Onlinetjänsten kanske inte krävs för multiplayer på Switch

Robot
Onlinetjänsten kanske inte krävs för multiplayer på Switch

Free-to-play kan exempelvis få undantagstillstånd.

#eshop, #nintendo, #switch


Avstängd

Vad kostar ändå 1-års online membership på Switch? Typ 150 SEK?

Inte ett dugg problem imho så länge servrarna till spelen med onlinestöd har OK ping.

Medlem

Har switch och gillar den, men krävdes en pro controller då de joy cons jag fick med inte hade speciellt bra "connection" tappade ofta vid bara 2-3 meters avstånd.

Vad jag inte tycker är ok mede denna onlinetjänst är att den behöver smartphone appar för funktioner. En av deras "troubleshooting" steg är just att inte ha telefoner eller dylikt i närheten av sin konsol eller kontroll då den kan störa så det blir just det där kontrollproblemet.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad kostar ändå 1-års online membership på Switch? Typ 150 SEK?

Inte ett dugg problem imho så länge servrarna till spelen med onlinestöd har OK ping.

Är garanterat en summa som är medvetet satt lågt för att locka spelare som senare kommer höjas. Kanske ett år senare men det kommer förmodligen ske en prishöjning.

Medlem

Begriper egentligen inte vart det kommer ifrån att man ska betala en månadsavgift för access. Samma tjänst tillhandahåller ju t.ex. Steam på PC utan extra kostnad, såvitt jag vet har dom gått all in på VR i typ 7 år nu med mellan tummen o pekfingret beräknat ca 2 stycken sålda enheter (internationellt). Samtidigt som dom antagligen skulle köpa den sydamerikanska kontinenten.

Går inte ihop, för mig, gör det ju inte.... Nintendo har ju t.o.m monopol på hela plattformen till skillnad från Valve.

Ifs lär det ju behövas en jävla massa servrar som kan tugga på och dividera royalties från Nintendos eShop av bara helvete och det kostar ju det har man hört.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Man får nog betala för att dom vill ha lite koll och kontroll på ruljansen. Till skillnad mot steam vill väl inte konsoltillverkarna att det blir rena vilda västern i deras nät.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Begriper egentligen inte vart det kommer ifrån att man ska betala en månadsavgift för access. Samma tjänst tillhandahåller ju t.ex. Steam på PC utan extra kostnad, såvitt jag vet har dom gått all in på VR i typ 7 år nu med mellan tummen o pekfingret beräknat ca 2 stycken sålda enheter (internationellt). Samtidigt som dom antagligen skulle köpa den sydamerikanska kontinenten.

Går inte ihop, för mig, gör det ju inte.... Nintendo har ju t.o.m monopol på hela plattformen till skillnad från Valve.

Ifs lär det ju behövas en jävla massa servrar som kan tugga på och dividera royalties från Nintendos eShop av bara helvete och det kostar ju det har man hört.

Till konsolerna har de ju möjlighet att ta betalt eftersom de har ensamrätt på plattformen. Skulle steam införa något sånt skulle de antagligen förlora väldigt många av sina användare över en natt är ju inte direkt som att steam tillför något vettigt som är värt att betala extra för.
Sen finns det ju pc spel där man faktiskt får betala exempelvis Wow.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Till konsolerna har de ju möjlighet att ta betalt eftersom de har ensamrätt på plattformen. Skulle steam införa något sånt skulle de antagligen förlora väldigt många av sina användare över en natt är ju inte direkt som att steam tillför något vettigt som är värt att betala extra för.
Sen finns det ju pc spel där man faktiskt får betala exempelvis Wow.

Jo, men min poäng var väl att Nintendo redan kommer tjäna massor med pengar på eShoppen och sina sociala features även utan sub fee... så det känns lite magstarkt av dom att kräva den ändå.

Men det kanske är befogat av någon mer komplicerad anledning jag inte kommit på. T.ex. saker som att det tvingar en att koppla betaluppgifter till kontot, vilket det säkert finns siffror på som säger att spelare gör fler köp sedermera utifall dom redan lagt till betaluppgifter... Kommit över tröskeln så att säger... Eller något annat i den stilen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilket flopp det kommer bli för Switch om det kommer kosta att spela online! Det är själva fördelen med Nintendo vs Xbox och Playstation! Vet inte hur många av mina Xbox kompisar som inte förnyar sitt xbox live efter de spelat klart ett spel och sedan dör spelen online pga det finns så få spelare.

PC regerar!

Inaktiv
Skrivet av Winzi:

Har switch och gillar den, men krävdes en pro controller då de joy cons jag fick med inte hade speciellt bra "connection" tappade ofta vid bara 2-3 meters avstånd.

Vad jag inte tycker är ok mede denna onlinetjänst är att den behöver smartphone appar för funktioner. En av deras "troubleshooting" steg är just att inte ha telefoner eller dylikt i närheten av sin konsol eller kontroll då den kan störa så det blir just det där kontrollproblemet.

Haha, exakt samma sak som jag tänkte på i samband med att dom sa att man behövde mobilen till online. Som att skjuta sig själv i foten litegrann

1
Skriv svar