Skåda en trailer för expansionspasset till Xenoblade Chronicles 2

Robot
Skåda en trailer för expansionspasset till Xenoblade Chronicles 2

Expansionspass får numera egna trailers, verkar det som.

#jrpg, #monolith-soft, #xenoblade


Medlem

Vänta med och köp expansionerna tills en bit in i spelet.Jag har inte ens kommit in halvvägs och vet inte om jag någonsin kommer att fortsätta att spela det. Så att köpa expansions passet samtidigt som jag köpte spelet kan ha blivit en dålig affär. Men expansionerna är samtidigt inbyggda i hela storyn så man får hela tiden extra saker under spelets gång.

Medlem

Mycket bra spel. Har spelat ut det och det var värt tiden. Kommer definitivt skaffa expansionen. Likt föregångaren Xenoblade så är det ett mycket stort spel, men man behöver inte vara en completionist och göra alla sidequests om man inte har tålamod för sådant

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Alienshade: är du inte helt såld på spelet alltså? För mig tog det nog en 20-30 timmar innan jag fastnade för spelet, vilket egentligen är orimligt lång tid för ett spel att ta innan det blir kul, men sedan växte det och jag spenderade strax under 200 timmar i det i slutändan. Så jag gillar verkligen spelet, men de olidligt tidskrävande och invecklade sidouppdragen retade mig något enormt. Hoppas verkligen att de styrt upp det till Torna-expansionen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Aletheides: Håller med dig om att det är väldigt bra, men det här är ett av få jrpg:s där jag inte försökt göra alla sidouppdrag eftersom de är så extremt tidskrävande och invecklade. Surnade ordentligt på det, men annars är ju spelet förnämligt trevligt.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@Aletheides: Håller med dig om att det är väldigt bra, men det här är ett av få jrpg:s där jag inte försökt göra alla sidouppdrag eftersom de är så extremt tidskrävande och invecklade. Surnade ordentligt på det, men annars är ju spelet förnämligt trevligt.

Jag klarade alla sidouppdrag i slutändan men jag samlade inte ihop alla rare blades då vissa quests eller triggers för dom var sjukt dryga så delar din frustration rörande just dessa. Man drunknar i blades så var ju inte något man behövde göra precis heller för att avancera i spelet. Tänkte att de skulle vara kvar till någon New game+ i framtiden om det blir aktuellt. Klockade långt över 200 timmar trots detta

Medlem

Ja jag kommer kanske börja spela det igen. Kommer inte att sälja spelet så man vet ju aldrig. Fastnade när jag skulle spela det där pixliga arkadspelet i 100år för att uppgradera en av bladesen.

1
Skriv svar