan ge minst lika snygg grafik fast med mycket högre än upp till 30 fps. Eller satsar du på 30 Fps när du ställer in grafikinställningarna i pc spelen? För min del satsar jag alltid på 60 eller 90+ om det är en snabb shooter och går hellre ner i grafikkvalitet innan jag går ner till 30 fps.

Visst går det leva med 30 fps i spel som uc4 horizon men det blir ju mycket snyggare om det faktiskt flyter på också.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad menar du? Förmodligen har en tre gånger dyrare dator bättre prestanda. Går de att jämföra?

Stora nackdelen där är väl att det finns så få spel till PC som faktiskt utnyttjar den tillgängliga kraften optimalt. Så rent allmänt ger konsolerna betydligt bättre utdelning.

Medlem

Själv så har jag fastnat mycket(ps4) i spel som håller länge(enligt mig). Som Destiny1&2 gtaV online fortnite och no mans sky mf. Så jag skulle definitivt klarat mig mycket gott på 1/10 av alla bra spel som kommit ut till ps4.

1
Skriv svar