Emil och Kenneth sjunker i Sea of Thieves Cursed Sails

Robot
Emil och Kenneth sjunker i Sea of Thieves Cursed Sails
Medlem

Grymt snyggt spel men jag har svårt att se vad som är moroten som gör det svårt att hålla sig borta från spelet. Jag tycker att spelet påminner lite om en Alpha eller Beta där det inte finns mycket att göra för att spelet inte är färdigt.

Jag skulle vilja se stora slag med 10+ skepp, öar med horder av fiender av olika slag, skeppsvrak att plundra med fiender på, gömda skattkammaröar där man får guldfeber, med mera.. Tänk er ett spel där man måste gå ihop med andra spelare utanför sin grupp för att plundra en ö med eliter, efter det måste man fördela skatten eller döda varandra! där har ni ett spel som skulle vara spelbart..

För många år sedan 10+ visades ett koncept till ett spel som hette Pirate Online i en speltidning, man skulle bygga stora båtar, plundra öar och strida på en massiv karta med tusentals båtar, där har ni piratspelet jag väntar på..

Medlem

Jag har spelat sedan stresstesterna innan release och har haft hur många roliga stunder som helst. Har sista tiden spelat med en "flotta" dvs discord community och varit med i pvp tävlingar. Visst saknas funktioner och och innehåll, men så här kul har jag inte haft mef ett spel sedan QuakeWorlds glansdagar eller vanilla WoW.

Relik 📜

🤷‍♂️


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skribent

När jag kommer hem från Afrika ska vi ha ett snack om det här med att publicera saker i mitt namn. Ni är sämst och dessutom seglar ni fult.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@Jeehao: Jag kan inte annat än att ta tillfället i akt och dela mina erfarenheter från Sea of Thieves.

Jag var högst skeptisk till Sea of Thieves och när jag förslog till några vänner att vi skulle börja spela var de tveksamma. Det var dyrt, verkade sakna content och kanske ännu viktigare verkade det sakna progression helt och hållet. Hur kul kan det vara att åka runt och samla prylar på öar gång, på gång, på gång..?

Vi skaffade spelet, vi spelar det fortfarande och för mig och mina vänner som spelar så är det ett av det bästa spelen vi har spelat. Åtminstone i kategorin co:op-lir. Detta är ett av de få spel som faktiskt förstår "it's about the journey, not about the destination". Spelet är helt och hållet magiskt och jag älskar varje del av det och det här är varför...

Spelets skepp är enkla att köra men svåra att bemästra. PVP-aspekten handlar därför om vem som är bäst. Känslan när du kommer vandrandes med en skattkista och en galleon seglar in från horizonten i hög fart och du skriker till dina vänner att det är dags att vrida seglerna full styrbord, upp med ankare och göra redo kanonerna är magisk. När du då inser att du har en kruttunna i ditt "crows nest" och klättrar upp för att hämta den, kastar dig ner i vattnet och simmar ut, tar dig upp för fiendens stege, blir beskjuten men lyckas spränga tunnan i fiendens skepp och därefter ta dig tillbaka till ditt eget skepp och segla till säkerhet - ja, den känslan är grym. Liknande situationer sker VARJE kväll vi spelar. Det gör inte spelet till ett full-on-pvp-spel dock. Tvärt om, du kan enkelt värja undan fighter om du önskar eller försäkra dig om att du snabbt lämnar av dina skatter när du hittar dem för att försäkra dig om att looten inte hamnar i fel händer.

Vi raidar dödskalleöar, girar skeppen för att överlista motståndare, slåss mot sjömonster, letar skatter, spelar musik på båten, jagar kycklingar, undviker ormar, dödar skelett, simmar med hajar, letar hemligheter och ja, senast igår slogs mot odöda skepp i en allians med andra spelare. Känslan av att borda ett skepp är lika fantastisk som att bli bordade i min mening.

Sea of Thieves är ett fantatiskt spel, men det finns ett men... ett stort men. Min upplevelse är att det ska spelas med andra människor som delar idén om att ni ska ut och äventyra. Inget ska "Googlas" i förväg. Man ska inte leta upp "fastest way to reach legendary"-videos på youtube för det handlar verkligen inte om målet, utan resan. Det går naturligtvis att spela ensam emellanåt men jag skulle föreslå att man på sikt spelar med någon annan.

Slutligen vill jag bara säga att fighten som jag och min besättning erfarade vid en dödskalle-ö när sex båtar slogs tillsammans var så otroligt läcker. Att vi dessutom vann fighten och tog skatten som väntade på dödskalle-ön var en prick över i. Så ibland sker det stora fighter.

Over and out!

Medlem
Skrivet av Thanamauil:

@Jeehao: Jag kan inte annat än att ta tillfället i akt och dela mina erfarenheter från Sea of Thieves.

Jag var högst skeptisk till Sea of Thieves och när jag förslog till några vänner att vi skulle börja spela var de tveksamma. Det var dyrt, verkade sakna content och kanske ännu viktigare verkade det sakna progression helt och hållet. Hur kul kan det vara att åka runt och samla prylar på öar gång, på gång, på gång..?

Vi skaffade spelet, vi spelar det fortfarande och för mig och mina vänner som spelar så är det ett av det bästa spelen vi har spelat. Åtminstone i kategorin co:op-lir. Detta är ett av de få spel som faktiskt förstår "it's about the journey, not about the destination". Spelet är helt och hållet magiskt och jag älskar varje del av det och det här är varför...

Spelets skepp är enkla att köra men svåra att bemästra. PVP-aspekten handlar därför om vem som är bäst. Känslan när du kommer vandrandes med en skattkista och en galleon seglar in från horizonten i hög fart och du skriker till dina vänner att det är dags att vrida seglerna full styrbord, upp med ankare och göra redo kanonerna är magisk. När du då inser att du har en kruttunna i ditt "crows nest" och klättrar upp för att hämta den, kastar dig ner i vattnet och simmar ut, tar dig upp för fiendens stege, blir beskjuten men lyckas spränga tunnan i fiendens skepp och därefter ta dig tillbaka till ditt eget skepp och segla till säkerhet - ja, den känslan är grym. Liknande situationer sker VARJE kväll vi spelar. Det gör inte spelet till ett full-on-pvp-spel dock. Tvärt om, du kan enkelt värja undan fighter om du önskar eller försäkra dig om att du snabbt lämnar av dina skatter när du hittar dem för att försäkra dig om att looten inte hamnar i fel händer.

Vi raidar dödskalleöar, girar skeppen för att överlista motståndare, slåss mot sjömonster, letar skatter, spelar musik på båten, jagar kycklingar, undviker ormar, dödar skelett, simmar med hajar, letar hemligheter och ja, senast igår slogs mot odöda skepp i en allians med andra spelare. Känslan av att borda ett skepp är lika fantastisk som att bli bordade i min mening.

Sea of Thieves är ett fantatiskt spel, men det finns ett men... ett stort men. Min upplevelse är att det ska spelas med andra människor som delar idén om att ni ska ut och äventyra. Inget ska "Googlas" i förväg. Man ska inte leta upp "fastest way to reach legendary"-videos på youtube för det handlar verkligen inte om målet, utan resan. Det går naturligtvis att spela ensam emellanåt men jag skulle föreslå att man på sikt spelar med någon annan.

Slutligen vill jag bara säga att fighten som jag och min besättning erfarade vid en dödskalle-ö när sex båtar slogs tillsammans var så otroligt läcker. Att vi dessutom vann fighten och tog skatten som väntade på dödskalle-ön var en prick över i. Så ibland sker det stora fighter.

Over and out!

Nu har jag inte spelat sea of thieves sen hungering deep släpptes men du sammanfattar väl även mina upplevelser i spelet.
Jag kan inte heller minnas ett spel på länge som jag mött så många randoms i som man sen får en "vänskap" med och spelar återkommande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså, detta spel behöver så mycket mer innehåll än bara nya skeleton ships . Som i stort sett är flytande skeletonForts.

Detta spel har oändliga möjligheter att bli ett ut av de bästa spelen som gjorts.
Men det saknar ju INNEHÅLL!!

Utvecklarna gör hypade youtube videos och trailers som lurar i oss att detta är den update som kommer göra spelet OMFG-WOW-EPIC!!
Men det är som att få ett gigantisk hårt julklappspaket på julafton, som man öppnar och det ligger en mjuk strumpa i.
" Vaaa faaaaaaaan! "

Listan över ideér/förslag på VAD dom borde ha i spelet är oändlig, communityt VILL så gärna att detta spel ska bli det spel vi all hade hoppats på.
Men ikke.

Med tanke på att dom har Microsoft starkt ekonomiskt i ryggen så borde dom ta mig fan få arslet ur vagnen och massanställa duktiga utvecklar så dom får klart spelet som dom lovat oss.
Visst att göra ett spel tar tid.
Men detta spel borde ta mig fan inte ha släppts för ens 2019-2020. Om inte 2025.

Saltkråkan filmerna har fan mer innehåll som räcker i timmar.

Dock måste jag påpeka att spelet VISST är roligt och skoj, men det enbart ett tag med dina vänner/bra crew.

