Blizzard snabbar upp levlandet i World of Warcraft

Robot
Blizzard snabbar upp levlandet i World of Warcraft

Efter oväntat strul i kölvattnet av den senaste patchen.

#bfa, #blizzard, #teknikstrul, #wow


Medlem

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Låter konstigt att bara för att ett spel är gammalt, så betyder det att det bör eller ska dö ut.

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Håller folk fortfarande med dom kommentarerna?

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Konstig logik du har där.

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Ja det gör vi.
Jätte roligt är det

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Spelar folk fortfarande fotboll O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev jobbigare och jobbigare, planen blev större och större. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Kan passa på att nämna senaste Warbringer videon som är om Sylvanas.

Bättre än Jainas, men Blizzard har verkligen tappat helt på manus,story och karaktärsutveckling nuförtiden. Inte för att det har varit extremt bra förut(Wc3/TFT var trevligt), men det blir sämre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Ja, ca 8 miljoner spelar fortfarande World of Warcraft. Än fler kommer det bli vid release av expansion om två veckor.
Gammalt som gatan, men fortfarande det ända MMO som genom alla tider faktiskt kommer med ny content hela tiden, alltså inte bara raids, utan allt runt omkring också.

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Hur vet du att det är sämre om du inte har lirat på 9 år?

Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

hahaha tänkte precis samma hmm kanske värt att titta på det igen


signatur
Medlem
Skrivet av Case21:

Spelar folk fortfarande detta spel O.o. Lirade 9 år sen la jag det på hyllan tyckte det bara blev sämre och sämre allt blev lättare och lättare. Det var kul på sin stortid men tycker det borde dött ut nu. gammalt som gatan ju

Spelet blev inte sämre och sämre och lättare och lättare. Det var du som blev bättre på spelet.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ja, ca 8 miljoner spelar fortfarande World of Warcraft.

Finns det en anledning att du ljuger sådär? Efter att WoW playerbase fick ett ras har Blizzard slutat get ut siffror.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Finns det en anledning att du ljuger sådär? Efter att WoW playerbase fick ett ras har Blizzard slutat get ut siffror.

Snarare för att folk hakar upp sig på de där jävla siffrorna hela tiden.

Medlem

Halvt oklar artikel i min mening.

Rubrik :"Blizzard snabbar upp levlandet i WoW"
Text: Levlandet blev långsammare efter patch, nu snabbar man upp det.

Snabbar man upp det mer nu än vad det var innan problemet, eller har man återgått till samma nivå igen!?

Medlem

jag har följt utvecklingen och detta är långt ifrån vanilla vilket absolut utan minsta tvekan var bästa tiden i wow. de gjorde spelet lättare och lättare heal tiden sen samma grindade varje expansion inget nytt liksom. ny map ny grind zone etc. Spelet var bra absolut i början de första åren där var det sjukt kul. Polarna lira det än men säger med det är inte samma sak som det en gång var.

Medlem

Raida var den enda roliga delen med spelet jag var med i en seriös gille som tävla om europa rankning på första kill det var jökligt kul men vi raida 6 dar veckan så tjejen var inte över lycklig.

Medlem

Sista mätning jag vet var under 2015, då spelade ca 5.5 Mil fortfarande wow. Spelarbasen har minskat varje år. Snart kommer en ny expansion och då är det inte omöjligt att det ökar några miljoner någon månad för att sedan minska tillbaka.

Medlem

Bra, behöver få upp min nightborne till max innan xpacken!


signatur

Meep!

Medlem

Till Case21, kallas mmorgp finns inte ett mmorpg som man inte grindar i , om det sen är roligt är en smaksak.

Vanilla före expansionerna var varken svårare eller bättre, tid är inte= svårighetsgrad.

Körde alla klassiga raid när det var 40manna varianten och det enda jag kommer ihåg att det var ett jvla meck o få 40pers att vara tillgängliga 2dar i veckan som man raidade i de gille jag var med i då.

Självklart var det svårare för dom gillen som jagade server first osv, då det var dom som uppfann vilken taktik som fungerade men sen var det en cakewalk.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Allexz:

Halvt oklar artikel i min mening.

Rubrik :"Blizzard snabbar upp levlandet i WoW"
Text: Levlandet blev långsammare efter patch, nu snabbar man upp det.

Snabbar man upp det mer nu än vad det var innan problemet, eller har man återgått till samma nivå igen!?

Jo exakt samma sak jag funderar på, ytterst oklart.
Om det handlar om att återgå till tidigare nivå så var det ju mer en bugfix, inte någon förbättring....

Medlem

För att förtydliga innehållet i artikeln;
De har inte återgått till de gamla värdena. De nya värdena (10~14%) är baserat på de värdena som existerade efter den stora förändringen och det är fortfarande långsammare än det var förut.

Medlem

Hade som roligast under Beta-WOTLK. La ner efter MOP. Drog igång igen i våras. La ner efter 3 veckor. Om du inte som jag är intresserad av att raida så känns spelet för lätt. Man gör instanser på 10 min utan några som helst problem. Magin är borta, inte nödvändigtvis Blizzards fel. Man har blivit lite äldre med lite mindre tid också.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ja, ca 8 miljoner spelar fortfarande World of Warcraft. Än fler kommer det bli vid release av expansion om två veckor.
Gammalt som gatan, men fortfarande det ända MMO som genom alla tider faktiskt kommer med ny content hela tiden, alltså inte bara raids, utan allt runt omkring också.

Eve online släpper nytt fortfarande, så det enda är det inte.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Hade som roligast under Beta-WOTLK. La ner efter MOP. Drog igång igen i våras. La ner efter 3 veckor. Om du inte som jag är intresserad av att raida så känns spelet för lätt. Man gör instanser på 10 min utan några som helst problem. Magin är borta, inte nödvändigtvis Blizzards fel. Man har blivit lite äldre med lite mindre tid också.

Då har du helt missat Mythic difficulty och Mythic+, det är ett system som möjliggör att spelet är precis så svårt som du själv vill att det ska vara.

I nuvarande expansion så kan man alltså bli one-shottad av bossar I instancer på högre I full raid gear om man så vill.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Då har du helt missat Mythic difficulty och Mythic+, det är ett system som möjliggör att spelet är precis så svårt som du själv vill att det ska vara.

I nuvarande expansion så kan man alltså bli one-shottad av bossar I instancer på högre I full raid gear om man så vill.

Sounds like a lot of work...

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Sounds like a lot of work...

It is!

WoW var också helt dött för mig innan M+, spelet var så barnsligt enkelt att det bara var att slänga spelet. Jag gillar bara spel som är utmanande, men tack vare Mythic+ så hade jag galet roligt i legion i flera månader, blir säkert att man köper nästa expansion med när köptarmen flippat tillräckligt x)

1
Skriv svar