Bästa Local CO-OP med story för PC?

Skribent
Bästa Local CO-OP med story för PC?

Har varit sugen att under semestern spela ett storydrivet local couch co-op med kontroller. Frågan nu är, vad ska man spela?

Har redan listat ett par:

  • Portal 2

  • Trine-serien

  • Divinity: OS 2

Dela gärna med er av era tips!

Förslag än så länge:

Death Road to Canada
Keep Talking and Nobody Explodes
Overcooked
A way out
Ghost Recon 1
Cuphead
Unravel 2
Duck Game
Broforce
Metal Slug X
Dead Space 3
Rayman: legends
Grim Dawn
For The King
Dying Light
Borderlands 1 och 2
Don't Starve Together
Tricky Towers
Death Squared


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Själv har jag och polarn har haft riktigt roligt med Castle Crashers och BattleBlock Theatre.
Har kört lite av Pit People, men behöver nog lägga lite mer tid på de för att veta om jag kan rekommendera det

Mycket skratt i de spelen, oseriös humor

Skribent

@SypherZ: Spelade Castle Crashers förra året, håller bra trots att det är rätt så gammalt!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Left 4 Dead 1 och 2? Lite obefintlig story kanske men kul i coop.

Medlem

Inte den mest fulländade av handlingar, men jag slänger in Death Road to Canada i mixen Grymt kul spel att spela tillsammans. Framförallt när man skapar sina vänner, kändisar etc i spelets karaktärseditor (de dyker sedan upp i spelet)

Jag och en polare spelar alltid som oss själva (med unika perks, personligheter, skills etc) och under en omgång, när vi var 1 dag från kanadas gräns, bestämde sig min karaktär tydligen för att roffa åt sig all loot, alla vapen, all ammunition etc medan resten av gänget sov för att sedan ta bilen och sticka därifrån. Polaren och resterande karaktärer överlevde inte. Han håller det än idag mot mig, trots att det inte var jag som aktivt tog beslutet


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kanske ingen story men Keep Talking and Nobody Explodes är lysande med vänner.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Overcooked?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Lite förvånad att ingen annan har nämnt A way out. Det är väl precis det som söks, ett storydrivet coopspel.

Sen vet jag själv inte hur bra det är då jag inte spelat det, men det verkar coolt. Det var det första jag tänkte på.

Nu vet jag att det var PC-titlar som efterfrågades, men Trine 2 till Wii U är faktiskt riktigt kul med gamepaden för trollkarlens besvärjelser.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

kanske inte kul story men Ghost Recon 1 är väldigt bra i coop

Medlem
Skrivet av Grukk:

Lite förvånad att ingen annan har nämnt A way out. Det är väl precis det som söks, ett storydrivet coopspel.

Sen vet jag själv inte hur bra det är då jag inte spelat det, men det verkar coolt. Det var det första jag tänkte på.

Nu vet jag att det var PC-titlar som efterfrågades, men Trine 2 till Wii U är faktiskt riktigt kul med gamepaden för trollkarlens besvärjelser.

Idén var helt rätt. Men regi, manus och gameplay var i paritet med en Jean Claude Van Damme-rulle.

Quake-konnässsör
Skrivet av erikcedervall:

Har varit sugen att under semestern spela ett storydrivet local co-op med kontroller. Frågan nu är, vad ska man spela?

Har redan listat ett par:

  • Portal 2

  • Trine-serien

  • Divinity: OS 2

Dela gärna med er av era tips!

Ska det vara splitscreen om du vill spela local med kontroller, eller kör ni över lan?

Medlem

Titanquest är riktigt kul på lan. Menar du splitscreen så skulle jag säga Cuphead

Gen
Medlem

A Way Out är som någon redan nämnt som klippt och skuret för dig och din polare. Eller Fares första spel "Brothers". Ett annat bra spel är Unravel 2.

Vill du bara ha lite töntig action finns både Sacred 3 och Dungeon Siege 3 (observera att dessa inte är speciellt bra spel, men vill man bara fördriva tiden lite och leka runt så funkar de).

Medlem
Skrivet av Gen:

A Way Out är som någon redan nämnt som klippt och skuret för dig och din polare. Eller Fares första spel "Brothers". Ett annat bra spel är Unravel 2.

Vill du bara ha lite töntig action finns både Sacred 3 och Dungeon Siege 3 (observera att dessa inte är speciellt bra spel, men vill man bara fördriva tiden lite och leka runt så funkar de).

Brothers är inte co-op om jag kommer ihåg rätt. Man spelar ju båda bröderna samtidigt, med de båda analoga stickorna på en kontroll.

divinity orginal sin 1 enchanted. och a way out terraria


signatur

New life, New hope

Medlem

Duck Game är hysteriskt roligt, speciellt på minst 3-pers å 9-bärs

Medlem

alla olika sport spel typ fifa nhl basket och sådana spel

Inaktiv
Skrivet av shagul:

alla olika sport spel typ fifa nhl basket och sådana spel

Kanske inte så storydrivet?

Medlem

Broforce är rätt skoj.

Medlem

Metal Slug X; men självklart alla Metal Slug spel är enormt kul röj som man aldrig tröttnar på.

https://www.youtube.com/watch?v=fv7cXCCTE8k

PS! Alla dem finns på steam för en spottstyver

Medlem

Dead Space 3 är helt klart i toppen kring grymma co-op spel.

Medlem

Rayman: legends såklart!

Medlem

Titan Quest och Grim Dawn. Det senare mer "Grim Dark" än titan quest.

Medlem

"For The King" är ett riktigt bra spel som går att lira på en skärm 1-3 spelare, jag och tjejen är nu totalt med alla olika modes i spelat uppe i 91 timmars speltid. Tar en stund att komma in i hur man spelar det på bästa sätt då det är en hel del RGN i det, kan även vara lite bökigt med handkontroll i menyerna, men definitivt spelbart, rekommenderar!

Utöver det kan jag även lägga till Orc Must Die 2 även om det inte går att lira lokalt så är det superbra co-op spel.

Medlem

Dying Light
Ghost Recon Wildlands
The Division

Medlem

Raft
Grim Dawn
Trine 2


signatur

//monster

Medlem

För FPS så Sniper Elite 3 och 4 (okej story men bra smygpangande) samt Nazi Zombie Army för mer slaktarröj.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Diablo 2

Dom flesta coop spelen kräver online dock.
Annars skulle jag rekommendera Sea of Thieves.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Trine 1, 2 & 3
Serious Sam serien
Guacamelee
Magicka 1 & 2


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Gen
Medlem

@schmuttah: Just det, du har nog rätt. Underligt upplägg...

Vidare är det intressant att många nämner spel som förvisso är Co-op men inte inte är Local Co-op.

12
Skriv svar