"Old Soldier" – ny CGI-film inför Battle for Azeroth

Robot
"Old Soldier" – ny CGI-film inför Battle for Azeroth
Medlem

Känner att Horde fick tillbaks sin hype efter tramset med Sylvanas, och det säger jag som Alliance-spelare

NiC
Medlem

Att inte Bliz kan få till en långfilm, eller något i tv-serie format med denna teknik. Skulle vara 10000x bättre än den film som blev av.

Avstängd

Inte ens i närheten av av de snygga mästerverken som de brukade producera. Ser ut som in-game videos, och det är det förmodligen.

Medlem
Skrivet av NiC:

Att inte Bliz kan få till en långfilm, eller något i tv-serie format med denna teknik. Skulle vara 10000x bättre än den film som blev av.

Det har jag önskat sen Diablo 2 och än mer med Warcraft 3.

Medlem

någon som vet vart man kan se den i 21:9 ?

Inaktiv

Blizzards trailers är inte så märkvärdiga enligt mig, det finns många som är snyggare än deras. Ber om ursäkt för lite lätt off topic, men med orden "snyggare än snyggast" så känns det befogat

eld
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Blizzards trailers är inte så märkvärdiga enligt mig, det finns många som är snyggare än deras. Ber om ursäkt för lite lätt off topic, men med orden "snyggare än snyggast" så känns det befogat

...

Blur studios är coola i hur de klarar av att leverera så mycket så effektivt, men det saknar den nivån blizzard har råd att slösa pengar på när det kommer till cinematics, och det är det som tar blizzards cinematics steget längre.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=ke0C9tuPsQc&t=1902

Här motiveras Sylvanas handlingar på ett helt annat sätt. Det vi får se som inte köpt Collectors edition är ju bara en skrapning på ytan tydligen. Som Horde spelare så har jag kunnat släppa min förvirring och förstår Sylvanas mycket bättre nu.

Det jag inte förstår är varför inte detta är med och visas för alla. Istället fick vi "det billiga manuset".

Det räcker om man ser ifrån min tidsstämpel. Men videon och det han berättar är inte direkt ihopkopplat, så lyssna mer än ni tittar.

(Länkade det tidigare idag i den förra WoW videon med Sylvanas. Tror många behöver titta på denna för att bättre förstå storyn bakom allt som händer )

Medlem

Det var en fin liten nugget.. Mer i linje med Overwatch's approach till Cinematics än tidigare WoW Cinematics.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag blir så lack. Dessa korta sekvenser från spelen är mästerliga. Röstskådespelarmässigt, storymässigt, grafik, ljud.. allt. Så gör de en film som suger getpung. WHAT. THE. ACTUAL. FUCK?!

De som gör dessa korta sekvenser och skriver manus till dem, kan inte de få göra en CGI film? Pretty please, Blizzard?


signatur

I drank what?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_319742:

Blizzards trailers är inte så märkvärdiga enligt mig, det finns många som är snyggare än deras. Ber om ursäkt för lite lätt off topic, men med orden "snyggare än snyggast" så känns det befogat

Minns du denna? Fantastisk trailer.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Blizzards trailers är inte så märkvärdiga enligt mig, det finns många som är snyggare än deras. Ber om ursäkt för lite lätt off topic, men med orden "snyggare än snyggast" så känns det befogat

Men Blizzard gör sina in-house medan båda de två du länkade (ESO och SWTOR) är producerade av Blur studios, som är ett film/effektbolag som anlitas av Hollywood's stora filmproducenter och exempelvis har jobbat med Marvels filmer och Avatar.
Det är en viss skillnad i hur mycket pengar och resurser som pumpades in för att få dem så snygga och skvallrar dessutom lite om att Zenimax och Bioware/EA till skillnad från Blizzard faktiskt inte kan ta någon credit alls för sina trailers.

Medlem

@Mirage: Jag tyckte filmen var helt ok. Jag antar att det var för att jag trodde den skulle vara så dålig som du beskriver.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Men Blizzard gör sina in-house medan båda de två du länkade (ESO och SWTOR) är producerade av Blur studios, som är ett film/effektbolag som anlitas av Hollywood's stora filmproducenter och exempelvis har jobbat med Marvels filmer och Avatar.
Det är en viss skillnad i hur mycket pengar och resurser som pumpades in för att få dem så snygga och skvallrar dessutom lite om att Zenimax och Bioware/EA till skillnad från Blizzard faktiskt inte kan ta någon credit alls för sina trailers.

