Infinity War - Sicken rulle!

Skägg.
10 Chambers
Infinity War - Sicken rulle!

Trotsade det sjukt fina vädret igår för att, direkt efter jobbet, sätta mig klassiska salong 1 på Rigoletto för att kolla The Avengers: Infinity War. Ensambio är riktigt trevligt. Och sicken rulle!

Bra actionscener med tyngd i, trots helt byggda av cgi. Och från och med nu blir det spoilers.

Är svag för Spidde och så snart han var inblandad i en strid blev jag genast mer intresserad. Nätkladd, svingsparkar och såklart humor. Duellen mellan Dr Strange och Thanos på Titan var maffig!

Visste såklart att det skulle gå åt skogen i denna rulle, del kommer ju nästa år, men var inte riktigt beredd på den emotionella punch som Tom Holland levererade när han blev till bruna flagor i Iron mans armar. Stoftet påminde mig om scenen i Terminator 2 där en lekplats blir träffad av atombomben.

4 a 5 evighetsstenar!


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag såg den bara några dagar efter premiären så jag inte skulle bli spoilad. Det är väldigt många superhjältar i den, vilket är på gott och ont. Några karaktärer får lite lite tid i rampljuset, medan andra får tillräckligt med "skärmtid". Tycker dock ingen får för mycket utrymme. Att de lyckades väva ihop allt är imponerande. Det är inte en lugn stund, vilket var spännande då den "vanliga filmformeln" inte helt följdes.

Ser fram emot del två.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kan inte annat än hålla med, grym rulle!
Russo bröderna gjorde ett riktigt bra jobb att balansera hela filmen och fokusera på Thanos.
Man litar väldigt mycket på att tittarna redan har sett övriga filmer och följt storyn fram hit, inga onödiga tillbakablickar som stoppar tempot och liknande.

Har sett många klagomål på bristen av karaktärsutveckling under filmen, men det tycker jag bara är en bra sak i denna film. Det ska vara Thanos film, vill man se hjältarnas utveckling så får man väl se dem andra filmerna istället där dem redan gjort större delen av sin utveckling.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av blackidus:

Kan inte annat än hålla med, grym rulle!
Russo bröderna gjorde ett riktigt bra jobb att balansera hela filmen och fokusera på Thanos.
Man litar väldigt mycket på att tittarna redan har sett övriga filmer och följt storyn fram hit, inga onödiga tillbakablickar som stoppar tempot och liknande.

Har sett många klagomål på bristen av karaktärsutveckling under filmen, men det tycker jag bara är en bra sak i denna film. Det ska vara Thanos film, vill man se hjältarnas utveckling så får man väl se dem andra filmerna istället där dem redan gjort större delen av sin utveckling.

Jag har kanske sett 75 % av alla MCU-filmer genom åren och hade inga som helst problem med karaktärsutveckling - som du säger - det har ju redan skett under tio. Detta är ju finalen på allt det som hänt hittills.


signatur
Medlem

Tycker filmen var välgjord och hade en ton jag inte trodde de skulle få till så bra men där blev jag minsann överraskad!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Moderator | Testpilot

Thanos var nog bäst av dem alla i mitt tycke. Riktigt kul när ondingen i en film på något sätt nästan är huvudpersonen och allt cirkulerar runt honom. Han var som inte ond bara för att vara ond utan gjorde det han trodde var den rätta lösningen och fick betala ett pris för att sin dröm skulle gå i uppfyllelse också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Den var en till pusselbit ja.

Medlem

Riktigt bra film, kom nyss hem från bion. Jag blev lite förvånad över slutet!


signatur

I drank what?

Medlem

Om jag ändå kunde tycka om DC Comics/Marvel. Det måste ju ha kommit 100st filmer det senaste årtiondet.

Medlem

Action = Check
CGI = Check
Tyngd = Nope

Betyg 3 av 5. Ett konsttycke att göra actionfilm i dag baserat på marvel m.m. Samma script med insert random variabler vilket resulterar i en fetisc av EA och Activition action som trollbinder skocken av ytliga snyftare och att göra krig av precis allt. My Little Pony and the last unicorn är en nytappning av det gamla. Princess Celestia styr sina onda arméer för att utplåna det goda. Hör och häpna så vill hon utrota varenda liten j-vla pony i sagovärlden för att lättare kunna sitta vid sin brasa och beundra sina scener där de går i slow motion från exploderande pony-kroppar. Livet är åndå vackert tänker hon...

Tack och lov så är det i alla fall inte transformers sexistiska syn på kvinnor med trötta nervärderande skämt i samma anda.

Annars var den bra.

Releasehästryttare

#notfair

Releasehästryttare
Skägg.
10 Chambers
Releasehästryttare

-

Till er som sett Antman & The Wasp, hört folk som säger att de gillade den bättre än Infinity war, håller ni med? (jag har ej sett a&tw än)

1
Skriv svar