Artifact släpps 28 november, spelbart på PAX West

Robot
Artifact släpps 28 november, spelbart på PAX West

Half-Life 3 dog för det här.

#artifact, #tcg, #valve


Releasehästryttare

Ja, undrar hur de kommer ta betalt senare, lär ju knappast bli 20 dollar för en hel expansion när de väl släpps

Medlem

Mer vill ha mera... Att producera nåt som fansen efterlängtar finns inte på kartan. Gog forever. Steam go die

Medlem

Undrar om det finns kort med Gordon?

Mikrotransaktioner BORDE valve ha på det torra dock, de har alltid varit smarta nog att hålla dem kosmetiska och aldrig påverka ett spel.

Meeeeeen å andra sidan så hur Valve har fungerat de senaste åren så.... i would not be surprised.

Se bara titlen, vi får ju ÄNTLIGEN Artifact - som ingen någonsin i jordens historia bad om x)

Medlem
Skrivet av robbis:

Mer vill ha mera... Att producera nåt som fansen efterlängtar finns inte på kartan. Gog forever. Steam go die

Bra skrivet. Däremot så älskar jag Steam som är min huvudplattform för gaming men tycker crap om Valve. Vilket dilemma. hehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av robbis:

Gog forever. Steam go die

GOG i all ära, men det finns så många bra spel på Steam som inte finns på GOG. För min del bestämmer spelen var jag spelar, jag bryr mig inte om plattformen. Origin har jag inte haft installerad på ett bra tag, för jag har inte kört några spel från EA på länge.

Inaktiv

Fucking kortspel spelar jag hellre på ett bord i verkligheten.

Medlem

Oväntat att det var ett kortspel.

Medlem

När jag läser att det handlar om ett kortspel, battle royale eller mmo så bara dör min entusiasm DIRR

Medlem

"Nytt spel från valve" / (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Medlem

Är faktiskt lite sugen på att testa det ...

Gen
Medlem

Gissningsvis kommer detta att floppa hårt. Kanske fattar de då att de borde gjort någon typ av singleplayer FPS istället?

Medlem
Skrivet av Gen:

Gissningsvis kommer detta att floppa hårt. Kanske fattar de då att de borde gjort någon typ av singleplayer FPS istället?

Kortspel är populära, och ett spel som detta har antagligen en relativt låg utvecklingskostnad och väldigt hög potential till mikrotransaktioner.
Det är i princip perfekt för Valve, så det vore hyfsat korkat att inte försöka.

EDIT:
OnTopic: En källa hade varit trevligt... Gissar på att de kände sig tvungna att gå ut med material efter att information läckt från en känd streamer trots NDA.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Dunder: Tack för påminnelsen, uppdaterade med källa nu.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

@Newklear: Tack för påminnelsen, uppdaterade med källa nu.

Kan vara värt att lägga till vad man får för pengarna när man köper spelet,

Citat:

What exactly does $19.99 get you? The game maker didn't answer this in its press release, so we reached out to Valve's Doug Lombardi, who broke down the exact package included in that cost: two pre-made "base" decks of 54 cards each ("5 heroes, 9 items, and 40 other cards") and 10 sealed packs of cards, which each include 12 random cards, one of which is guaranteed to be "rare." Additional 12-card packs will be sold directly by Valve at $2 a pop at launch.

https://arstechnica.com/gaming/2018/08/valves-first-new-game-...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan ju inte vara sämre än RNG Hearthstone iaf

Medlem

När jag hör ’köpa och sälja kort på steam market’ drar mot jag slutsatsen att då i teorin kan spela ihop krediterna till nästa spelköp på steam igenom att göra bra ifrån sig i Artifact?

Det är ju inte direkt ett kliv bakåt från spel som gambling som Valve gör isåfall ä, vilket man nog snarare skulle förvänta sig efter allt hallabalå.

Själv känner jag mig iaf rätt road av tanken på att kunna spela något Hearthstone likt (vilket jag redan gör), samtidigt som jag har möjligheten att dryga ut spelbudgeten med lite Wallet credits på steam.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av adde111:

Kan ju inte vara sämre än RNG Hearthstone iaf

Jävlar vad hela 20-something spelvärlden är förtjusta i att dom lärt sig vad konceptet RND är i spelsammanhang... Det är ju inte helt oanmärkt av de flesta att det som i princip definierar vad ett kortspel är är att dom generellt innefattar iaf någon grad av tur - slumpen. Dynamiska förändringar av spelplanen. AKA anledningen till att varken Blizzard eller Valve släppt egna digitala schackspel - för det är förjävla tråkigt för 99 av alla homo sapiens...

Tror du att du ingår i den målgruppen kan jag tipsa om ett spel som är bleeding edge i stabil pvp design: https://www.ebay.com/bhp/vintage-simon-game

Enjöy


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jävlar vad hela 20-something spelvärlden är förtjusta i att dom lärt sig vad konceptet RND är i spelsammanhang... Det är ju inte helt oanmärkt av de flesta att det som i princip definierar vad ett kortspel är är att dom generellt innefattar iaf någon grad av tur - slumpen. Dynamiska förändringar av spelplanen. AKA anledningen till att varken Blizzard eller Valve släppt egna digitala schackspel - för det är förjävla tråkigt för 99 av alla homo sapiens...

Tror du att du ingår i den målgruppen kan jag tipsa om ett spel som är bleeding edge i stabil pvp design: https://www.ebay.com/bhp/vintage-simon-game

Enjöy

Det handlar om mängden slump, inte huruvida det har någon slump överhuvudtaget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Om någon gillar hearthstone men hellre vill köra singleplayer kan jag varmt rekommendera "Slay the spire"
Finns här: https://store.steampowered.com/app/646570/Slay_the_Spire/
Tror jag har lagt ner 150 timmar och har inte klarat det än, det uppdateras en gång i veckan så det händer alltid något.

Medlem

Fake News!! Försök va lite mer seriösa... Half-Life 3 dog knappast pga detta.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Fake News!! Försök va lite mer seriösa... Half-Life 3 dog knappast pga detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Den stora frågan är dock om det finns Battle Royale i detta kortspel..

Medlem

Men sluta nu...kortspel....Åk in till Mäster Samuelsgatan och sitta där och lukta istället.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Den stora frågan är dock om det finns Battle Royale i detta kortspel..

Det har dem redan implementerat i DotA 2, så det behöver de nog inte i Artifact


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

fyfan vilket tråkigt spel.. för tusan ge oss HL3 istället som typ alla på denna planet väntar på.

Medlem

Really?! Ingen som tänker kommentera att gameshop tar 4 689 kr för HL2 till PC...? Ingen...? Okay.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Really?! Ingen som tänker kommentera att gameshop tar 4 689 kr för HL2 till PC...? Ingen...? Okay.

Varför? När man kan köpa det för typ 80kr på steam?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Avstängd

Jaaa! Är riktigt taggad på Valves nya kortspel! Ska bli så jävla gött!

Sa ingen, någonsin.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Fake News!! Försök va lite mer seriösa... Half-Life 3 dog knappast pga detta.

Har du något som du kan backa upp det där med? Källa tack!

12
Skriv svar