Fast nu var det väl inte vem som gjort vilken CGI trailer som var ämnet utan vilken som är snyggast. Blizzard är duktiga på CGI trailers och har varit det länge. Men idag finns det så långt mycket snyggare trailers än Blizzards och det var det jag ville poängtera.

Två exempel till som ej är gjorda av Blur Studio utan av franska Unit Image

MEG
Medlem

Konstigt att alverna alltid åker på stryk i WoW


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Konstigt att alverna alltid åker på stryk i WoW

Alverna är warcrafts svar på Miljöpartister, man kan inte krama sig till fred.

Medlem

For the horde !

Medlem
Skrivet av Lerner:

https://www.youtube.com/watch?v=ke0C9tuPsQc&t=1902

Här motiveras Sylvanas handlingar på ett helt annat sätt. Det vi får se som inte köpt Collectors edition är ju bara en skrapning på ytan tydligen. Som Horde spelare så har jag kunnat släppa min förvirring och förstår Sylvanas mycket bättre nu.

Det jag inte förstår är varför inte detta är med och visas för alla. Istället fick vi "det billiga manuset".

Det räcker om man ser ifrån min tidsstämpel. Men videon och det han berättar är inte direkt ihopkopplat, så lyssna mer än ni tittar.

(Länkade det tidigare idag i den förra WoW videon med Sylvanas. Tror många behöver titta på denna för att bättre förstå storyn bakom allt som händer )

Det förklar att Sylvanas är en psykopat som inte har problem med folkmord och massförstörelsevapen, det förklarar dock inte varför Saurfang & co. inte gör mer än att surt mumla lite om att de inte gillar det.

Horde storyn är så jävla kass, finns ingen som helst ryggrad i någon Horde-ledara och hela "honor" conceptet är som totalt bortblåst, förstår inte hur Blizzard tänker. De kanske vill tjäna pengar på faction change micro-transactions.

Medlem
Skrivet av Gogge:

Det förklar att Sylvanas är en psykopat som inte har problem med folkmord och massförstörelsevapen, det förklarar dock inte varför Saurfang & co. inte gör mer än att surt mumla lite om att de inte gillar det.

Horde storyn är så jävla kass, finns ingen som helst ryggrad i någon Horde-ledara och hela "honor" conceptet är som totalt bortblåst, förstår inte hur Blizzard tänker. De kanske vill tjäna pengar på faction change micro-transactions.

Du låter som en kränkt Alliance spelare. Lugna ner dig nu


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Sanslöst snygg film. Även om man inte spelat WoW på många år, är deras filmer alltid lika fanatiska!

Medlem

De fortsätter döda WoW för varje expansion.
Tur vi har Classic att se fram emot, kanske de kan kan göra sig av med retail WoW devs, de bör göra ett gått jobb som gatsopare!.


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Haziza: Devs är programmerarna. Du är nog lite upprörd på creative designer och story-folket.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Haziza:

De fortsätter döda WoW för varje expansion.
Tur vi har Classic att se fram emot, kanske de kan kan göra sig av med retail WoW devs, de bör göra ett gått jobb som gatsopare!.

Jag hoppas nästan lite på att Classic tar över WoW och får expansioner som inte förstör känslan som fanns i vanilla. Jag skulle betala mycket för att få återuppleva BC och WotLK igen! De får dock gärna uppgradera grafiken till nutida grafik så länge de inte lägger in dungeon finder och annat skräp som gjorde spelet för osocialt och lätt.

Medlem

Classic wow, vilket skämt , förstår verkligen inte hur folk kan tro det kommer bli stort.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@Notumforce: Pga nostalgi; när man återvinner minnen till ett högre värde än de har.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Notumforce: Pga nostalgi; när man återvinner minnen till ett högre värde än de har.

nehe

Det jobbas på en hel del spel enl gamla eq1 skolan , så wow kommer slås med dom när väl klassik släpps.

Får se nu på blizzcon 2018 hur långt dom kommit i planerna,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar