Spyro Reignited Trilogy innehåller bara första spelet på skivan

Robot
Spyro Reignited Trilogy innehåller bara första spelet på skivan

Del 2 och 3 måste laddas ned via cyberrymden.

#spyro


Medlem

Det var tråkigt. Skulle vara intressant att veta hur stort spelet är. Har de andra spelen inte fått plats på samma skiva. Vill ha så mycket data som möjligt på mina spelskivor. Här känns det som Activision är lata då jag tror allt skulle fått plats. Plattformsspel brukar ju inte vara så stora, data vis.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det var tråkigt. Skulle vara intressant att veta hur stort spelet är. Har de andra spelen inte fått plats på samma skiva. Vill ha så mycket data som möjligt på mina spelskivor. Här känns det som Activision är lata då jag tror allt skulle fått plats. Plattformsspel brukar ju inte vara så stora, data vis.

Forza 7 fick plats på en skiva och det är nästan 100GB stort, så alla tre spelen hade nog fått plats på en skiva om de så velat. Men dessa 100GB-skivor är bra mycket dyrare än en 25GB-skiva, och med tanke på att trilogin har ett betydligt lägre pris än typiska AAA-spel som levereras på en 50 eller 100GB-skiva så var detta val mest troligt en kostnadsfråga för att slippa höja priset.

Medlem

Lite som PC-versionen av GTA V vars fysiska utgåva innehöll knappt en tredjedel av spelet på skiva. Likaså känns det som vart och vartannat konsolspel idag laddar ned större delen av spelen trots att man köpt det på skiva.

Avstängd

Hade nog hellre sett att FragZone fortfarande hade varit en Quake-site.

mot nyhetslanseringar som spel likt de här.

Medlem
Skrivet av blackhood:

Ändå barnspel passar inte på FZ

Klart de gör. Finns en aktiv tråd just nu på forumet om just barnspel. Finns ganska gott om föräldrar här.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Fan va dåligt. Om det inte får plats, skicka med en extra skiva eller två då, som man gjorde förr. Vad är annars vitsen med att ens släppa en fysisk kopia när endast 1/3 är med?

Avstängd
Skrivet av Priapsi:

Klart de gör. Finns en aktiv tråd just nu på forumet om just barnspel. Finns ganska gott om föräldrar här.

Clan 9 skulle vända sig i graven om de såg dehär.

Medlem
Skrivet av blackhood:

Clan 9 skulle vända sig i graven om de såg dehär.

Vem fan bryr sig? Get with the times. Det är 2018 nu.

Medlem

@blackhood: Åfan


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

eld
Medlem
Skrivet av blackhood:

Clan 9 skulle vända sig i graven om de såg dehär.

quake spelades av barn

Medlem

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

Ambassadör
Xbox

Det är ju sådant här som gjort att i alla fall jag gett upp fysiska spel nästan helt. Det är ju ingen idé alls att köpa något för att ha fysiskt när man bara får en tredjedel av innehållet.

Saknar tiden med rejäla spelkartonger packade med manual, guide, kartor, affischer, stickers och annat trevligt. Dessutom brukade det vara färdiga, kompletta spel i (!).


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av wallde:

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

För att en stor del av landet fortfarande saknar vettig uppkoppling. Åk ett par minuter utanför våra tre största städer och du har knappt mobiltäckning, 8 mbit/s skakig adsl (som är maxhastighet i många områden) räcker inte långt.. Med någon form av slutledningsförmåga borde man då inse att det är ännu värre i länder som inte klassas som "världens bäst bredbandsutrustade" och att det således finns en enorm målgrupp som inte har möjlighet att tanka ned 50GB spel vid varje release.

Medlem

@wallde: För att jag vill äga det jag köper. Precis som jag fortfarande spelar mina 30 år gamla spel vill jag kunna spela mina nyinköpta spel om 30 år.

Medlem
Skrivet av wallde:

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

Känslan av äkta ägande.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

För att inte nämna att potentiella online stores kan sluta vara tillgängliga, se Wii Shop Channel som släcks 2019. ( https://www.theverge.com/2017/9/29/16385622/nintendo-wii-shop... )

Edit:

Där är också spel som är licensierade slutas säljas digitalt samt övriga titlar (Too Human, Prey '06, Transformers: Devastation, TMNT Mutants in Manhattan m.fl) men som fortfarande kan hittas begagnat online.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av blackhood:

Ändå barnspel passar inte på FZ

Idiotisk konmentar.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Känslan av äkta ägande.

Helt klart, jag vill kunna starta igång min konsol om 20 år och fortfarande ha möjlighet att spela spelet jag köpte (så länge som skivorna har överlevt dvs). Jag kan idag starta igång min NES eller SNES och spela spelen till den i princip problemfritt, det finns redan massor med spel som var download only som inte går att få tag på längre, det är riktigt jävla fult.

Medlem
Skrivet av Esri:

Helt klart, jag vill kunna starta igång min konsol om 20 år och fortfarande ha möjlighet att spela spelet jag köpte (så länge som skivorna har överlevt dvs). Jag kan idag starta igång min NES eller SNES och spela spelen till den i princip problemfritt, det finns redan massor med spel som var download only som inte går att få tag på längre, det är riktigt jävla fult.

Dom förlorar chansen att sälja spelet till dig en till gång om du redan har det fysiskt.
Troligen den anledningen varför många strävar efter digital only.

Själv vill jag också ha möjligheten att spela mina gamla spel i framtiden.
Sen brukar jag ändå modda äldre/end of life konsoller för att kunna spela utan skiva ¯\_(ツ)_/¯
Men det är fortfarande ett problem med att inte äga spelen på riktigt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Medlem
Skrivet av wallde:

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

Vill ha mina konsol spel i fysisk form i bokhyllan. Kan även byta, sälja eller låna ut spel vilket är en stor bonus.

Medlem
Skrivet av wallde:

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

Många är fast med 4g även i sverige och då har man tråkiga data begränsningar så låga som 100GB är inte ovanligt.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det var tråkigt. Skulle vara intressant att veta hur stort spelet är. Har de andra spelen inte fått plats på samma skiva. Vill ha så mycket data som möjligt på mina spelskivor. Här känns det som Activision är lata då jag tror allt skulle fått plats. Plattformsspel brukar ju inte vara så stora, data vis.

Ja, det var ex inga problem att få plats på alla 3 crash spelen på en iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är ju sådant här som gjort att i alla fall jag gett upp fysiska spel nästan helt. Det är ju ingen idé alls att köpa något för att ha fysiskt när man bara får en tredjedel av innehållet.

Saknar tiden med rejäla spelkartonger packade med manual, guide, kartor, affischer, stickers och annat trevligt. Dessutom brukade det vara färdiga, kompletta spel i (!).

hehe det finns idag med men de kallar dem "samlar utgåvor" och tar hutlösa priser för dem


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ladda ner?? Vadå Via Telenätverket?! Nä nu jävlar har dom gått för långt. JAG VILL HA DET PÅ 6 SKIVOR, MINST!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av blackhood:

Ändå barnspel passar inte på FZ

Fan yrar du om? @FZ OM JAG SER SUPER MARIO PÅ DEN HÄR SIDAN -EN -GÅNG -TILL SÅ ÄR DET TACK OCH ADJÖ.

Här är vi mogen och spelar tuffa spel... Gears of War eller nått...?


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Jag förstår att de gör detta pga att det blir billigare.
Men om man tänker på om 20 år, när man hittar detta spelet någonstans och ska gå hem och spela, då kan man bara spela det första spelet eftersom det inte går att ladda ner de andra två spelen längre till dagens konsoler.

Så det är väldigt tråkigt om man tänker långsiktigt.

Inaktiv
Skrivet av wallde:

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

Som jag skrev. Så kommer dessa spelen ändå inte gå att ladda ner om typ 20 år och framförallt inte till dagens konsoler.
Sen är det ju som vissa andra har skrivit, efter att jag läste denna tråden igår, att det är ju inte alla som har så bra internet överallt och framförallt inte överallt i världen om vi tänker stort.
Sen finns det säkert många som inte har internet heller, även att det kanske blir vanligare idag eftersom man kan ha det på en smartphone eller surfplatta.

Så det är väldigt synd om man tänker långsiktigt och inte bara tänker på hur man själv har det idag.
Allt varar ju inte förevigt och bara för att man själv har något så har ju inte alla det.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag förstår att de gör detta pga att det blir billigare.
Men om man tänker på om 20 år, när man hittar detta spelet någonstans och ska gå hem och spela, då kan man bara spela det första spelet eftersom det inte går att ladda ner de andra två spelen längre till dagens konsoler.

Så det är väldigt tråkigt om man tänker långsiktigt.

Om man tänker långsiktigt så kommer alla spel att ligga på hårddiskar av en typ eller en annan. Dvs en lagringsenhet (antagligen backuppad som bonus iaf saves).

Skillnaden emellan den typen av hårddisk lagring och bluray med mera är i princip obefintlig utöver att du med hårddisk kan lagra mer saker då, och att en skiva har mycket lättare att gå sönder förutom att det då, 20 år senare, kommer vara en jävla mardröm att försöka få tag i någon hemelektronik som har den blekaste aning om vad en blu-ray är för något.

Vart jag vill komma är att om du vill försöka säkra för framtiden för klassikerna så är det skivan som man snabbast möjligt bör göra sig av med. Inte nedladdning och lagring på hårddisk.

Bonus kuriosa: När man ska bevara och arkivera saker som film, musik mm för historien (i varierande utsträckning beroende på format) så digitaliserar man dem och lagrat på just hårddisk då livslängden med den metoden förbättrar föregående metod med typ 100.000 år (höftar).
Det finns i princip inte några oroginalfilmrullar kvar från t.ex första halvans 1900-tal i Hollywood då de de helt enkelt även utan yttre påfrestningar och oberoende förvaringsmetoder degraderar så snabbt.

Vart lite överkurs, men för den som är nyfiken


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar