Sugen på att lira ett bra RPG, vilket?

Medlem

Har någon föreslagit Dungeon & Dragons runt ett bord ännu?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Av dom spelen och det du skrev att du tycker om så rekommenderar jag verkligen Witcher 3!
Spela det med handkontroll, var kanon och storyn är riktigt bra.
Divinity Original Sin har jag själv varit väldigt sugen på att spela men inte gjort det än, så du får återkomma om det är nåt att ha
Annars om du tycker om turnbased combat så kan jag verkligen rekommendera Child of Light. Ett mysigt spel som ändå har en ruskigt bra story!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Guru Meditation:

Tack för alla svar hörni!

Det jag är ute efter är en bra story, karaktärsbyggande, magi och gärna svärdsvingande (fallout är därför lite tveksamt på listan). Just nu lutar det åt Original Sin 2 eller Witcher 3, med ett eventuellt spelande av 1an och 2an innan.

Mass Effect har jag spelat, tror dock inte jag har spelat det senaste..

Om magi och karaktärsbyggande är viktigare, kör på Divinity.

Bra handling och svärdsvingande får du mer av i The Witcher.

Och jag skulle inte rekommendera Mass Effect Andromeda. Kanske inte ens för pengar.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Ifall Star Wars går an kan jag starkt rekommendera Knights of the Old Republic & uppföljaren till denna; The Sith Lords.
Dessa kan spelaren leva sig in i väldigt starkt, och framförallt i tvåan känns det verkligen runtom i spelvärlden att de val man gör spelar roll. Spelar du det på PC finns det en restoration mod via steam workshop som lägger till mycket av det material som klipptes bort ur spelet. För egen del brukar jag spela det rakt igenom ett par gånger per år, just för att det känns så annorlunda varje gång man provar nya val & vägar.
För storyns skull gör det stor skillnad att spela Kotor 1 först då det blir många referenser man annars inte fattar ett dyft utav, samt att det kan förbättra själva gameplayet en hel del.

Medlem

Om du vill kunna skapa din egen karaktär och sedan göra vad du vill utan att tvingas följa en röd tråd så blir det inte bättre än Skyrim (Jo Morrowind, men det har några år på nacken).

Annars är Mass Effect Andromeda ett mycket roligt rollspel, men det är ju sci-fi så lite brist på svärdssvingande där.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

The Witcher 3. Du behöver inte spela igenom de två första, men jag skulle rekommendera att du åtminstone kollar på story recaps på Youtube. Här finns det olika längder på klippen, allt ifrån några minuter där de sammanfattar det snabbt till timmar där du får se alla viktiga cutscenes och konversationer.

Medlem

Av de 4a hade jag valt
Fallout 4
Divinity Original Sin 2

2 helt olika rollspel men som är ruggigt bra på det de gör.

Medlem

Sen så tycker jag Neverwinter Nights är det bästa rpg som gjorts men det är det inte så många andra som tycker.

Om du gillar svärdsvingande som i att det faktiskt är en stor del av gameplayet, så, Dark Souls (1-3, Demon's Souls). Action-rpg som också innehåller magi, men det är en väldig fokus på strider jämfört med de andra spelen. Och tur det, för det är de bästa stridskontroller som någonsin gjorts.

Medlem

Många bra tips ser jag och här kommer mitt! Grim Dawn https://store.steampowered.com/app/219990/Grim_Dawn/

Inaktiv

Bästa RPG någonsin:
Fallout 2

Andra fantastiskt bra RPGn:
Chrono Trigger
The Elder Scrolls III: Morrowind
Neverwinter Nights
Star Wars: Knights of the Old Republic

Nämnvärda RPGn:
Dungeon Siege 2
Mass Effect
Borderlands
Borderlands 2
Seiken Densetsu 3
Fallout
The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mest intressanta RPG som jag ännu ej spelat:
Divinity: Original Sin 2 (Inväntar den stora Augustipatchen innan jag tar mig an detta)

Medlem

Om du gillar skratt, timefarts och förklädda downie-monster, så släpptes igår en ny Story-dlc till South Park: The Fractured But Whole. Haha det är ju definitivt ett rpg i sin egen klass

Medlem

I övrigt kan jag varmt rekommendera Path of Exiles II, Divinity II, om man spelat de tidigare upplagorna.
Samtliga ovan nämnda spel är saker att hålla hårt i.
Och det bästa lir som ngnsin skapats x)
Star Wars: Knights Of The Old Republic

phi
Medlem

Förutom de som redan har sagts; Pillars of Eternity 1 & 2.

Medlem

Fallout och Fallout 2 är måsten om man gillar rpg. Jag tycker att de håller än idag, och de känns ändå öppna, stora och rakt igenom intressanta. Försökte ge mig på 4an när det kom, men the sims-upplägget fick mig att fetledsna på det. Båda Systemchock går inte av för hackor heller vill jag minnas, men det är rätt old school. Eller varför inte Morrowind?

Medlem

Skulle nog rekommendera Gothic och Gothic 2, särskilt det första är helt unikt.

Medlem

Neverwinter nights 2, speciellt mask of the betrayer-expansionen. Finns som paket på Gog, ofta bra pris under reor.

Medlem

Tog två försök att komma igång med Witcher 3. Nu har jag bränt av det med tillhörande DLCs 3 ggr. Finns ett par stycken grymma RPGs men The Witcher 3 är i mitt tycke det bästa spelet som gjorts. Gillar också att någon tipsade om Gothic 3, har för mig att det var svinkul när det begav sig. sen är ME 1-3 skitbra. Första och ev andra Dragon Age. KOTOR 1-2 men det är lite daterat. The Elder Scrolls serien. The list goes on som ungarna säger.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Guru Meditation: De jag njutit mest av pga story är lätt följande, i ingen speciell ordning:

Gothic 3
The Witcher 3 + DLC's
Divinity: Original Sin
Baldurs Gate 1+2
KOTOR 1+2

De spelen borde hålla dig sysselsatt i ett par månader

Kotor var bra när det kom, men frågan är om det verkligen håller i dagens läge? Det finns texture mods osv. så det kanske funkar.

Medlem

@shelter: Jag spelade faktiskt om det för mindre än en vecka sedan. Det fungerar fortfarande Märks det är gammalt, men fungerar!


signatur

I drank what?

12
Skriv svar