Att göra ett " sjörövar spel " i flera år och endast komma på ETT NPC monster som spelare kan slåss mot är ju pinsamt amatörmässigt.... bara massa skelett. ( Megladon/kraken inte inräknad eftersom dom är event)

Nu skall jag inte låta som en surgubbe... men jag som många andra såg fram i mot detta spel.
Och vad fick vi, typ saltvatten i groggen.

Det kan ju vara kul det med, men inte hela tiden om och om igen.

Medlem
Skrivet av Thanamauil:

@Jeehao: Jag kan inte annat än att ta tillfället i akt och dela mina erfarenheter från Sea of Thieves.

Jag var högst skeptisk till Sea of Thieves och när jag förslog till några vänner att vi skulle börja spela var de tveksamma. Det var dyrt, verkade sakna content och kanske ännu viktigare verkade det sakna progression helt och hållet. Hur kul kan det vara att åka runt och samla prylar på öar gång, på gång, på gång..?

Vi skaffade spelet, vi spelar det fortfarande och för mig och mina vänner som spelar så är det ett av det bästa spelen vi har spelat. Åtminstone i kategorin co:op-lir. Detta är ett av de få spel som faktiskt förstår "it's about the journey, not about the destination". Spelet är helt och hållet magiskt och jag älskar varje del av det och det här är varför...

Spelets skepp är enkla att köra men svåra att bemästra. PVP-aspekten handlar därför om vem som är bäst. Känslan när du kommer vandrandes med en skattkista och en galleon seglar in från horizonten i hög fart och du skriker till dina vänner att det är dags att vrida seglerna full styrbord, upp med ankare och göra redo kanonerna är magisk. När du då inser att du har en kruttunna i ditt "crows nest" och klättrar upp för att hämta den, kastar dig ner i vattnet och simmar ut, tar dig upp för fiendens stege, blir beskjuten men lyckas spränga tunnan i fiendens skepp och därefter ta dig tillbaka till ditt eget skepp och segla till säkerhet - ja, den känslan är grym. Liknande situationer sker VARJE kväll vi spelar. Det gör inte spelet till ett full-on-pvp-spel dock. Tvärt om, du kan enkelt värja undan fighter om du önskar eller försäkra dig om att du snabbt lämnar av dina skatter när du hittar dem för att försäkra dig om att looten inte hamnar i fel händer.

Vi raidar dödskalleöar, girar skeppen för att överlista motståndare, slåss mot sjömonster, letar skatter, spelar musik på båten, jagar kycklingar, undviker ormar, dödar skelett, simmar med hajar, letar hemligheter och ja, senast igår slogs mot odöda skepp i en allians med andra spelare. Känslan av att borda ett skepp är lika fantastisk som att bli bordade i min mening.

Sea of Thieves är ett fantatiskt spel, men det finns ett men... ett stort men. Min upplevelse är att det ska spelas med andra människor som delar idén om att ni ska ut och äventyra. Inget ska "Googlas" i förväg. Man ska inte leta upp "fastest way to reach legendary"-videos på youtube för det handlar verkligen inte om målet, utan resan. Det går naturligtvis att spela ensam emellanåt men jag skulle föreslå att man på sikt spelar med någon annan.

Slutligen vill jag bara säga att fighten som jag och min besättning erfarade vid en dödskalle-ö när sex båtar slogs tillsammans var så otroligt läcker. Att vi dessutom vann fighten och tog skatten som väntade på dödskalle-ön var en prick över i. Så ibland sker det stora fighter.

Over and out!

Bästa inblicken i spelet som jag läst tror jag. Jag har inte hållt på med så mycket PvP, jag klär mig som mer av en handelsman och flaggar aldrig piratflaggan (även om min son tycker vi ska göra) så jag glider runt mycket på egen hand, tycker det är väldigt kul faktiskt. Men din beskrivning av hur kul man kan ha med flera gör att jag ska söka mig till någonting sådant och pröva. Har senaste tiden haft otur med randoms på storskeppet, det har inte varit så kul helt enkelt.
Jag tror att det som gör att en del av oss tycker så mycket om spelet är, som du är inne på, att det är resan som är det viktiga. Det kanske påminner om en svunnen tid där mycket handlade just om att spela och inte nödvändigtvis om de små kickar man får varje gång man levlar upp (som jag misstänker har något med dopamin att göra).

Medlem

För mig är Sea of Thieves det bästa spel jag har någonsin spelat I hela mitt liv. Blir faktist trött på folk som hakar upp sig på att det inte finns "morötter" som locker en att spela… wtf?

Klagade folk på att det saknades progressionssystem och morötter når dom spelade Quake 3?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Klagade folk på att det saknades progressionssystem och morötter når dom spelade Quake 3?

Ja hela tiden.
Därför det nu finns i vart och vartannat spel.

Avstängd
1
Skriv svar