No Man's Sky Next – nytt men ändå samma

Relik 📜
Skrivet av Maggot:

Känns också lite sjukt att spelet skall recenseras igen pga en släppt uppdatering. Ett spel som släpptes trasigt... IMO

Nämnvärt är väl att det är mera medlemsrecension än en "officiell" FZ-recension. Oavsett, kul du gillar! <3


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av aholman:

Håller med. Den mekaniken gör inte direkt någon planet farlig. Efter några få timmar spelat det inget till längre

Problemet är bara att jag som förstagångsspelare inte får någon förklaring till hur mekaniken fungerar. Jag tar skada, men får ingen info om vad jag kan göra åt saken.

Kanske är det busenkelt att lösa när man vet vilka alla olika material är, och kanske kan man skaffa utrustning som helt negerar problemet. Mitt early game slutade likförbenat med att jag dog två gånger utan att få förklarat för mig vad jag kunde göra åt saken.

Jämför med t.ex. Minecraft som väl får sägas tillhöra samma genre. Även där kan jag dö av timed-events som hunger, men det är inget problem från sekund ett, utan det kommer efter en stunds spelande. Och dessutom är det mer intuitivt. Hunger botas med mat.

Kort sagt tycker jag att early game kunde ha förklarats bättre eller gjorts med intuitivt. Själv spenderade jag dryga timmen med att dö av timer events innan jag gjorde ett återköp. Visst hade jag kunnat googla hur man löser problemen, men hur kul är det att spela med alt+tab som mest frekventa knapptryckning...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

så mycket gnäll i den här tråden. att ni öht orkar tjata om ett 2 år gammalt spel. gillas det inte trots senaste uppdateringen så finns det mycket annat att välja, och under tiden så fortsätter vi som faktiskt gillar spelet att ha kul med det.

Medlem

Köpte aldrig all hype som byggdes upp inför release.. Och även efter att next släppts så är jag glad att jag inte slösade min tid på detta spel. Ännu mer så efter att ha läst din recension.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

De flesta streamers jag brukar kolla på som testade spelet vid release verkar älska uppdateringen, antar det inte är speciellt imponerande spel om detta är första gången man lirar det men det är ganska imponerande hur långt spelet har kommit sedan release, av det jag har sett är jag ganska sugen, men jag avvaktar nog fler uppdateringar (och en djup 75% rea), mest för att jag inte har någon kompis som har spelet att lira med, behöver intressantare NPCs om jag ska lira solo.

Medlem

Ja vad ska man säga, själv anser jag att detta är GOTY 2018, om man nu får ge den utmärkelsen till ett två år gammalt spel. Jag har barnsligt roligt hela tiden, trots buggar och strul. Jag tror det här är ett spel i samma anda som Sea of Thieves, man måste skapa sina egna mål och gilla att utforska för utforskandets skull. Jag håller dock med om att multiplayer känns lite poänglöst. Det är ett fint tillägg, men man tjänar ingenting på att spela med andra. Men vem vet, det är möjligt att det kommer en uppdatering i framtiden som ger spelarna utmaningar som kräver att man samarbetar med andra.

Medlem

Har end-game blivit förbättrat ngt?

Medlem

Efter första timmen: Otroligt frustrerande inventory och fixande hela tiden (recharge recharge recharge) och jag blir så sur att jag måste stänga av spelet. MEN jag vet av erfarenhet att många bra spel kan vara lika frustrerande i början. Ofta är det just dessa som ger en fin känsla när man faktiskt kommer in i spelet. Recharge-skiten kan ju tydligen bli betydligt smidigare när man uppgraderar grejer. Så jag ska absolut köra på, tycker det verkar tillräckligt intressant för att svära lite över i starten. Första intrycket är dock att det blir lite för många saker att bli sur på; stamina, overheating och det är helt okej i sig själv men tillsammans med allt annat känns det bara onödigt. Som ett billigt trick för att "ha mer att göra". Men jag tror absolut allt blir smidigare när man spelat mer och är det så så fyller ju irritationen en funktion.

12
Skriv svar